Toetsenbord/Muis/Mobo start probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
Sinds kort is het zo dat ik mijn pc een paar maal achter elkaar moet starten voordat mijn toetsenbord en muis werken.

Als de kabels erin zitten als de pc een tijdje heeft uit gestaan dan piept ie bij opstarten (toetsenbord buffer loopt vol).

KAbels eruit, starten, kabels erin -> toetsenbord werkt, maar muis doet niets in windows.. ook niet als ik hem eruit haal en er weer in doe. via het toetsenbord kan ik wel alles doen in windows

pc afsluiten -> muis eruit en erin -> pc opstarten en alles werkt weer normaal.

Als ik alleen op mijn reset knop druk als windows start doet mijn pc helemaal niets meer (geen opstarten van videokaart of bios.. helemaal niets).
Soms komt het voor dat hij na indrukken van reset start maar dat hij blijft hangen bij het opzoeken van de hd's.

Probleem is eigenlijk begonnen nadat mijn cd brander raar ging doen. Deze ging bij opstarten van de pc (dus al tijdens bios check) telkens het laadje in en uitschuiven. Deze is nu echter compleet afgekoppeld.

Zijn het mijn mobo zijn die problemen begint te geven.. of zou er nog iets met de voeding kunnen zijn??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waar zijn jouw specs :?

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:49
is dat belangrijk dan? config is al bijna een jaar hetzelfde.

Gigabyte ixe4
amd duron 800
512 mb geheugen pc-133

Verwijderd

Ja, dat is belangrijk, want we kunnen nog niet ruiken of je nog hetzelfde systeem had!

Probeer even een andere voeding te lenen, want gezien je problemen met de brander dat die de lade steeds uit en in schoof, zou daarop kunnen duiden van voltagepieken.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

sun.dace, de volledige specs zijn echt wel belangrijk .. Stel je hebt een mobo van de MSI K7T serie, dan kunnen we de mobo verdenken, of je hebt een 235W voeding in een relatief zware config (Dikke Athlon, Dikke GeForce4, etc), dan kunnen we de voeding verdenken, en daarnaast weten we zelfs niet wat voor een tobo/muis je hebt (merk, type, draadloos, ps2, usb, etc). Daarmee maak je het zelf wel erg kansloos.

Omdat je hiermee tevens aantoont de sticky met de treffende titel Dit graag lezen eer je post :) niet serieus genomen schijnt te hebben, gaat dit topic dicht. Lees de sticky nog eens door en dan met name de troubleshooter. Mocht je er nog niet uitkomen, open dan een nieuw topic, geheel conform de richtlijnen :)

Hier heeft namelijk niemand een kristallen bol.

Dit topic is gesloten.