Toon posts:

[HTML/Javascript] Dynamische frameset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik zit hier met een probleempje, ik ben een site aan het maken, in dreamweaver.
nu heb ik een frameset met daarim 4 frames. in het topframe staat een link, maar ik zou graag willen dat wanneer er op deze link geklikt word, dat het linker en rechter frame gekilled word.

is er een andere mogelijkheid behalve een hele nieuwe frameset hiervoor aanmaken? is dit mogelijk in javascript bijvoorbeeld?

bedankt.

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12
Wat bedoel je met 'killen'? Dat de frames gewoon verdwijnen? Dat kan niet; leegmaken wel. Als je ze echt weg wilt hebben zal je de gehele pagina, met daarin een nieuwe frameset, moeten herladen.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

En dit topic hoort ook in /13 trouwens...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:15

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

gewoon <a href="linkje.htm" target="_top"> of met names van frames werken.

het ligt enigszins aan de structuur van je frameset, en waar die linker- en rechter-frame eigenlijk staan, als dit een frameset binnen een frameset is (dus een externe tussenframeset-pagina) is het werken met javascript niet nodig (en dat zou de voorkeur moeten hebben)

topics met HTML/javascript-onderwerp horen overigens niet hier maar in /13, en ook daar wordt wat meer zelfwerkzaamheid verwacht; dit kun je eenvoudigweg bedenken door zelf wat basic-HTML-frameset-tutorials door te nemen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:57
P&W -> WG

https://fgheysels.github.io/

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:08
Misschien is het niet geheel onverstandig als je je even een beetje verdiept in de materie van frames. Bijvoorbeeld de W3schools reference over frames:
http://www.w3schools.com/html/html_frames.asp

En daarnaast kun je ook gewoon een bestand of script aanroepen wat een nieuwe frameset genereert met als source de juiste bestanden.. het is maar hoe creatief je (technisch) bent. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1