[VB6] isnull(password)

Pagina: 1
Acties:

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 11:35
Ik heb een applicatie in Access gebouwd en beveiligd met de "Security Wizard" er is dus een "secured.mdw" file aangemaakt en iedere gebruiker moet dus inloggen.

Is er een mogelijkheid om, zodra een gebruiker ingelogd is, te kijken of er een wachtwoord is?

De bedoeling van dit is om zodra een nieuwe gebruiker inlogd, die dus nog geen wachtwoord heeft gekozen, hij gelijk het wachtwoord-wijzig venster krijgt dat ik al heb gevonden ergens....

All knowledge is written

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Als ik me niet vergis kunnen administrators in de .mdw kijken wat de verschillende gebruikersnamen en wachtwoorden zijn. En dus lijkt het me op ndie manier ook mogelijk van een bepaalde gebruiker te achterhalen of zijn of haar wachtwoord leeg is... Wat heb je verder zelf al geprobeerd, waar stokte het, waar heb je al gezocht, etc...

Oftewel: read the FAQ please

My personal website

• wh-vanderpost
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 11:35
Gezocht, jazeker.. ik heb zowel in het nederlands als in het engels bij Google/Experts Exchange/GOT forum gezocht naar mogelijke oplossingen. De meeste mensen die hiermee bezig zijn geweest maakte geen gebruik van de secured.mdw functie die Access kent, maar maken zelf een tabel aan in hun database met daarin de gebruikers en hun wachtwoorden om vervolgens de gebruikers met een zelf gemaakt aanlog venstertje toegang te geven tot de mdb.

Ik heb zelf al geprobeerd om van het commando om je huidige wachtwoord te wijzigen iets anders te bouwen, echter zonder succes. :?

regel om ww te wijzigen:
code:
1
DBEngine.Workspaces(0).Users(MyUserName).NewPassword [WachtwoordOld], [WachtwoordNew]

All knowledge is written