Ik heb sinds gister mn adsl pakketje binnen gekregen met de Alcatel Speedtouch Ethernet modem erbij. Het installeren is erg makkelijk, kabeltje uit NT1 kasje, in de splitter, ander kabeltje van splitter naar NT1 kasje en kabel van splitter naar modem. Van af de modem komt er 1 kabel binnen, vanaf de splitter, en is er 1 uitgang. In de handleiding staat dat deze naar de ethernetkaart van de pc moet. Dit heb ik allemaal nog, maar als ik dan ook nog n netwerk op wil zetten, kan ik dan die kabel vanaf de modem splitten en dan 1 naar de switch en 1 naar de pc of moet dat anders?
achter je modem een router hangen, en vanuit daar alles gaan verdelen...
Verwijderd
Als het een Speedtouch 510(i) is, dan hoef je alleen maar de modem een keer in te stellen en dan er een switch op aansluiten.
Die switch kost toch niet zoveel. Je computers worden dan vanzelf van Internet voorzien door de modem.
Enjoy :-)
Die switch kost toch niet zoveel. Je computers worden dan vanzelf van Internet voorzien door de modem.
Enjoy :-)
Een saaie el-cheapo HUB werkt ook gewoon.
[ Voor 5% gewijzigd door -=bas=- op 11-06-2003 14:25 ]
Senile! Senile Oekaki
hm..om ff weer ontopic te gaan, hoe werkt dit dan als je ook n netwerk wil?gewoon 2 netwerk kaarten in de pc en dubbele switch ofzoiets?
de modem moet altijd aangesloten worden op iets wat internet "verwerkt", een router of een andere PC, die als router werkt. direct in de hub/switch gooien zal dus nooit werken (of je moet een modem met ingeboude router hebben)
een router kan je op een switch/hub aansluiten.
heb je geen (geld voor een) router niet moet je een computer als router instellen, en daar dus 2 netwerkkaarten in doen (deze zal aan moeten blijven staan (duh)) en dan vanaf die computer verder verdelen via een switch/hub (of als je maar 1 extra PC hebt met een crosslinked kabeltje)
een router kan je op een switch/hub aansluiten.
heb je geen (geld voor een) router niet moet je een computer als router instellen, en daar dus 2 netwerkkaarten in doen (deze zal aan moeten blijven staan (duh)) en dan vanaf die computer verder verdelen via een switch/hub (of als je maar 1 extra PC hebt met een crosslinked kabeltje)
[ Voor 16% gewijzigd door Countess op 11-06-2003 17:26 ]
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
owkee, dan moet k weer even naar de winkel om nog n extra netwerkkaartje te kopen. Tis dus niet mogelijk met maar 1 netwerkkaart...of iemand moet nog suggesties hebben(behalve met n router werken)
nope is onmogelijk met maar 1 netwerk kaart. kan er een lang verhaal van make om je er de fijne details van mee te geven maar komt er op neer dat het onmogenlijk is.
ik hoop dat je de computer die dan route altijd aan kunt laten staan, ik vond het altijd k*t als je aan het downloaden bent en iemand reboot fff de router....
ik hoop dat je de computer die dan route altijd aan kunt laten staan, ik vond het altijd k*t als je aan het downloaden bent en iemand reboot fff de router....
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Pagina: 1