Ghallow 
Ik ben op zoek naar een methode om bestanden op 2 fileservers te mirroren, waarbij bestanden fysiek op beide servers worden opgeslagen. Als machine 1 dan uitvalt, kan het kantoor volledig verder werken op machine 2.
Momenteel wordt gewerkt met Unison. Dat is een soort rsync, maar dan 2 kanten op.
Wat ik tot nu toe heb gezien:
TIA
Ik ben op zoek naar een methode om bestanden op 2 fileservers te mirroren, waarbij bestanden fysiek op beide servers worden opgeslagen. Als machine 1 dan uitvalt, kan het kantoor volledig verder werken op machine 2.
Momenteel wordt gewerkt met Unison. Dat is een soort rsync, maar dan 2 kanten op.
Wat ik tot nu toe heb gezien:
- coda: lijkt alleen client-server replicatie te hebben, geen server-server. Daarnaast lijkt het er op dat alleen gecachte bestanden lokaal worden opgeslagen. Klopt dit? Ik wil gewoon dat alle bestanden op beide fileservers staan, dan ben ik eigenlijk al tevreden.
- rsync: heeft problemen met bestanden die op een willekeurige server worden geplaatst. Stel: werkstation zet een bestand op fileserver B. Hoe weet rsync dan of het bestand gemaakt is op B of dat het al bestond, maar verwijderd is op A. Daarnaast extreem traag
- intermezzo: staat beschreven als instabiel, wat niet samen gaat met productieomgeving.
- global filesystem ziet er geweldig uit, maar ook met een geweldig prijskaartje. Dit is het wel waard, maar dan ben ik wel benieuwd wat anderen hiervan denken.
TIA