[Suse 8.2] Dist. cd's samenvoegen tot dvd

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Helaas is mijn suse 8.2 dvd kapot gegaan en kan ik hem dus niet meer gebruiken. Gelukkig heb ik nog wel de normale cd's maar vind het gebruik van de dvd toch makkelijker. Ik neem aan dat op de cd's en dvd de zelfde bestanden staan. Weet iemand hoe ik de cd's zo kan samenvoegen zodat ik een werkende bootable dvd terugheb?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Ik ben zelf een Debian gebruiker, dus ik kan geen specifieke oplossing aandragen.
Het lijkt mij echter, dat alle paketten onder bepaalde 'secties' zijn ingedeeld. Bij Debain heb je bij voorbeeld Required, Optional, Extra's & Non-Free. (Dit is niet volledig, maar het gaat om het idee). Je kunt de structuur van de CD's bekijken en indien er ook zo'n samenhang is, middels DVD authoring software e.e.a. samenvoegen in een tree en die vervolgens op DVD te branden. Helaas heeft SuSE niet de mogelijkheid zelf een DVD samen te stellen (Debian wel, middels jigdo). Mocht mijn advies van nul & gener waarde zijn, mail dan even naar de support afdeling van SuSE: zij moeten het je hoe dan ook kunnen vertellen.

Info over jigdo: http://home.in.tum.de/~atterer/jigdo/
Werkt ook voor RedHat en Solaris, maar men werkt aan andere distro's.

[ Voor 11% gewijzigd door The Jester op 12-06-2003 02:28 . Reden: Kleine toevoeging ]

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:52

kodak

FP ProMod
Met de 7.x serie heb ik zelf een tijd uitgezocht hoe de setup software van SuSE bepaald welke cd er in de speler zit, welke die nodig heeft en wat het verschil is tussen de ftp, dvd en de cd versies. Het grootste probleem is dat alle drie de vormen ongeveer op dezelfde wijze werken, maar dat er behoorlijk wat verschillen in zitten waardoor het (nog) niet mogelijk is om even snel verspreid of samengevoegd op een ander medium te gooien om een vlekkeloze setup te kunnen doen.
Bij de cd setup wordt bv gekeken naar de verschillende volume labels die de disknummers aangeven, dvd heeft maar een label en de ftp versie al helemaal niet.
Het moet zeker mogelijk zijn om hier een universele oplossing voor te vinden waardoor zelfs de ftp distributie verdeeld kan worden over meerdere cd-s een dvd of een harddisk en echt vlekkeloos een gelijkwaardige setup oplevert als de originele wijze.
Jammergenoeg heb ik er de tijd en de middelen niet voor om er iets voor te maken.
Zeker weet ik het niet, maar wellicht is het een oplossing om de complete inhoud van alle cd's te plaatsen op de dvd met alle .s.u.s.e---- bestanden in de root en de dvd vervolgens bootable te maken met een van de installatiediskette die is meegeleverd of als image te vinden is op een van de cd's.
Maar simpeler kan ik het niet bedenken wat direct mogelijk zou werken. Jammer dat je niet meteen een backup hebt gemaakt van de dvd. Doe ik altijd: origineel keurig opbergen en de kopie gebruiken om mee te werken.

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:52

kodak

FP ProMod
Mocht mijn advies van nul & gener waarde zijn, mail dan even naar de support afdeling van SuSE: zij moeten het je hoe dan ook kunnen vertellen.
Kunnen ze wel maar doen ze niet. De rede is dat ze willen voorkomen dat men de trucks gaat gebruiken zodat van de ftp versie gemakkelijk goedwerkende cd en dvd distro versies zijn te maken. Zo stellen ze bijv ook geen complete distro beschikbaar via ftp die gelijk is aan de dvd en cd versie. Er missen standaard ook al een aantal bootimages op de ftp versies om het maken van de dvd en cd versie zo eveneens tegen te gaan.

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
kodak schreef op 12 June 2003 @ 02:53:

Maar simpeler kan ik het niet bedenken wat direct mogelijk zou werken. Jammer dat je niet meteen een backup hebt gemaakt van de dvd. Doe ik altijd: origineel keurig opbergen en de kopie gebruiken om mee te werken.
Inderdaad, dat had ik ook moeten doen. Helaas kwam ik daar pas achter toen het al te laat was :'(

Ik heb net alle cd's in 1 tree gezet en deze op dvd gebrand. Helaas, nog geen resultaat.

edit: toch suse maar een mailtje gestuurd. Veel verwacht ik er niet van maar niet geschoten is altijd mis toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 14-06-2003 12:03 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Topicstarter
* beleefd kickje *

Helaas nog geen oplossing. Niemand hier die weet hoe dit gedaan kan worden? Suse wil niet echt helpen namelijk...

Pagina: 1