[Luidsprekers] <80 euro kopen of bouwen?

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:13
Om te vieren dat mijn stage (binnenkort) afgelopen is heb ik besloten mezelf te trakteren op een paar nieuwe speakers. Nou lijkt het me een leuk projectje om zelf een paar te bouwen maar ik weet niet of dat gezien mijn wensen en budget een beetje haalbaar is, of dat ik beter opzoek kan naar een paar 2handsjes.

-Ik wil dus voor 80/90 euro klaar zijn, meer kan ik er op dit moment (arme student)
gewoon niet aan uitgeven.

-Ik wil ze gebruiken om in mijn kamer 270*470 muziek te luisteren op een redelijk tot luid niveau. Ik hoef ze dus geen drie straten verderop te horen.

-Ik luister voornamelijk drum&bass en ska voor het eerste is een strakke (en lage)basweergave belangrijk, maar ook hoge tonen moeten behoorlijk worden weergegeven. (ik heb nu de hoge tonen zachtjes staan omdat ik een hekel heb aan schelle geluiden.)

Mijn vraag is dus:
Is het realistisch om met deze eisen iets zelf te gaan bouwen?
En zoja...wat moet ik dan hebben en heeft er iemand tekeningen of iets dergelijks waarmee ik aan de slag kan?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-08 21:05

JvS

Ik heb hem zelf ook

Lees eens de FAQ over zelfbouw en zoek bijvoorbeeld eens op "zeflbouw 100 euro" of "budget zelfbouw" oid. Het is zeker wel haalbaar, maar je moet wel weten wat je doet, dat betekent dus even wat topics en de FAQ lezen HOE je begint met speakers bouwen, lees eens een boek en luister in de winkel naar speakers van +/- 80 euro.

[search=budget zelfbouw]
[search=voordeel zelbouw boven kopen]
en dat soort dingen. Als je het kan, kan je met zelfbouw soms een beter resulutaat krijgen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.