citrix hidden share probleem

Pagina: 1
Acties:

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Het volgende we draaien hier op een citrix farm van 10 citrix servers en een nt4 ondersteunend netwerk

Nou hebben we sinds enkele dagen het volgende probleem, sommige hidden shares kan men per direct benaderen en andere daar duurt het ineens tig minuten eerdat er wat gebeurt.

Maar nou komen we er maar niet achter wat het probleem is, nou viel me wel op dat er een hoop master browser elections zijn????

wie helpt

en vragen zijn ook altijd welkom

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:11

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

heb je RES Powerfuse ?? zo ja, kijk dan even bij drive mappings of fast connect aan of uit staat.

zo nee, dan denk ik weer verder :D

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:12

MrG

Staan die shares allemaal op dezelfde server, en zijn het steeds dezelfde shares die het probleem geven? Even iets meer details is handig denk ik.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13
- servers met 2 netwerkkaarten en brakke config?
- WINS server om zeep?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• whocarez
het zijn steeds verschillende shares die problemen geven maar staan allemaal op 1 server
deze is echter wel weer verdeeld kwa schijven maar deze staan in raid dus moet geen problemen veroorzaken.

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:12

MrG

bphderuyter schreef op 11 juni 2003 @ 14:44:
het zijn steeds verschillende shares die problemen geven maar staan allemaal op 1 server
deze is echter wel weer verdeeld kwa schijven maar deze staan in raid dus moet geen problemen veroorzaken.
Ligt er natuurlijk ook aan hoe je raid geconfigureerd is, het probleem komt me wel bekend voor namelijk. Waar ik het meemaakte hadden ze domweg 8800 mappen in een share staan daardoor ging het indexeren via citrix zeer traag.

Je raid kan natuurlijk ook verkeerd omgaan met de indexering, raidevels zijn ook wel belangrijk om te weten en een indicatie van je data incl. indelingen is ook wel handig.

edit: draai ook eens de performance meters voor de disken en kijk naar de lees en schrijf acties, misschien levert dat wat op?

[ Voor 9% gewijzigd door MrG op 11-06-2003 14:49 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-04 21:13
als eens een chkdsk /F gedaan op die server?

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• whocarez
het probleem is zodra wij ook maar 1 performance tooltje laten draaien dan loopt gelijk alles klem, de ims server draait nu zelfs al zo erg dat als men zware bestanden priobeert te printen vanuit citrix dan crashed die.
Maar alles is super snel als men lokaal de shares benaderd dus zonder tussenkomst van citrix. dus denk niet dat het aan de schijven ligt

Verwijderd

Benader je de shares op ip adres of hostnaam?
Benader je ze met drive mapping, of met UNC?

• Spoooky
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:14

Spoooky

Core temp 37°C

op hostnaam, met drivemapping.

bijvoorbeeld:h:\ is \\server\share$\
dit zijn de homedirectory's van gebruikers, binnen citrix traag buiten gewoon te benaderen.

Ik ben spuit 1011, aangenaam!

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

is trouwens niet bij iedere directory, ligt ook niet aan het profiel...

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

we draaien geen RAID op die doos, het zijn ong 150 hidden shares. de ene doet wel vaag, de meerderheid (nog) niet

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volg de informatie eens op in dit article: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;232476

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

die regsettings:

REGEDIT4

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanServer\Parameters]
"MaxMpxCt"=dword:00001024
"MaxWorkItems"=dword:00004096

zijn bij installatie bij de PDC en BDC al ingesteld, ook die server met de homedir's heeft deze setting.

Het probleem is "sharespecifiek", en er zijn geen inlogproblemen

• elevator
  • Niet online

elevator

Dus als jij in 1 sessie, 2 cmd boxen openzet, en tegelijkertijd een:
code:
1
 dir \\myserver\myshare$
doet, werkt het altijd op 1 share wel, en op die kapotte share niet?

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

in cmdbox no problem,
in explorer big problem |:(

• elevator
  • Niet online

elevator

Als het in explorer een probleem is lijkt het toch een probleem met de FindFirstChangeNotification() call te zijn aangezien Explorer dat wel doet, en cmd.exe niet.

Blokkeert dan de hele sessie (dus alles explorer gerelateerd als file open dialogues en start buttons), of alleen die explorer instance?

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

alleen de "applicatie" die naar die share connect

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

elevator, weet je dan een oplossing???

• elevator
  • Niet online

elevator

Misschien dat dit je probleem omschrijft:

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;268817

Maar volgens mij komt deze situatie (in dat artikel) alleen voor als je een 'raar' programma gebruikt. Gebruik je een of ander 16-bits product op je fileserver? Of heb je toevallig een filebased-database service draaien op die fileserver? (eg: pervasive e.d.) ?

Verwijderd

Spoooky schreef op 11 juni 2003 @ 15:50:
het zijn ong 150 hidden shares. de ene doet wel vaag, de meerderheid (nog) niet
Met 10 citrix servers, zijn ze dus bijna allemaal tegelijk in gebruik? En dat op 1 profileserver. Is het mogelijk de lading te splitsen naar 2 servers?

• elevator
  • Niet online

elevator

150 shares moet eigenlijk toch wel lukken op een beetje een fatsoenlijke server. Ik zou meer denken aan een virusscanner die in de weg zit (checkt ie 'remote' files?) of aan toch nog te lage tuning van die MaxMpxCt en MaxWorkItems.

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

vreemde is dat het allemaal goed heeft gewerkt...
en het splitsen van locaties van die profiles is denk ik niet de oplossing want die staan op een andere server. (de PDC)

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Nee Elevator geen 16 bits proggie draaien op die fileserver, het is echt een server die puur en alleen fileserver is. Lompe is als ik mijn homedir tegelijk met de homedir open van iemand die er last van heeft (in een citrixsessie). Dan opent die mijn homedir snel, die van die andere dus echt mega traag (meer dan een minuut is "normaal"). Rechten nog eens bij laten werken...(moet niet uitmaken, want ik heb er als domainadmin gewoon last van)

Verwijderd

elevator schreef op 12 June 2003 @ 10:53:
150 shares moet eigenlijk toch wel lukken op een beetje een fatsoenlijke server.
Filesharing wel ja, maar we praten hier over profiles, dus ik zat meer aan filelocking ed te denken omdat de hoeveelheid open files van een profile groter is dan van een paar bestanden.

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

maar met die profiles gaat alles goed het zijn gewone homedirectories/persoonlijke mappen, op het moment dat je naar die map wilt browsen "slaat hij vast", als het filelocking zou zijn zou het op enig moment beter moeten gaan.. (7 uur 's ochtends met 3 ingelogde gebruikers) en onafhankelijk van welke directory, terwijl dit alleen voorkomt bij bepaalde directories (sommige met echt weinig files...., andere weer met "veel")

Verwijderd

Als ik het rijtje effe afga wat ik normaal bij deze constructies heb dan:

- Citrix server nic staat op "maximize throughput for network applications.
- NT server nic staat op "optimise for filessharing"
- Master en backup browsers staan hardcoded op de server. De rest op "no"
- De nics van de citrixmachine en de de NT machine staan op 100mb FD of op HD indien de switch dit accepteerd. In ieder geval geen "auto negotiate"
- Met onderstaande key gaat het allemaal nog effe wat harder door de NIC:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters]
"KeepAliveTime"=dword:0000ea60
"KeepAliveInterval"=dword:000003e8

Hiermee zou een snelle basis gelegd moeten zijn.

Het is ook al eerder gezegd, staat die NT server niet toevallig meerdere malen in wins (per ongeluk?)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 15:45 ]

• Spoooky

Spoooky

Core temp 37°C

Ik zal eens even naar de WINS kijken. Toch blijf ik het raar vinden dat van het ene op het andere moment die problemen gingen spelen. Ook het down brengen van de machines mocht niet baten...

Pagina: 1