[Alcatel Modem] Gaar...?

Pagina: 1
Acties:

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 09:22
Ik kan nu helaas even niet het type achterhalen, maar het is een standaard Alcatel Speedtouch modem die ik een jaar geleden bij Planet ADSL heb gehad, in combinatie met een Basic Abbo.

Ongeveer 2 maanden na aanschaf heb ik dit modem gepatched naar de pro versie, wat wil zeggen dat hij nu 'always online' is en je meerdere pc's kunt aansluiten door middel van een switch.

Het heeft altijd perfect gewerkt, tot een paar dagen geleden.
Ik heb sinds die 10 maanden niets veranderd aan de instellingen of enige poorten gemapped, wat dan ook.

Nu is het probleem als volgt:
Na een randomized time (Dat wil zeggen: soms na 15 uur, soms na 20 uur, soms na 25 uur, etc), krijg ik, en 3 andere computer in het netwerk, zowat alleen nog maar time-outs.
Met FTP's, maar ook met HTTP. Met FTP's krijg je dan vaak : "Data connection timed out"
IRC werkt overigens nog wel gewoon, als ik geconnect ben. Als ik disconnect en reconnect krijg ik wel een timeout.
Als ik in de Dos-Prompt een willekeurige website (www.google.com/.nl of direct op het ip adres) ping, dan krijg ik ook een timeout.

Nu is het probleem op te lossen door met telnet in te loggen op het modem en het modem te rebooten.
Ik heb het tevens al hardwarematig reset maar de instellingen blijven er ook gewoon in staan dus dit lijkt niets te doen.
Als ik hardwarematig reboot is het uiteraard ook weer voor bepaalde tijd opgelost.

Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit rare probleem kan zijn of hoe ik het eventueel zou kunnen oplossen?

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Sluuut
- Foutje -

[ Voor 171% gewijzigd door Sluuut op 11-06-2003 15:11 ]

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 16:20

MrG

laat eens een constante ping lopen (naar het internet), je zegt dat IRC wel werkt als je FTP een time-out geeft. Ik denk dat je dus niet zozeer in je alcatel speedtouch moet zoeken maar ergens anders... misschien is je bekabeling wel rot of is de stofzuiger langs de kabels geweest?

[ Voor 4% gewijzigd door MrG op 11-06-2003 14:44 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 11:57

weebl

YARR!

edit:
2e post geedit terwijl ik deze postte

[ Voor 76% gewijzigd door weebl op 11-06-2003 14:47 ]

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Het type zal naar alle waarschijnlijkheid een Alcatel Speedtoutch Home zijn. Deze werden vorig jaar namelijk standaard uitgegeven bij het aansluiten van Kpn-adsl.

Ik zou even 2 oplossingen voor je kunnen verzinnen en dat zijn de volgende:

1. Je doet een totale factory reset. Je zet het modem uit, drukt het reset knopje achterop de modem in, deze hou je 45sec. ingedrukt. Hierna doe je de modem aan (knopje nog ingedrukt houden) en als het goed is zie je dan de lampjes gaan flikkeren.

Dan is nu het modem totaal zoals jij het binnen heb gekregen bij de aanschaf. Dan draai je dus eerst het mxs_home.exe bestandje en vervolgende "tweak" je hem weer zoals in de guides beschreven staat.

Mocht het probleem nu niet meer voorkomen... ehm tjah mooi. :P
Mocht het nogsteeds voorkomen, dan raar ik optie 2 aan.

2. Doe een firmware upgrade. Deze zijn te vinden op de website van alcateld (Wel zorgen dat je de goede versie heb) en upgrade naar de nieuwste. (LET OP, de methode veranderd dan om in de expert mode te komen, zie IT faq).

Mocht het probleem nu nog bestaan, dan ben ik toch echt bang dat het een hardwarematig probleem is en dan denk ik dat je na een jaar geen garantie meer heb, dus zal je een ander adsl modem moeten aanschaffen.

Suc6. :Y)

• Sluuut
MrG schreef op 11 June 2003 @ 14:44:
laat eens een constante ping lopen (naar het internet), je zegt dat IRC wel werkt als je FTP een time-out geeft. Ik denk dat je dus niet zozeer in je alcatel speedtouch moet zoeken maar ergens anders... misschien is je bekabeling wel rot of is de stofzuiger langs de kabels geweest?
Als mijn bekabeling brak was dan zou het niet al 2 tot 3 weken zo randomized gebeuren...en zeker niet als je je modem reset dat hij het dan spontaan weer wel doet :P

Airwolf: Thanx voor je tips ik zal vanavond eens een harde reset proberen, die 45 seconden wist ik dus niet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Sluuut op 11-06-2003 15:45 ]

Verwijderd

als het een usb modem is want die heb ik van alcatel moet je kijken of het modem niet te dicht bij een lamp of iets dergelijks staat, en de splitter stoort ook als hij pal naast de telefoon staat. Alles ver uitelkaar zetten was bij mij de oplossing
Pagina: 1