Ik heb dus een ECS k7s5a mobo met een duron 1000 er op geprikt en 1 gigabyte DDR pc266 geheugen... nu willek nieuw cpu'tje kopen. Twijfel nog tussen xp 2400+ die zonder probleem op volle snelheid kan lopen en athlon xp 2600+ (idd mijn mobo ondersteunt deze niet) maar het is mijn bedoeling deze te underclocken naar een 100 of 133 mhz FSB om de warmteproductie en energie verbruik drastisch te verlagen, nu las ik tevens dat hiervoor het core voltage kan/moet verlaagd worden, maar deze staat bij mij vast ingesteld op 1,75 V
Hoe zit dat hiermee, wordt deze waarde automatisch verlaagd als de cpu underclockt is? of is het gewoon niet mogelijk deze te verlage op mijn mobo??
Indien dit laatste het geval is heeft het dan volgens jullie veel zin om de cpu te underclocken? (met als doelstelling vooral de warmteproductie en bijgevolg geluidsproductie terug te schroeven...)
Thanx!
Hoe zit dat hiermee, wordt deze waarde automatisch verlaagd als de cpu underclockt is? of is het gewoon niet mogelijk deze te verlage op mijn mobo??
Indien dit laatste het geval is heeft het dan volgens jullie veel zin om de cpu te underclocken? (met als doelstelling vooral de warmteproductie en bijgevolg geluidsproductie terug te schroeven...)
Thanx!