[Suse] Kopie maken van linux server

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een kopie te maken van een linux server en over te zetten naar een andere server?
Ik wil dat de twee servers elkaar gaan spiegelen zodat als de andere uitvalt de andere het over kan nemen.
De oplossing om steeds de websites in een .tar.gz file te zetten is geen oplossing omdat er steeds gebruikers etc bij komen.
Ik hoop dat jullie mijn probleem snappen.
Op google was weinig te vinden alleen over images files maar om die elke dag nou te gaan maken en weer uit te pakken op de andere server is ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 22:30

FendtVario

The leader drives Vario!

Dan maak je toch een .tar.gz van het hele systeem. Alles is in Linux opgeslagen in een bestandje en niet als dat gekke windows in het register.

Een ander heel handig hulpje hiervoor is RSync, als ik me niet vergis kun je dit vinden op rsync.samba.org. Hiermee kun je mappen vergelijken en synchroniseren. Zet het in een cron-job en laat het bijvoorbeeld om de 12 uur uitvoeren.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon hele mappen dd'en naar een nfs schijf???

En je opmerking over dat er steeds gebruikers bijkomen snap ik niet helemaal. linux gebruikers of website gebruikers ??? 1e geval is gewoon /etc/passwd en /etc/shadow (precieze naam weet ik zo niet ) copieren en 2e geval is gewoon je websites copieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.cis.upenn.edu/~bcpierce/unison/ kan dit... maar ik ben er niet tevreden mee, dus daarom mijn topic: [rml][ NOS] File mirroring, bijv Coda[/rml]

(unison is naar mijn zin niet snel genoeg, plus dat eens in de 10.000 keer synchronizen crasht ie spontaan. Met 1x per minuut syncen is de mirroring dus na 7 dagen vastgelopen)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit gebruik ik altijd op m'n werk.

code:
1
2
sourcehost [somepath]# dd if=/dev/discs/discX/disc | \
ssh someuser@targethost "dd of=/dev/discs/discX/disc"

Moet targethost natuurlijk wel van rescue media opgeboot zijn ... Hmz, zie net dat je een soortement van HA cluster wilt maken. Zie dan linux-ha.org. Daar staat oa nog software die je nodig gaat hebben (plus bakken met docs :) )

@fearlezz. Ik draai al een jaar of 2 ten volle tevredenheid unison op productie systemen zonder enig probleem. Niet dat je er wat aan hebt, maar het kan dus wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 13:04 ]