Toon posts:

Ghost image

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een echte newbie vraag maar ja:

Ik heb het programma Ghost voor Windows van een collega gekregen. Ik heb echt totaal geen ervaring met dit programma. Het is een originele alleen helaas zonder handleiding. Nu wil ik gewoon een image maken van mijn harde schijf (totaal) en deze op dvd wegbranden. Bij een eventuele crash wil ik deze image in zijn geheel terugzetten. als ik echter Ghost opstart krijg ik zoveel mogelijkheden dat ik gewoon niet meer weet welke ik moet hebben. Weet iemand een simpele manier om vanuit ghost een image te maken en deze weg te branden?

Eventueel een manual?

Bedankt

John

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je al eens naar een handleiding op ineternet gezocht?
Bij Norton zelf bijvoorbeeld?

Selecteer op deze pagina een versie en je kan een manual downloaden:
http://www.symantec.com/t...Fghost%2Ffiles_ghost.html

[ Voor 50% gewijzigd door momania op 11-06-2003 12:51 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
je moet de optie Backup disk kiezen
en dan als je op next next next next druk kom je op een gegeven moment bij een optie dat je kunt branden op CD / DVD.

Maar er staan genoeg tutorials op internet dus even verder kijken als je neus breedt is. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Piels op 11-06-2003 12:51 ]

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Er zit een tutorial zelfs op de cd, even goed kijken dus!

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Als het goed is zit er een Bootdisk programma bij, hiermee kan je een Ghost Bootdisk met CD-RW support mee maken. Vervolgens boot je met deze disk de pc waarvan je een image wil maken. Nu wordt ghost opgestart en heb je maar een paar opties (Image maken / terug zetten)
Maak een image en laat deze rechtstreeks op CD branden.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

allereerst mijn excuses. Inderdaad heb ik niett goed gekeken. Misschien iets te snel de gemakkelijkste weg gekozen. Sorry daarvoor, Heb net een backup gemaakt en dat werkte perfect. Heb alleen nog 1 klein vraagje. Helaas is mijn backup file 5,5 gb groot en dus kan ik em niet wegbranden naar DVD. Iemand daar ook nog een oplossing voor?

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Wegbranden naar 2 DVDs? :)

Edit: Beetje te voorbarig gepost. :)
Is er niet ergens een optie dat het direct naar DVD kan laten wegschrijven of je de max size van een image kan instellen?

Op mijn eigen systeem vragen ze om de filenaam van de 2e image als ik de 4GB passeer. Ik heb niets ingesteld trouwens, is waarschijnlijk de limiet van mijn FAT32 partitie ofzo.

[ Voor 87% gewijzigd door Trinsec op 11-06-2003 20:25 ]

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 21:16

job

welke compressie methode heb je gebruikt??
hij staat standaard op fast (dus de kleinste compressie) verander dat eens.

en verder, zoals Trinsec zegt, kan je het ook over meerdere dvd's branden.
dit moet je gewoon Ghost laten doen. die splitst het dan mooi op.

verder nog wat tips.
zet je swapfile op een ander partitie (indien mogelijk)
zet hybernate en system restore uit. dan heb je wel weer een gieg minder

[ Voor 24% gewijzigd door job op 11-06-2003 21:55 ]

• Thunk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 14:13
5,5 is wel erg veel hoor imo voor een systeem image :o ik heb er een van 1,2 gig.

Daarin heb ik daarentegen geen pakketen zoals office, antivirus,firewall etc etc. Alleen mobo, video, sound, muis, webcam drivers en alles mooi ingesteld inc desktop. Als je veel programma's erbij gaat gooien, kan je ze daarna weer allemaal weghalen omdat er nieuwere versies van te downloaden zijn..

Ik zou gewoon even een clean install doen en dan met echt het noodzakelijke een image maken ! Werkt hier iig prima. Heb m ook op een aparte partitie, ik hoef alleen alle programma's van D weg te gooien, c te formatten, en van Z:\(ghost) over te zetten naar C. Clean system :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:29
En als je dan ook nog Windows 2000 server gebruikt kun je er ook nog voor zorgen dat je de software automatisch installeerd ;)
Pagina: 1