Toon posts:

[Radeon] blauwe scherm op vage momenten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb:

asus a7n8x deluxe rev. 2.00
club3d radeon 9700
twinmoss pc3200 512mb
amd 2400+
voeding van chieftec (chieftec kast, 360 WATT)
paar fans (koeling = goed)
maxtor 40 gigz, 5400 rpm (redelijk oud)

alles niet occed.

winxp met SP 1, dx9, nforce drivers van asus, ati catalyst 3.4 .

het probleem is dus:

met bijvoorbeeld unreal tournament 2003 krijg ik blauwe scherm op bepaalde momenten. hij loopt wel razendsnel, maar na een uur spelen krijg ik dan plots blauw scherm, niet te vergelijken met blue screen of death, deze is gewoon helemaal blauw zonder letters enz.

en ander keer na 10 min gespeeld te hebben krijg ik dan al een blauwe scherm..
dit krijg ik bij vage momenten..

weet iemand heir oplossing voor?

ik heb geen andere ati drivers geprobeert, omdat ik ook nog een systeem heb met dezelfde config, en niet van die blauwe schermen krijg.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 15:57 ]

Verwijderd

misschien warmte......? probeer het eens met je computer kast open.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 20:04:
misschien warmte......? probeer het eens met je computer kast open.....
Ook al gedaan, zelfde prob... Temperatuur van proccie is ca. 36 - 40 gr by the way

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer toch eens andere drivers en test het systeem geheugen eens (bijvoorbeeld met memtest86). BSOD's hebben vaak te maken met brak geheugen.

Verwijderd

Pollewob schreef op 11 juni 2003 @ 21:05:
Probeer toch eens andere drivers en test het systeem geheugen eens (bijvoorbeeld met memtest86). BSOD's hebben vaak te maken met brak geheugen.
Idd, ik zou ook even je voltages in de gaten houden als je aan het gamen ben, mischien zakken ze hier en daar in wat ook instabiliteit veroorzaakt B)

edit: met asus probe kun je de voltages continu opnemen. Hopelijk blijft die informatie wel bestaan als je systeem crasht :X

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 22:31 ]

Verwijderd

Ik zou zeggen, probeer OpenGL te gebruiken ipv DirectX of andersom.
Heb je je Radeon overgeclockt ?

Oh oh! Ik ga een nieuwe PC kopen: Athlon XP 2500, ASUS A7N8X Deluxe Rev 2, Ati Radeon 9700. ongeveer hetzelfde wat jij hebt :). als ik maar geen problemen krijg zo...

Verwijderd

Topicstarter
ok, kheb geheugen getest, hijs prima in orde, en andere reep geprobeerd, ook een twinmoss pc 3200 reep en krijg psies zelfde probleem.

misschien ligt het wel aan de voeding, kheb me twijfels want die voeding kon andere systeem aan, met haast zelfde componenten , alleen de videokaart is een ati 9700 pro en audigy 2 platium zat in andere systeem waar toen die voeding in heeft gezeten.

kdenk dat niet de voeding is, maar kga toch ff checken.

Verwijderd

Topicstarter
Heb je je Radeon overgeclockt ?

zo...[/quote]

nee radeon is nie overgeclockt. alles is standaard nu en als alles stabiel loopt dan ga ik em zwaar occen. maareerst stabiliteit natuurlik heh.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop als je wat aan je bericht toe wil voegen ipv een nieuwe post te plaatsen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Pollewob op 12-06-2003 18:10 ]

Verwijderd

Waarom kijkt niemand naar zijn specs :?

"ASUS a7n8x deluxe, amd athlon xp 2400@2600, samsung orginal 512mb pc2700, gigabyte ati readon 9700 pro, SB audigy platium 2, iiyama hm903dt, WD 80 gigz 8MB cache en chieftec midi kazt..gemodded."

Daarin zie ik 2400@2600 staan. Ik mag toch aannemen dat jij getest hebt of je dit probleem nog hebt op default settings?

Zoniet ga dan eerst maar even Prime95 draaien. Daarin zul je zien dat je systeem al snel over z'n nek gaat. Prime95 is hard voor OC PC's :Y)

Dat jij wel stabiel memtest kan draaien zegt niet alles over de stabiliteit van je PC. Jouw probleem met blauw scherm zonder letters komt dus echt wel door het feit dat je CPU het niet kan trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 23:10:

Dat jij wel stabiel memtest kan draaien zegt niet alles over de stabiliteit van je PC. Jouw probleem met blauw scherm zonder letters komt dus echt wel door het feit dat je CPU het niet kan trekken.
\

nah ... hoe kommie daarbij dat muh cpu het nie trekt ?? Geef mij maar een verklaring dan daarvoor. Kheb mun timings van ut geheugen hoger gezet en loopt mega stabiel ! En proccie occed naar AMD 3200 .. no problemos... :>

nou u ...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 20:25:
[...]

\

nah ... hoe kommie daarbij dat muh cpu het nie trekt ?? Geef mij maar een verklaring dan daarvoor. Kheb mun timings van ut geheugen hoger gezet en loopt mega stabiel ! En proccie occed naar AMD 3200 .. no problemos... :>

nou u ...
Sorry voor de late reactie. Dat jij een blauw scherm krijgt met niks erin vermeld geeft toch echt wel aan dat er iets aan de hand is ;) En dan klopt er toch echt iets niet dat jij hier post dat er wel een probleem is ;)

Mijn vraag is of jij al 8 uur probleemloos Prime95 gedraaid hebt. Zoals ik al eerder zei probeer dat eens. Ik zie nergens staan dat je dit al gedaan hebt.

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem met ook een radeon kaartje.
Heb je al een oplossing gevonden voor je probleem?

ASUS K8V deluxe
AMD Athlon 64 3200+
2x 512 Mb DDR400
2x 160 Gb sata maxtor
Ati radeon 9600 Pro (voorlopig tot nv40 uitkomt ;-)) met 3.9 drivers.
Creative Labs Audigy 2
Pagina: 1