Toon posts:

[Exchange 2000] berichten afkomstig van sytem administrator

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb het volgende probleem. In ons bedrijf draaien wij op Windows 2000 SBS.

In exchange staan alle berichten die terugkomen van gebruikers en van buiten af naar onbekende e-mail adressen naar mijn e-mail adres gekoppeld.
Dit is namelijk handig zodat ik kan zien of er iemand een mail heeft gestuurd naar iemand in ons bedrijf, maar bijv. iets verkeerd heeft gespeld en daarom niet is aangekomen. Maar nu krijg ik ook de mailtje terug van e-mail account die ooit in onze active directory hebben gestaan, die nu verwijderd zijn. Zo ziet zo'n bericht eruit:

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: Alert: Delta R/T Air 113-, Vegas- Air And Hotel 162-, Cruise 206-!
Verzonden: 10-6-2003 17:28

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

e.vdvelden@bedrijfsnaam.nl op 10-6-2003 13:35
De organisatie waarnaar dit bericht is verzonden, heeft aangegeven dat de e-mailaccount niet bestaat. Controleer het e-mailadres of neem rechtstreeks contact op met de geadresseerde om na te gaan hoe het e-mailadres luidt.
<sbsserver.bedrijfsnaam.nl #5.1.1>

Nu is mijn vraag hoe kan ik berichten van bepaalde e-mail adressen nu bouncen??

Verwijderd

Dat word feitelijk al gedaan.
Dit bericht geeft al aan dat er een melding naar de sender is verstuurd, daar krijg jij de copy van.
Je kan wel eventueel nog een berichtje er achteraan sturen met daarin in klare taal dat het e-mail account niet meer bestaat en dat versturen geen zin meer heeft.
Wanneer dit van een mailinglist afkomstig is dan kan je beter een filter gebruiken.