• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:55

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
Ik heb voor m'n moeder een Fuji S602 gekocht via Alternate. Nou zitten er allerlei handleidingen bij, behalve een Nederlandse (en dat zou voor m'n moeder wel wat makkelijker zijn).
Via de Fuji.nl webzijde ben ik er al achter gekomen dat je de handleiding via Fuji kunt bestellen en dat ie gratis als de camera via Fuji Nederland B.V. is gekocht.

Kennelijk heeft Alternate die camera niet via F.NL gekocht want voor zover ik gezien heb zit er geen Nederlandse, maar een Duitse garantie-kaart bij. Dus geen gratis Nederlandse handleiding. Ik heb al contact opgenomen met Alternate, maar ik krijg weinig reactie daar.
Nou kan ik wel voor €18,- een handleiding bij F.NL bestellen. Vind ik op zich geen groot probleem, maar ik vroeg me gewoon af of het misschien ook op een andere manier te doen is.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• sjroorda
  • Laatst online: 23-02 17:05
Deze vraag is eerder ook al door meerdere mensen in Het Fuji digicam topic gesteld; daarom heb ik mijn handleiding gescand en die is te vinden op - ; geen hoge kwaliteit, toch 14 Mb, maar ja, 't is iets :)

[ Voor 12% gewijzigd door Kaj. op 12-06-2003 13:52 . Reden: gezipt ]

Verwijderd

Hier was ik ook naar op zoek ! Ik dank u zeer :-)

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:39

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

De reden waarom bedrijven moeilijk doen is het feit dat de markt per land anders en als jij als nederlander een duitse camera koopt, dat ze dan niet de mogelijkheden om de markt uit te buiten kunnen gebruiken.

In Nederland kunnen ze blijkbaar meer winst op een camera vangen dan in duitsland, stel E. 100,- winst en in de Duiitsland (waar mischien meer gestunt wordt/meer concurentie is) moeten ze wat naar beneden met de prijs, stel E. 50,- winst.

Nu willen ze niet dat jij als Nederlander de goedekopere camera uit Duitsland gaat halen, als iedereen in Europa dat zou doen, dan zouden ze veel geld verliezen.

Ik ben zelf meerdere keren in contact met bedrijven gekomen die moeilijk deden door dit feit, mischien heeft Fuji andere reden, maar dit leek mij een zeer logische verklaring.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Verwijderd

Tukk schreef op 11 June 2003 @ 16:16:
De reden waarom bedrijven moeilijk doen is het feit dat de markt per land anders en als jij als nederlander een duitse camera koopt, dat ze dan niet de mogelijkheden om de markt uit te buiten kunnen gebruiken.

In Nederland kunnen ze blijkbaar meer winst op een camera vangen dan in duitsland, stel E. 100,- winst en in de Duiitsland (waar mischien meer gestunt wordt/meer concurentie is) moeten ze wat naar beneden met de prijs, stel E. 50,- winst.

Nu willen ze niet dat jij als Nederlander de goedekopere camera uit Duitsland gaat halen, als iedereen in Europa dat zou doen, dan zouden ze veel geld verliezen.

Ik ben zelf meerdere keren in contact met bedrijven gekomen die moeilijk deden door dit feit, mischien heeft Fuji andere reden, maar dit leek mij een zeer logische verklaring.
Maar als je een handleiding wilt bestellen bij Fuji.nl hoeven ze daar toch niet moeilijk over te doen ?

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:39

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

tja, ze zullen je niet gaan helpen om een goedkopere camera te kopen. :Z

Het feit dat je ze trouwens in Nederland hebt gekocht hoeft niet alles te zeggen.
Om te kunnnen stunten halen bedrijven de camera's voor je uit Duitsland, waar zij ze goedkoper kunnen inkopen....

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• YellowCube
  • Laatst online: 21:55

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
sjroorda schreef op 11 juni 2003 @ 11:53:
Deze vraag is eerder ook al door meerdere mensen in Het Fuji digicam topic gesteld; daarom heb ik mijn handleiding gescand en die is te vinden op - ; geen hoge kwaliteit, toch 14 Mb, maar ja, 't is iets :)
top man...dank. Ook namens m'n moeder. Je kent 'r niet, maar ze is je wel dankbaar :)

[ Voor 7% gewijzigd door Kaj. op 12-06-2003 13:52 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Heren, het is uitermate kut, maar dit soort links gan vooralsnog even op de NEE-lijst.
Aangezien Fuji het ding verkoopt, het vertalen en drukken van een handleiding ook niet niks kost en men er duidelijke voorwaarden aan verbindt, kunnen wij niet anders dat dit in te perken.
Verder laat ik het hierbij.
Pagina: 1