[SQL] wat is er mis met deze (sub)query in access

Pagina: 1
Acties:

• tyball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 14:32
ik gebruik access 2000 en deze query geeft de fout melding: Invalid use of null pointer

Let aub niet op de onzinnigheid van de query(hij is een stuk ingekort van het origineel). Wat is er mis aan?

query:
"Select Friend_ID FROM Friend Where Friend_ID NOT IN ( Select Friend.Friend_ID From Friend,Bestelling,Order_Friend where Friend.Friend_ID = 1)"

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

1 Op wat voor manieren zijn die verschillende tabellen in de subquery met elkaar verbonden
2 Waarom "Select Friend.Friend_ID ... where Friend.Friend_ID = 1"? Dan weet je immers het antwoord al van te voren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

ik d8 dat een subquery maar 1 return waarde mocht hebben? (btw where friendid= 1 & dan "not in (1)" schijnt me nogal vreemd :))

• tyball
Ter info: deze query doet het wel goed in access 2002 . Je kan wel meerdere waarden terug krijgen zolang de geselecteerde velden het zelfde zijn van de beide selects.(volgens mij)

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

OK, ten eerste, alles er uit halen wat niet nuttig is:

SQL:
1
2
Select Friend_ID FROM Friend Where Friend_ID NOT IN
    (Select Friend_ID From Friend where Friend.Friend_ID = 1)
want dat leest een stukkie makkelijker ;)

Ten tweede, ik weet niet of het wel tof is dat je een NOT IN gebruikt, in combinatie met het feit dat je source voor de subselect gelijk is aan de 'Master' source

Ten derde, Heeft je subquery (Select Friend_ID From Friend where Friend.Friend_ID = 1) wel een result?

My personal website

• tyball
is opgelost , iemand had de database geleegd.
Pagina: 1