Toon posts:

problemen met vga

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem dat ik met een p4b533 en een ati 7500 geen windows xp geinstalleerd krijg.

Ik heb het bord helemaal kaal. Dus alle kaarten eruit op vga na. Er zit dan 256MB geheugen in en een hd van 40Gb en een dvd speler. En hij klapt er steeds uit.

Zodra ik er een andere vga kaart inzet is het probleem over, een g-force 4 mx bijvoorbeeld. Als ik er een andere 7500 inzet doet hij het ook niet. Dus de vga kaart is niet kapot. Maar het bord ook niet, want dan zou hij het met een g-force 4 ook niet doen, toch? Verder heb ik de psu en het mem ook verwisseld en dit zonder resultaat. Dus is naar mijn idee ook niet stuk.
Ik wil windows xp home nl erop zetten

Wat kan het wel zijn??

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Je geeft best weinig info. hoe klapt hij eruit? welke bios versie heb je? dat soort dingen

Lees de * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * en

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (01/03/03)

eerst even :)

[ Voor 54% gewijzigd door Pubbert op 11-06-2003 15:31 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
drivers van je mobo gebruikt? lijkt me je AGP slot wat niet echt goed werkt met de xp home drivers.

Verwijderd

Installeer de boel met de GF, en installeer dan later de 7500 ?

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat hij de eerste keer opnieuw heeft opgestart, en weer verder gaat met de installatie. Hij herkend dan de hardware dan gaat het beeld op zwart. En doet verder niets meer. Ik kan hem dan een reset geven. En het verhaal herhaald zich dan.

Ik had bios 1013 op mn mainbord. Deze is ge update naar 1014.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat ook al gedaan. Met de gforce 4 installeren, en dan de 7500 er later inzetten. Dan valt hij ook weg op het moment dat windows de hardware herkend.
Is dus eigenlijk hetzelfde probleem als tijdens de istallatie.

• Sumuhtsop
  • Niet online
heb jee eerst de drivers van die kaart ge installed en daarna de kaart erin of andersom?
ik haal dat niet uit je verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eerst de kaart erin gedaan en daarna de driver geprobeerd erop te zetten. Maar zover kom je niet eens.

• Sumuhtsop
  • Niet online
probeer et is anders om of gaat de software de hardware *zoeken* ?

Verwijderd

Lijkt mij een resource probleem.
Acpi (of zoiets) uitzetten in bios?

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik even proberen

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
compaq toevallig?

heb ook zoiets gehad(op werk dan, zou voor geen GOUD een compaq thuis willen). hoe zit het met de IRQ's?
vaak bij compaq zit alles (net,vid,usb,ect) op het zelfde IRQ.
ik had in de bios een ander IRQ voor de vid card ingesteld en alles ging weer prima,
andere keer werd de hardware verkeerd gedekteert, en de verkeerde drivers geinstalleert.
ik heb toen in veilige modes gestart en de vid card disabled (ja kan blijkbaar) en toen weer in normaal windows andere drivers eropgegooit. (weer een compaq machine trouwens)

test iniedergeval fff of veilige modes wel werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Countess op 11-06-2003 15:56 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
veilige modes werkt wel, en het is geen compaq. Ik zal er ff naar kijken. Ik heb net dat apic pic verhaal geprobeerd. En dat was zonder resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt nu eindelijk! Het moet dus zo: Installeren met de g-force 4. En dan 1 keer opnieuw opstarten. Dan de ati driver downloaden maar niet installeren. Dan opnieuw opstarten in veilige modus. Hij vindt nu alsnog de ati kaart maar valt niet uit. In veilige modus zet je de driver goed naar die je hebt gedownload. En start opnieuw op. Dan werkt het wel. Conclusie: De standaard driver die windows xp bij zich heeft. Werkt niet goed met een ATI 7500.

Maar toch bedankt allemaal.
Pagina: 1