• j0ck0z
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Kom nou niet meteen aan met die reacties om mij naar de search door te verwijzen, want dit heb ik al gedaan :) en er was niet veel te vinden.

Dus nu is mijn vraag welke ik nou het best kan nemen, het budjet loopt tot de €250 :)

Overigens mag hier ook wel hete topic: Welke PDA bededen de €250 van gemaakt worden, als algemeen topic zegmaar, aangezien die er nog niet is.

PB 3.2

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik zeg wel dat je beter moet zoeken, want wat jij nu vraagt staat ook in de pricewatch. Gewoon sorteren op prijs en je ziet alle PDA's onder de 250 euro.

Je geeft niet eens aan wat je wil:
- batterij: accu/(mini)penlites
- scherm: kleur/monochroom/grijstinten/resolutie?
- invoer: stylus/toetsenbord?
- Geheugen: hoeveel MB?
- Interfaces: SD/MMC/CF/USB/RS232?
- Multimedia: foto's/muziek/video?

[ Voor 6% gewijzigd door Johnny op 11-06-2003 13:30 ]

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:51

dlmh

Lo-Fi

De Acer n10 is een leuke PDA voor (meestal) net iets boven de €250,-

Check Pricewatch voor n10
en Info over n10

Suc6

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 09:48

BFS

Rude awakening

Acer n10 Handheld 300MHz 64MB 32MB Flash 3.5 € 222

(http://www.pcsnel.nl/ uit de PriceWatch)

Als kleine aanvulling op bovenstaande post.

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

bfs-4112- schreef op 11 juni 2003 @ 15:58:
Acer n10 Handheld 300MHz 64MB 32MB Flash 3.5 € 222

(http://www.pcsnel.nl/ uit de PriceWatch)

Als kleine aanvulling op bovenstaande post.
dat ex btw :o

• john_bruin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-05-2021
Ik vrees dat je het op marktplaats moet proberen, want voor dat geld komen alleen de Palm Zire (z/w), Palm M130 (kleur) en Sony Clie SJ-10 (z/w) in aanmerking.

Ik zou nog even sparen en dan voor de Acer N10 (kleur en PocketPC) of Palm Zire 71 (kleur en PalmOS) gaan.

• BFS

BFS

Rude awakening

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Verwijderd

Ik zag dat je niet zover van Emmen woont, Norrod heeft hier een nieuwe winkel geopend en heeft een aantal leuke aanbiedingen, onder andere de Acer N10 voor € 225,- incl BTW. :)
Je moet wel snel beslissen want de actie loopt tot en met aanstaande vrijdag of zaterdag.

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:43
Waarom noemt niemand de Sony Clie SJ-22? Lijkt me een zeer serieuze kandidaat!

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• BFS

BFS

Rude awakening

Functioneren bovengenoemde PDA's eigenlijk met TomTom of andere Navigatie Software (GPS)?

Verwijderd

De Acer N10 kun je uitrusten met een CF GPS. En dit zou in theorie moeten werken met TomTom. ;)

• BFS

BFS

Rude awakening

Opzich vind ik het namelijk wel een idee om een vrijgoedkope pda aan te schaffen (bv die Acer) en daarbij een GPS muis + Software aan te schaffen als navigatie systeem voor in mijn auto.

Verwijderd

GPS muis kan niet :|

• BFS

BFS

Rude awakening

Of elke andere GPS oplossing

;)

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Offtopic, maar wat is een GPS muis precies (vergeleken met een CF GPS oplossing)?

• BFS

BFS

Rude awakening

http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=1079

Een voorbeeld van een GPS muis.

Verwijderd

Als je geluk hebt kun je nog een MC218 van Ericcson krijgen voor €194, die staat echter niet meer in de pricewatch. Ik ben zelf nog altijd een enorm fan van Symbian apparatuur. Jammer dat ze niet meer gemaakt worden (Uitgezonderd de smartphones van Nokia/Ericsson dan)...

edit:

Ericsson MC218, 36 MHz ARM processor, 16 MB geheugen met CF gleuf. Invoer via stylus en toetsenbord. 16-grijswaarden monochroom scherm, 640x240 pixels. Standaard organisersoftware, inclusief Word, Sheet, Agenda, Database en audiosoftware. Het beestje kan zelfs Linux draaien.

Misschien iets voor als je minder veeleisend bent...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2003 09:33 ]

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

niet precies wat je vraagt, maar als ik jou was zou ik 100 euro bijleggen en de Toshiba e740 kopen...

er zit onboard wifi op en een CF slot en hij werkt gewoon perfect (vind ik)

de pda's <250 euro hebben toch op een of ander gebied zwakheden (duurzaamheid, scherm, batterij, uitbreiding etc.)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Mooooody schreef op 13 June 2003 @ 09:35:
niet precies wat je vraagt, maar als ik jou was zou ik 100 euro bijleggen en de Toshiba e740 kopen...

er zit onboard wifi op en een CF slot en hij werkt gewoon perfect (vind ik)

de pda's <250 euro hebben toch op een of ander gebied zwakheden (duurzaamheid, scherm, batterij, uitbreiding etc.)
Dat klopt idd. Ik ben zelf voor een goedkope PDA gegaan (een Series 5 wel te verstaan) maar het grote duel voert tussen de PPC'ers en de Palmers. Symbian blijft (nog) op de achtergrond en manifesteert zich meer op de smartphonemarkt.

• ErHa
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Kun je niet beter op ebay of marktplaats oid gaan kijken of je daar wat leuks tussen ziet zitten?

Heb ik laatst ook gedaan, gewoon om een eerste pda-je (oud model) goedkoop te testen of het echt wat is en dan kun je later dat ding altijd nog verkopen en een uitgebreidere nieuw halen in de winkel

Edit: ik merk nu bijv. dat het snel maken van afspraken sneller op papier gaat, maar het wijzigen van afspraken is weer makkelijker in je pda <dilemma B) >

[ Voor 22% gewijzigd door ErHa op 13-06-2003 13:30 ]

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

Indien je geld in je zak wilt houden, kijk dan eens naar de nieuwe Zire 71 (voor het beste OS) of de iPaq 1915 (als je kickt op Pocket PC kleurenschermpjes). De nieuwe 1915 is wel superklein. Het is namelijk de eerste iPaq uit de HP-stal!http://www.hardware.nl/vergelijk

[ Voor 36% gewijzigd door kmf op 16-06-2003 00:04 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

De beste budget kleurenmodel Palm is op dit moment de Sony Clie SJ22 die bij beat-it.nl rond de 190 EUR kost.

Alors.

• L3TUC3
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Johnny schreef op 11 June 2003 @ 13:30:
Ik zeg wel dat je beter moet zoeken, want wat jij nu vraagt staat ook in de pricewatch. Gewoon sorteren op prijs en je ziet alle PDA's onder de 250 euro.

Je geeft niet eens aan wat je wil:
- batterij: accu/(mini)penlites
- scherm: kleur/monochroom/grijstinten/resolutie?
- invoer: stylus/toetsenbord?
- Geheugen: hoeveel MB?
- Interfaces: SD/MMC/CF/USB/RS232?
- Multimedia: foto's/muziek/video?
Ga hiermee eens aan de slag en post je antwoord. Dan kunnen we je serieus helpen zonder allerlei aanbiedingen in de rondte te slingeren.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Verwijderd

HP H1915, 199 euro, mischien 230 euro max!
Superscherp scherm, onverslaanbaar klein, alleen wel maar 48mb vrij geheugen (ram) en 16mb flashrom (maar daar staat toch ppc2002 op). En geen uitbereidingen via CFLASH alleen SDRAM.

Als je uitbereidingen wilt als WLAN/bluetooth/GPS dan moet je deze niet kopen, hij is gewoon praktisch niet uit te bereiden (alleen sdram geheugenkaartjes).

Maar wil je hem meer om programma's op te draaien en als agenda, dan is er geen kleinere! Stuk kleiner dan een tungsten/Palm Vx. Ongeveer net zo hoog als een 8210!

Heb hem zelf sinds 2 weken en zou geen andere meer willen!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-02 21:40

mvds

Totally awesome!

Ga je voor simpel en goedkoop dan is de Palm Zire perfect.

• j0ck0z
  • Laatst online: 06-02-2025
Allereerst bedankt voor alle reacties :)
Ik Was even een tijdje inactief omdat ik het druk met school had.

Maar ik zit nu serieus te denken aan een Sony Clie SJ22, waarom:
- Kleurenscherm (moet er zoiezo op zitten)
- RAM geheugen is 16 MB (voor mij genoeg)
- USB Interface
- Touchscreen

Opzich zou dit voor mij een goede PDA zijn.
Maar eigenlijk zou ik toch liever een PDA hebben die muziek/video mogelijkheden heeft, en als draadloze communicatie bluetooth of infrarood :p
Alleen weet ik niet of ik me dit in deze prijsklasse kan realiseren :?

[ Voor 6% gewijzigd door j0ck0z op 16-06-2003 16:18 ]

PB 3.2

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Maar wil je hem meer om programma's op te draaien en als agenda, dan is er geen kleinere! Stuk kleiner dan een tungsten/Palm Vx. Ongeveer net zo hoog als een 8210!
Gefeliciteerd met de aankoop van je iPaq 1915. Als er PalmOS opzat, had ik hem zeker ook genomen. Wat een mooi apparaatje! Echter, de TT is nog steeds kleiner dan een iPaq 1915. De iPaq is wel een stuk dunner.
Maar ik zit nu serieus te denken aan een Sony Clie SJ22, waarom:
- Kleurenscherm (moet er zoiezo op zitten)
- RAM geheugen is 16 MB (voor mij genoeg)
- USB Interface
- Touchscreen

Opzich zou dit voor mij een goede PDA zijn.
Maar eigenlijk zou ik toch liever een PDA hebben die muziek/video mogelijkheden heeft, en als draadloze communicatie bluetooth of infrarood
Alleen weet ik niet of ik me dit in deze prijsklasse kan realiseren
Goeie keuze. Dit is de beste basis-kleuren Palm op dit moment. Moet wel even een kanttekening plaatsen:

1) PPC en Palm zijn twee verschillende OSsen, dus twee verschillende talen. Palm heeft aan minder geheugen internet genoeg om dezelfde snelheid, of zelfs sneller, in programma's te krijgen als PPC.

2) USB heeft PPC en Palm beiden

3) Touchscreen idem.

De SJ22 heeft een Infraroodpoort waarmee je in theorie zou kunnen internetten via je GSM als die daar geschikt voor is. Dit gaat echter wel tergend traag.

[ Voor 5% gewijzigd door Stereotomy op 16-06-2003 16:34 ]

Alors.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-02 15:50

HellBeast

Oh My GoT!

HP iPaq Pocket PC H1915 200MHz 16/64MB SD

Product Description: HP iPAQ Pocket PC h1915
Dimensions (WxDxH): 7 cm x 1.3 cm x 11.3 cm
Weight: 120 g
Processor: Intel PXA250 200 MHz

Garantie: 1 jaar carry-in garantie *

EURO 199

http://www.pcsnel.nl/ (aanbieding)

Beauty is in the eye of the beerholder

Verwijderd

Goede raad, neem de acer (pcsnel 261,80) ik had eerst ook de h1915. Maar zoals al vermeld geen CF, 48mb ipv 64mb ram, geen upgrade naar 2003, kleine batterij. (Maar wel erg mooi en goed gemaakt). Ik zelf heb de acer N10 uitgerust met een compactflash gps module, + 128mb mmc kaart (voor de route kaarten) en dat werkt uitstekend met tomtom ! Zeer tevreden voor een normaal bedrag. De ipaq's zijn veel te duur (uitzondering dus de h1915 = koopje).

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:38
Bij Mycom is de Ipaq 1915 voor 199 euro incl BTW

Verwijderd

Zoiezo ken ik niemand die ooit van PPC naar Palm is gegaan, wel andersom. Vriend van me had een Tungsten C (die bluetooth, niet telefoon!) en toen ie m'n 1915 zag heeft ie dezelfde dag z'n Tungsten nog te koop gezet en een Loox gekocht (hij wilde per se compactflash + Btooth).

Wil totaal geen flame over palm (heb zelf jaren een M105 gehad, pas toen die kapot ging een ipaq genomen! (die H1915 dus)), maar met een PPC kun je gewoon meer en over het algemeen hebben ze standaard ook veel meer opslagruimte!

edit: Als ik jou was zou ik gewoon eens naar een winkel gaan en ze allebei uitproberen of bij vrienden/collega's.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 13:18 ]

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 16:05
xzoticate schreef op 25 juli 2003 @ 11:57:
Bij Mycom is de Ipaq 1915 voor 199 euro incl BTW
Volgens mij staat er toch echt € 299,- op de site van mycom. (http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=179)

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Verwijderd

Ik zou voor de Acer N10 gaan. Qua specs ziet ie er echt goed uit en is gewoon niet duur vergeleken met andere merken.

• wisselwerking
RudiVader schreef op 25 July 2003 @ 13:26:
[...]

Volgens mij staat er toch echt € 299,- op de site van mycom. (http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=179)
Ow. Dan was het vorige week dus een aktie en die is dan afgelopen |:(

Verwijderd

www.pcsnel.nl had ze toch voor 199 (ex btw)?

• xtr3me
  • Niet online
Dynabyte heeft ze voor 199,- incl. btw

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03-2025
lol ik denk er ook aan om maybe mijn eerste pda te kopen alleen is het kiezen van de juiste een beetje lastig ;)

Ik zag vandaag de zire 71 en vond hem best wel kicke met camera enzo maar nu ik z'n paar uurtjes topics/revieuws enz doorgelezen heb is het volgens mij beter om een ppc te nemen :)

volgens mij is de Ipaq h1915 toch wel wat 'leuker' dan de zire 71 alleen jammer dat je hem niet met een camera kan uitbreiden :(

Maar nu als PDA n00b zit ik wel met paar vragen..

Wat doen jullie eigenlijk allemaal op je PDA? (ik bedoel, wat is het nut ervan om hem dag en nacht bij je te hebben?)
Muziek luisteren?
Gamen?
Telnrs van chicks opschrijven? ;)
enz enz?

Oh me vraag over all. case is beantwoord je hebt gewoon een case voor h1915 € 45,-

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Juiste kiezen is makkelijk : Acer N10, niet omdat ik er toevallig 1 heb, maar prijs prestatie is de beste van de hele meuk.
261,80 euro (inc) en dan heb je echte 64mb ram (de h1915 heeft wel 64, maar na aanzetten blijft er nog iets van 49 over...), Compact flash slot voor van alles, en een sd/mmc voor geheugen. Groooooote accu (uurtje of 7 met mijn gps aan!). en inclusief tasje....

Wat doe je ermee :
- Navigatie
- movie database van imdb
- tv gids (scheelt weer 50 euro p.j.)
- agenda/contacten/afspraken/mail enzo
- games/boeken voor in het vliegtuig
- muziek voor op ut strand / zwembad
- conversation piece for niet nerd schuwe dames
enz...

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

volgens mij is de Ipaq h1915 toch wel wat 'leuker' dan de zire 71 alleen jammer dat je hem niet met een camera kan uitbreiden
Is denk ik betrekkelijk. Beiden kunnen mp3, filmpjes afspelen, en ik vind persoonlijk de camera op een PDA geweldig. Als je op een feestje bent dan is het echt super om dronken momenten snel ff op te slaan en later door te sturen naar je vrienden.
De Zire71 heeft een hogere resolutie scherm, foto's zijn echt gruwelijk echt, alsof het op fotopapier afgedrukt staat. Daar staat tegenover dat de PPC's een groter scherm hebben.

Ik zou dus voor de Zire71 gaan, ook vanwege het stabielere OS, en omdat er meer en goedkopere software te verkrijgen is voor Palm.

Alors.

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
DeXtOuRiuS schreef op 26 July 2003 @ 04:10:
Ik zag vandaag de zire 71 en vond hem best wel kicke met camera enzo maar nu ik z'n paar uurtjes topics/revieuws enz doorgelezen heb is het volgens mij beter om een ppc te nemen :)
Ik had een Palm V en stond ook voor de keus PPC of Palm, en ben wéér voor een Palm gegaan.

Ik vind dat je de keuze tussen deze 2 echt van je eigen eisen af moet laten hangen, maar het beste blijft gewoon beide apparaten waar je tussen twijfelt eens te proberen. Zo vind ik de handschriftherkenning van PPC klote, in vergelijking met Graffiti2 op de Palm. Ook het gebruik van de agenda vind ik op een Palm prettiger.

Ik wil PPC's niet afkraken, want daar zijn ook mooie apparaatjes in te krijgen, maar schrijf de Zire 71 niet bij voorbaat af, zeker niet voor je 'm eens geprobeert hebt, want ik denk dat je daar spijt van krijgt.. :)

Verwijderd

heb zelf de Yakumo delta, is vergelijkbaar met de Acer N10
Op mijn delta draait TomTom zonder problemen wel ff een 512 of 256 Sdkaartje erbij nemen want dat heeft TomTom wel nodig

Verwijderd

Tomtom kaart nederland is maar 33mb....

• Dextourius
  • Laatst online: 14-03-2025
Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 15:33:
Tomtom kaart nederland is maar 33mb....
misschien gebruikt hij meer dan alleen nederland? ;)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

• wisselwerking
De HP Ipaq 1915 staat nu weer voor 199 euro bij Mycom

Verwijderd

De Zire 71 is een heel mooi apparaat. Palm OS is gebruiksvriendelijker dan Pocket PC, maar als je wilt navigeren en mp3's luisteren, zou ik voor een goedkope PPC gaan. Dus bijvoorbeeld de Acer of de iPAQ.

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:49
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 13:16:
Vriend van me had een Tungsten C (die bluetooth, niet telefoon!) [...]
Een Tungsten C met Bluetooth? 8)7 Da's knap, ik neem aan dat je de Tungsten T bedoelt (of WiFi ipv Bluetooth).
Wil totaal geen flame over palm (heb zelf jaren een M105 gehad, pas toen die kapot ging een ipaq genomen! (die H1915 dus)), maar met een PPC kun je gewoon meer en over het algemeen hebben ze standaard ook veel meer opslagruimte!
Als je geen flame over Palm wilt, kun je beter dit soort niet-onderbouwde en onjuiste/misleidende uitspraken achterwege laten. Een Palm heeft, iig voor zijn PDA-functies, veel minder opslagcapaciteit nodig en ook het OS is veel compacter. Je hebt dus ook minder opslagruimte nodig als op een PPC. Daarnaast heeft de Tungsten C standaard 64 MB en krijgt de nieuwe Tungsten T2 standaard 32 MB mee.

En ik zou ook niet kunnen bedenken wat je met een PPC meer kan dan met een Palm. Het komt allemaal neer op je persoonlijke voorkeur.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 11:12:
De Zire 71 is een heel mooi apparaat. Palm OS is gebruiksvriendelijker dan Pocket PC, maar als je wilt navigeren en mp3's luisteren, zou ik voor een goedkope PPC gaan. Dus bijvoorbeeld de Acer of de iPAQ.
Er bestaan uitstekende MP3 spelers voor de Palm (oa Aeroplayer, PocketTunes) en navigatie is ook geen enkel probleem. Het mooiste navigatieprogramma vind ik tot nu toe DigiMAP. IMHO minstens zo goed als TomTom.

Zowel Palm als PPC hebben uitstekende producten. Mijn reden om (prive) voor Palm te kiezen is afmetingen (Tungsten T is een stuk kleiner dan vergelijkbare Ipaqs) en battery life. Hij houdt het zeker 2x zo lang vol als mijn Ipaq 5450 (zakelijk).

• jvdb1975
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 22:31

jvdb1975

tsja.........

Ik heb zelf sinds vrijdag de Acer N10 en ben er enorm tevreden over!
Ik had hiervoor een Sony Clie, maar kon niet echt wennen aan het palm OS. Dit is een goedkope pda, maar wel met enorm veel mogelijkheden en werkt echt prima! ik geloof dat ik nu al zover ben dat ik zeg dat ik nooit meer wat anders wil hebben!
Pagina: 1