Toon posts:

adsl zonder splitter, werkt ! maar ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beetje vaag topic idd maar weenie hoe ik t anders moest doen :P

heb laatst adsl aangelegd bij iemand waar de isdn lijn al in de muur werd gesplits in 2 lijnen ofzo :S heel vaag

heb het uiteindelijk allemaal werkend gekregen ZONDER SPLITTER!
met splitter werkte het niet ... :X omdat ik dus de splitter niet helemaal aan het begin kan doen zonder de muur af te breken 8)7

maar nu verbreekt de verbinding telkens een paar seconden nadat je verbonden bent, lampjes branden allemaal goed, je kan dus verbinding maken ook maar na paar seconden/minuten gooit ie je eraf

zal dit toch aan die rare lijn zonder splitter liggen dan of toch softwarematig aangezien lampjes goed branden, lijn dus goed is en alles voorheen ook zo heeft gewerkt voor langer dan een paar seconden...

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:40
Bij ISDN moet je de splitter voor de centrale monteren. Er loopt dan een kabeltje vanaf de NT1 naar de splitter. Vanaf de splitter loopt dan weer een kabeltje naar de ISDN centrale

Als je dat niet doet verbreekt ie inderdaad om de zoveel seconden de verbinding. Ook kun je niet bellen als je wel verbinding hebt.

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-03 01:34

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Verwijderd

Zoals hier boven al gemeld :D er kunnen best 2 kabeltjes uit je NT1 komen hoor :)

Je moet je splitter monteren tussen het isra punt en je NT1, en ga me niet vertellen dat dat is ingebouwd, kan ik me namelijk niet voorstellen :D

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-05 18:43

bennierex

Pilot_Z

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 15:31:
Zoals hier boven al gemeld :D er kunnen best 2 kabeltjes uit je NT1 komen hoor :)

Je moet je splitter monteren tussen het isra punt en je NT1, en ga me niet vertellen dat dat is ingebouwd, kan ik me namelijk niet voorstellen :D
Inderdaad... als je NT1 kapot zou gaan heb je een nog veel groter probleem als je er niet bij kan.

• Tweakod3x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 13:40
Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 15:31:

Klopt dat kan ook. Het hangt van je type NT1 af, daar zijn een stuk of wat versies van. Ik heb idd bij een klant gezeten dat ie voor de nt1 moest, maar er was ook 1 bij zoals in mijn post hiervoor :)

Proud owner of the [CBJ]Lanhok!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je bent echt heel onduidelijk. Waar en hoe zit de NT1 aangesloten en wat is "gooit-ie je eraf"? Valt je lijnsync weg? Kan je daarna gelijk weer inloggen? Log je eigenlijk wel in?\

Overigens is het gebruik van het woord "centrale" in dit topic erg verwarrend, volgens mij bedoelt iedereen hier de "NT1" (en daar zijn er heel wat verschillende van).

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 11-06-2003 15:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
uhm, was toch analoog, dus geen NT1
sorry :P

Verwijderd

Topicstarter
JvS schreef op 11 June 2003 @ 15:46:
Je bent echt heel onduidelijk. Waar en hoe zit de NT1 aangesloten en wat is "gooit-ie je eraf"? Valt je lijnsync weg? Kan je daarna gelijk weer inloggen? Log je eigenlijk wel in?
line sync brandt voortdurend, je logt idd gwoon in via inbelverbinding

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dan is het helemaal simpel, sluit eens ALLEEN de adsl modem aan. Verbreekt de verbinding dan ook? Doe eens iets duidelijker/specifieker. Kan je gelijk weer inloggen? Wat voor modem heb je?

Als je gewoon gelijk weer kan inloggen, dan ligt het aan windows/de software/de drivers (als het een usb modem is).

[ Voor 39% gewijzigd door JvS op 11-06-2003 15:49 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Tweakod3x schreef op 11 June 2003 @ 15:17:
Bij ISDN moet je de splitter voor de centrale monteren. Er loopt dan een kabeltje vanaf de NT1 naar de splitter. Vanaf de splitter loopt dan weer een kabeltje naar de ISDN centrale

Als je dat niet doet verbreekt ie inderdaad om de zoveel seconden de verbinding. Ook kun je niet bellen als je wel verbinding hebt.
kan wezen dat ik het mis heb, maar je moet toch voor het NT1 kastje de splitter plaatsen(tussen waar de lijn binnenkomt en het nt1 kastje), niet tussen het nt1 kastje en de centrale?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 15:48:
[...]
kan wezen dat ik het mis heb, maar je moet toch voor het NT1 kastje de splitter plaatsen(tussen waar de lijn binnenkomt en het nt1 kastje), niet tussen het nt1 kastje en de centrale?
Je hebt gelijk

Verwijderd

Topicstarter
kan nu wel verbinden maar geen sites openen, mailen of nix
zelfs niet pingen naar een ip adres :|

• Da_Jackal
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-01 15:05
Ik heb zelf de splitter na een paar meter telefoonkabel aangelegd, werkt ook. Nadeel alleen is dat je voor iedere telefoon een aparte splitter nodig hebt.
Situatieschets:

Binnenkomend punt -> kabel naar boven -> splitter -> telefoon (boven) / ADSL modem
Binnenkomend punt -> splitter -> telefoon (beneden) / niets aangesloten

Binnenkomend punt is in beide regels 'tzelfde.
Ik heb dus 2 splitters in huis staan. Deze situatie is op een analoge telefoonlijn.

Voordeel hiervan is dat ik geen extra kabels heb hoeven leggen.

Als ik geen splitter zet voor de telefoon (beneden), dan krijg ik ruis door de lijn (bij die telefoon) en als je oppakt, dan kapt de ADSL verbinding af.

Mocht je een getekend schema'tje willen, dan hoor ik 't wel en mail ik je dat ff.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Da_Jackal op 12-06-2003 13:53 . Reden: voordeel ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx! grote kans dat dit gaat werke :)
Pagina: 1