Toon posts:

Data terug te krijgen na partitioneren,format,install XP (2)

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste allemaal,

Ik heb al in de FAQ gekeken van het subforumpje, ik heb reeds gezocht in google en andere searchmachines....

Ik ben gewoon nieuwsgierig op zoek naar een goedkope en snelle oplossing en vroeg me af of een van jullie misschien wat meer weet, zeker in een dergelijk geval....

--------------------------------------------------------------------------------------------------------
misschien vraag ik het onmogelijke, maar misschien ook weer niet.
een collega hier op de stage wilde data van een hd backuppen op een server, is tussentijds weggelopen en bij terugkomst ging ze verder waar ze mee bezig was.
niks verder gemerkt, en jammer genoeg ook niet even gecheckt of de data wel op de server stond of niet.

Is toen doodleuk gaan partitioneren, de boel formateren en er XP overheen gezet.

Nu blijkt die Data, informatie van 5 jaar research te bevatten, erg belangrijk dus.
Is het mogelijk dit proces ongedaan te krijgen ?
Ik had dacht ik ergens een tijd geleden gelezen over FAT32 recovery of iets dergelijks...is dat een oplossing ?

Wie weet oplossing, of hoe ik verder moet zoeken ?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

De bestanden terugkrijgen na een simpele format kan ik nog wel bedenken hoe dat gaat, maar is dat niet even iets anders wanneer er alweer een nieuw OS overheen geinstalleerd is ?
Hoe gaat het dan in zijn werk ? Dat is mijn vraag.

Want wat ik meestal lees is dat je partities terug kunt zetten, delete bestanden terug kunt krijgen, format weer kunt unformatteren, maar ik lees dus niet hoe ik bovenstaand probleem opgelost kan krijgen.

Ik hoop nogmaals dat iemand een antwoord kan verschaffen...

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:12

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Jij bent echt een snelle zoeker, in 10 minuten alle zoekmachines en de faq doorspitten :P
Toch zal je een data recovery tool moeten kopen/downloaden. Als het echte belangrijke data is, dan zijn er daar speciaal bedrijven voor gemaakt die dit kunnen achterhalen voor je..

/me Notna is naarstig op zoek voor je

Edit:

Kijk eens: Yo Data
En misschien staat hier nog iets tussen

[ Voor 34% gewijzigd door Notna op 11-06-2003 15:10 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 14:54

S1W

Maak sowieso eerst een kopie/image van je HD voordat je er tools op los laat...

[ Voor 4% gewijzigd door S1W op 11-06-2003 15:09 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als je een Full Format had gedaan, pech, dat wordt dan flink dokken om de data te laten recoveren door een derde party :) En dan nog heb je érg weinig kans, omdat je het boeltje reeds opnieuw had overgeschreven met een nieuwe XP install.

We kunnen natuurlijk honderden zo niet duizenden tooltjes/bedrijven opnoemen die je allemaal kunt uitproberen. Maar dat kun je net zo goed zelf uitzoeken via de FAQ/Google/Search :)

Zie bijv [google=data recovery]

[ Voor 56% gewijzigd door BalusC op 11-06-2003 15:15 ]

Dit topic is gesloten.