Keej dan,
Ik heb dus de volgende code:
Het inserten van informatie gaat dus niet naar wens. Het gaat waarschijnlijk hier fout:
$query = "INSERT INTO provincie (naam)
VALUES ('$naam')";
$naam wordt ook al in twee andere php's gebruikt, welliswaar voor andere tabellen, maar het lijkt dat dit het probleem is.
Ik heb $naam al verandert in $naam_pro, maar dan maakt de database alleen een regel aan zonder de daadwerkelijke naam erbij.
Wie o wie weet dus hoe je ervoor zorgt dat kolomnamen van de verschillende tabellen niet met elkaar in verwarring raken?
Ik heb dus de volgende code:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
| <?php //Eerst connecten we met de database mysql_connect ("*","*", "*"); //host, username, password mysql_select_db("*"); //database if ($_POST['submit']) { if ($_POST['naam'] == "") $error="Je moet een naam invullen!"; if ($error) { //als er geen error is kunnen we een query opstellen en een record toevoegen in de database //query opstellen $query = "INSERT INTO provincie (naam) VALUES ('$naam')"; //query toepassen mysql_query($query) or die (mysql_error()); echo "Het nieuwe arrangement is toegevoegd!"; } elseif (!$error) { //als er een error is dan laten we die zien met een knop terug naar de vorige pagina echo " <div align=\"center\"><table width=\"50%\" border=\"1\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\"2\"> <tr bordercolor=\"#000000\"> <td bordercolor=\"#000000\" bgcolor=\"#e2e2e2\" height=\"36\"> <div align=\"center\"><div align=center>$error<br> <form method=\"post\" action=\"javascript:history.go(-1)\"> <div align=center><input type=\"submit\" name=\"Terug\" value=\"Terug\"> </form></td></tr></table>"; } } else { //als er nog niet op de submit knop is gedrukt dan laten we het formulier zien ?> <u>Provincie toevoegen: </u> <form action="" method="post"> <table width="95%" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0"> <tr><td> Naam van de provincie : </td><td> <input type="text" name="naam"> </td></tr><tr><td> <br> </td></tr><tr><td> <input type="submit" value="Nieuws toevoegen" name="submit"> <input type="reset" value="Wis velden" name="reset"> </td></tr></table> </form> <?php } ?> |
Het inserten van informatie gaat dus niet naar wens. Het gaat waarschijnlijk hier fout:
$query = "INSERT INTO provincie (naam)
VALUES ('$naam')";
$naam wordt ook al in twee andere php's gebruikt, welliswaar voor andere tabellen, maar het lijkt dat dit het probleem is.
Ik heb $naam al verandert in $naam_pro, maar dan maakt de database alleen een regel aan zonder de daadwerkelijke naam erbij.
Wie o wie weet dus hoe je ervoor zorgt dat kolomnamen van de verschillende tabellen niet met elkaar in verwarring raken?