Toon posts:

Hoe een KT7Pro2 aan de praat krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de HCC een nieuwe KT7Pro2+TB900+V7100T+256MB aangeschaft.

Ik ben nu echter al meer dan een dag bezig om windows te installeren, maar halverwege blijft het systeem hangen, wel telkens op een andere plaats. Heb Win95, Win98 en WinME geprobeerd maakt allemaal niks uit.
Heb geheugen gewisseld, grafische kaart gewisseld, maar allemaal hetzelfde resultaat. Het moet dus aan het MoBo liggen?? Ben ik wellicht iets vergeten.

Wie kan me helpen??

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Heb gisteren hetzelfde probleem gehad, ff in je bios restore fail-safe settings doen.

Daarna setup draaien, na windows install kan je rustig verder hobby'en

MSI K7T Pro2, Duron 800, 196mb/133 mhz

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Gister ook de K7T-Pro2A gekocht(met ATA100). Draaide direct stabiel, zorg er voor dat je Power Management disabled, wil nog wel es problemen geven.

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:29

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Ik heb gister ook dit plankie gekocht, linux bootte meteen zonder problemen.
windows heb ik nie dus daar kan ik nix over zeggen.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de bios load fail-safe defaults gedaan.

Daarna de WinME setup uitgevoerd, maar weer verschijnt na enkele minuten een error.

Meestal iets van "SUWIN caused a General Protection Fault in module SETUPX.DLL"

Wie heeft nog tips, of wat de oorzaak kan zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee, moet ik weer de hele dag van alles blijven proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Is er nou echt niemand die mij kan helpen??

Verwijderd

Hoe een KT7Pro2 aan de praat krijgen
Die praat al uit haar zelf :z

Verwijderd

He jongens ff vraagie want ik ben ook van plan zo'n plankie aan te schaffen>
Hebben julllie het over de 2 of de 2A?
Kan je met de 2 goed tweaken?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het hier over de PRO2.

En na 3 dagen ploeteren in de bios-instellingen is het me nog steeds niet gelukt om verder te komen dan met een diskette op te starten.
En niet alleen op de compu van mijzelf, maar mijn ouders hebben hetzelfde probleem, met dezelfde hardware. MSI K7T Pro2,TB900,256Mb,45GB en V7100T.
Laat staan tweaken?!??!?

Of het een verstandige keuze is weet ik niet, want niemand heeft me tot op heden afdoende kunnen helpen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Verwijderd

Ik zou je graag willen helpen, maar ik heb de msi-k7tpro-2 in twee verschillende systemen gezet en ze lopen beide als een trein. Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden ik heb namelijk met mijn oude msi-6163va hetzelfde gehad. Een simpele biosinstelling had dit toen verholpen.

Mail anders even naar msi, die mensen weten meer dan je denkt (althans de mensen waar ik ooit mee gemamaild heb).

Verwijderd

Als ik die foutmelding zo zie, denk ik geheugen !
Heb je je mobo al op 100mhz geprobeerd en je agp bus op 1x gezet .... En het kan ook nog aan de voeding in je kast liggen .... als die niet stabiel genoeg is krijg je ook rare dingen.....

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 november 2000 00:41 schreef rs232 het volgende:
Als ik die foutmelding zo zie, denk ik geheugen !
Heb je je mobo al op 100mhz geprobeerd en je agp bus op 1x gezet .... En het kan ook nog aan de voeding in je kast liggen .... als die niet stabiel genoeg is krijg je ook rare dingen.....
Ik neem aan dat dit in de bios moet gebeuren, maar dan wordt het lastiger daar ik niet zo technisch ben aangelegd.

Waar regel ik het omzetten van 133 naar 100Mhz? BIOS of mobo-zelf.

Datzelfde geldt voor de AGP-bus op 1x, ook in de bios?

De voeding is 350W, maar of het stabiel is, weet ik niet.

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:49

Mike78

Always

Ìk heb er zelf ook een gekocht op de hcc, maar heb totaal geen problemen.

Nou ja de instellingen van zowel het geheugen als de agp staan allebei in de bios moet je ze daarin ff aanpassen. Kijk ook of de virus protection uit staat dat wil ook weleens voor problemen zorgen bij het installeren van een nieuw OS.

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 27 november 2000 09:10 schreef Mike78 het volgende:
Ìk heb er zelf ook een gekocht op de hcc, maar heb totaal geen problemen.

Nou ja de instellingen van zowel het geheugen als de agp staan allebei in de bios moet je ze daarin ff aanpassen. Kijk ook of de virus protection uit staat dat wil ook weleens voor problemen zorgen bij het installeren van een nieuw OS.
Virus protection staat uit.
Waar precies kan ik het geheugen en de AGP regelen?
Bij de ADVANCED BIOS FEATURES staan:
CPU internal cache
External cache
CPU L2 cache ECC Checking op ENABLED

Voor wat betreft AGP staat:
AGP APerture size: 64M
AGP 4X Mode: Enabled
AGP Driving control: AUTO
AGP Driving Value: DA

Verder heb ik ook nog bij INTEGRATED PERPHERALS: Init Display First gewisseld van PCI Slot naar AGP (wat houdt dit in?

Wellicht kan je dit een vergelijken met jouw instellingen, dan wel mij terechtwijzen en vertellen waar ik het dan wel moet aanpassen.
Pagina: 1