Toon posts:

exchange + outlook 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeie,

Ik heb hier een probleem met een user in outlook 2000. Op zijn PC krijg ik onder de exchange settings dat Outlook address book de exchange server niet kan vinden, echter als ik deze user inlog onder een andere computer is het geen probleem en kan ik zijn mail accessen.

Het is dus volgens mij een setting in zijn outlook? Ik heb alles teruggezet naar standaard instellingen, adress book en exhange server settings verwijderd en opnieuw opgevoerd, krijg echter nog steeds dezelfde melding als ik de exchange server weer probeer aan te melden.

is dit een probleem in outlook 2000? zou een herinstallatie helpen of zitten er andere instellingen in office of exchange??

dank

Mart

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
personal firewall die geen toegang geeft, heeft de comp voor de rest wel netwerktoegang etc.etc.

Herinstallatie lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien je al de exchange server settings verwijderd hebt etc.

Heb je trouwens wel na elke keer instellingen in outlook veranderd te hebben outlook afgesloten en opnieuw opgestart, want als je een exchange server toevoegt in een draaiende outlook moet je hem wel opnieuw opstarten, en het heeft ook geen zin je exchange server uit outlook te halen en weer terug te zetten zonder outlook af te sluiten en opnieuw op te starten.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

mutsje

Certified Prutser

Je hebt in outlook200X een aantal installatie modes. Internet Accounts(voor als men mail van internet wil halen) maar ook Corperate / workgroup installatie. Bij internet installatie kan outlookxxxx exchange servers niet vinden of wordt je naam niet goed resolved.

Je moet outlook als Corporate installeren(kun je ook veranderen zonder herinstallatie maar kan het 123 niet vinden) hopelijk is dit een kick in de goede richting.

Verwijderd

mutsje schreef op 11 June 2003 @ 12:54:

Je moet outlook als Corporate installeren(kun je ook veranderen zonder herinstallatie maar kan het 123 niet vinden) hopelijk is dit een kick in de goede richting.
Extra --> aanpassen --> opties --> Gebruikers gegevens opnieuw instellen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Bovenstaande gedaan, userdata gereset, mailsupport opnieuw geconfigureerd, maar ik blijf de melding krijgen als ik ga zoeken naar de exchange server : "Microsoft address book could not connect to the exchange server, action could not be completed"

Ik kan de gebruiker dus niet aanmelden, terwijl alle gegevens in de exchange server goed staan, en ik zijn mailbox op een ander werkstation gewoon kan openen??

iemand nog ideeen? of kan ik maar beter alles eraf gooien en opnieuw beginnen?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
dns resolving is op de client wel goed ingesteld? kan je de exchange server wel pingen? kan je wel 'naam controleren' doen in het veld waar je je naam invult ed :?

OS en welke exchange versie trouwens?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
De exchange server is pingbaar en bereikbaar (is ook de fileserver namelijk) en alle bestanden zijn gewoon op te halen.

CLient versie is Windows 2000 pro SP2, server is windows small business server 2000, outlook versie is 2000 (geen SR1), geinstalleerd via office 2000 small business cd.

DIe DNS servers zou je daar ff wat meer over kunnen uitleggen?? Heeft dat iets te maken met outlook dan?

alvast dank weer

Ik kan naam controleren doen, maar dan krijg ik dezelfde melding, dat outlook adress book de exchange server niet kan bereiken

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 22:17 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 22:16:
De exchange server is pingbaar en bereikbaar (is ook de fileserver namelijk) en alle bestanden zijn gewoon op te halen.

CLient versie is Windows 2000 pro SP2, server is windows small business server 2000, outlook versie is 2000 (geen SR1), geinstalleerd via office 2000 small business cd.

DIe DNS servers zou je daar ff wat meer over kunnen uitleggen?? Heeft dat iets te maken met outlook dan?

alvast dank weer

Ik kan naam controleren doen, maar dan krijg ik dezelfde melding, dat outlook adress book de exchange server niet kan bereiken
heb je wel genoeg licenses op die SBS2000 server...

ff checken, heb vaker vage meldingen gezien (met name dan outlook/exchange) op een sbs2000 machine, bleek achteraf dat er maar 10 licenses waren en 11/12 pc's... tja die deden het dan soms niet/soms wel

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Licences zijn er nog genoeg, heb uit zekerheid een paar extra users verwijderd, maar probleem blijft. Ik kan de user op elke ander pc in het netwerk gewoon inloggen, het is dus echt een probleem in het station
Pagina: 1