mobo of cpu gaar

Pagina: 1
Acties:

• Nurion
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-02 12:43
Soltek Sl75 DRV5
Coolmaster Aero 7
Athlon XP 2600+ 333Mhz
Twinmos 512Mb 333Mhz Ram
2X maxtor 80GB HD

Nadat ik een upgrade heb gedaan, van xp 2000+ naar xp2600+ heb ik de volgende problemen:
Wanneer ik mijn FSB op 166 zet, blijft de pc hangen na het checken van het aantal ram, laat wel chip nummer 2600+ zien.
Wanneer ik de FSB op automatisch zet, geeft de pc de ene keer 1700+ aan, de andere keer 2000+ en soms ook 2600+. Dit is allemaal in het bios opstart scherm.
In windows geeft ie zelfs een keer, 2000+ chip met 2.10Ghz snelheid aan. Hoe kan dit?

ik heb de bios al gedowngrade, van T1.8 naar 1.5, omdat 1.8 de laatste versie was ben ik teruggegaan in versies. Maar ook geen constante snelheid van 2075Mhz en xp 2600+ vermelding

Nu ik met een verse installatie van windows aan de gang ben, kan ik niet programma's correct installeren, de bestanden zijn corrupt, althans dat geeft ie aan. Kan dit aan de cpu liggen?

Dus mobo of cpu gaar? |:(

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik zou is kijken of je dividers voor de AGP/PCI bus wel goed staan. Deze moet op 1/5 staan. Dit kan namelijk de oorzaak zijn van corrupte bestanden, maar ik denk ook dat je bordje gaar is, tenzij er nog andere dingen kunnen zijn,

Proccesor defect lijkt me onwaarschijnlijk

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

ik heb totaal geen besef wat voor chipset er op dit mobo zit (welke zit er op)
probeer eens de cas timings wat minder strak te zetten voor je de fsb naar 166 zet
heb je de ram bankjes wel eens in een andere pc op 166 mhz getest
(bij mij ook 512 mb ddr pc 2700 van twinmos wouden ze ook niet op 166 mhz) die waren dus defect
even testen dus ;)

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

KT333

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Tozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 21:23
Logisch nadenken.. Sinds je de CPU hebt geupgrade is je bak gaar..

Wat zou een logische conclusie zijn (er van uitgaande dat die proc past op dat mobo qua specificaties)...

De CPU is vervangen.. gevolg is: PC doet raar... conclusie: CPU waarschijnlijk niet goed.

• Nurion
Tijdens het upgraden heb ik alle settings op automatisch gezet, dus zou de divider goed herkend moeten worden lijkt me.

Wat betref logisch nadenken;
Bordje heeft niet eerder op 333Mhz gedraaid, mobo was al uit toen de biosdrivers voor support van de xp2600+ nog niet beschikbaar waren.

Een processor kan toch niet eigenhandig zijn snelheid aanpassen, deze draait toch voluit, tenzij je hem op het mobo knijpt?

Dat de pc stopt met booten op 2600+ snelheid (2075) en na ram check blijft hangen kan verklaard worden door de opmerking van Shunt, twinmos geheugen wil niet op 333Mhz draaien.

Maar dan is het veranderen van de snelheid van de cpu, 1700+, 2000+, of 2600+ op een automatische FSB instelling nog niet verklaard, tevens het vreemdst wat ik gezien heb in windows, een vermelding, Xp2000+ chip draaiend op 2.10 Ghz, terwijl dit dan 1.67 Mhz zou moeten zijn.

Wie heeft verder suggesties wat het zou kunnen zijn?

• Shunt

Shunt

Boe

erm de kt 333 die loopt tog niet op 166 net als dat dde kt400 ook niet op 400 mhz loopt ?
of heb je de x versie ?

Game PC

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:09

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Dat valt mee. Ik heb ook een KT333, en met een bios upgrade kon mijn 2600+ volledig draaien. Dus het kan wel naar 166, maar niet alle mobos kunnen dat. Ik geloof dat het afhangt van de manufacturer of 'ie zoiets toestaat.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• Shunt

Shunt

Boe

Trinsec schreef op 11 June 2003 @ 12:41:
Dat valt mee. Ik heb ook een KT333, en met een bios upgrade kon mijn 2600+ volledig draaien. Dus het kan wel naar 166, maar niet alle mobos kunnen dat. Ik geloof dat het afhangt van de manufacturer of 'ie zoiets toestaat.
klopt asus heeft de X versie uit gebracht die wel op 166 mhz gaat (ook met de juiste dividers (dit had te maken met een bepaalde instelling in de bios (was bij asus te hacken :X )

Game PC

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

X versie? En waaraan kan ik dat zien? Bijvoorbeeld A7V333-X? Maar ik heb juist een gewone A7V333. Een bios upgrade was alles wat ik nodig had. Verder niets sensationeels gedaan.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Shunt

Shunt

Boe

Trinsec schreef op 11 June 2003 @ 12:46:
X versie? En waaraan kan ik dat zien? Bijvoorbeeld A7V333-X? Maar ik heb juist een gewone A7V333. Een bios upgrade was alles wat ik nodig had. Verder niets sensationeels gedaan.
zo ver ik weet bracht asus speciaal een x versie uit zodat je gegarandeert de 166 mhz haalt (met die update was het dacht ik niet 100% zeker dat je dat haalde

Game PC

• Nurion
Update:

Ik heb nu windows opnieuw geinstalleerd en de usb poorten worden door het mobo/windowns niet automatisch gevonden, wat altijd wel het geval is geweest.

Gaat lekker.....

Wederom suggesties???

• Trinsec

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ah, dat wist ik niet, bedankt.

Maar de TS heeft een Soltek bord (waar ik niets vanaf weet). KT333 op zich zou wel 166 FSB kunnen, maar ik zou hem dus aanraden om het bij de manufacturer te gaan checken zoals ik ook deed. De rest lijkt me zo wel in orde, TwinMOS zou niet te veel moeten uitmaken omdat ik er ook eentje van heb en die geeft geen problemen.

when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal

• Nurion
Update: Vraagje

Ik zit te denken aan een nw mobo, wat kan ik dan beter nemen, een asus A7N8X Deluxe of een Abit NF7-S.

Ik heb ook een 3de schijf die ik erin wil zetten

Klopt het dat ik zonder problemen die Twinmos 512MB 333Mhz geheugen module erin kan proppen, of heb ik dan weer met dual channel meuk te maken?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nurion schreef op 11 June 2003 @ 13:44:

Ik zit te denken aan een nw mobo, wat kan ik dan beter nemen, een asus A7N8X Deluxe of een Abit NF7-S.
Kijk eens in de FAQ van dit subforum welke mobo je het beste kunt nemen :)
Klopt het dat ik zonder problemen die Twinmos 512MB 333Mhz geheugen module erin kan proppen, of heb ik dan weer met dual channel meuk te maken?
Kijk eens in de RAM FAQ (linkje is te vinden in de FAQ van dit subforum) en in de handleiding van de door jou gekozen moederbord B)

• Shunt

Shunt

Boe

Nurion schreef op 11 juni 2003 @ 13:44:

Ik heb ook een 3de schijf die ik erin wil zetten

mijn voor keur gaat naar de epox 8rda3+ deze kan dus gegarandeerd op een 200 mhz fsb en zo :P
super bordje heb hem zelf ook een tijdje gehad

Game PC

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja joh, laten we lekker met z'n allen doorgaan met het opnoemen van favoriete mobo's :z

• Shunt

Shunt

Boe

BalusC schreef op 11 June 2003 @ 14:12:
Ja joh, laten we lekker met z'n allen doorgaan met het opnoemen van favoriete mobo's :z
offtopic:
ik geef enkle een sugestie :>

maar je krijgt hem dus niet op 166 mhz ?
probeer anders de voltages eens aan te passen ;)
een beetje tweaker geeft niet zomaar op :P

Game PC

• Nurion
Misschien heeft BalusC nog zinnig commentaar, cq suggesties over mijn initiele probleem, posted hier??

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Al mijn suggesties staan in mijn troubleshooter :)
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen B)

Sja, dit kan zo'n beetje van alles zijn .. Voeding, mobo, CPU, geheugen, BIOS settings.

• Nurion
Nee Shunt dat is waar, ik hou wel van een beetje tweaken, maar met een gefrituurd mobo wordt dat een beetje moeilijk: :?

* Usb poort wordt niet meer herkend
* FSB auto: snelheid cpu wisselt per opstart
1700+ snelheid, 2000+ snelheid, 2600+ snelheid,
zelfs in tegenstrijdige snelheid vermeldingen (2000+, met 2.10 Ghz????)
* FSB 166: pc komt niet verder dan mem scan bios, dan vast
* FSB auto: Windows kan geen bestanden installeren(sisoft Sandra) en geeft
aan bestanden: corrupt

Het kan het volgende zijn:

1.Twinmos geheugen gaat niet op 166Mhz
2. Mobo instellingen niet goed
3. Mobo gaar
4. Cpu gaar

ohh wat zal het zijn?????

Als het niet het mobo is, hoe kan ik dan een usb probleem hebben en de bestanden corrupt zijn wanneer geinstalleerd wordt.Ook bij het installeren van Windows XP was het \windows\system32\config\system bestand, waarin de setup.exe van windows zit beschadigd, wat een fdisk en format inhield, en wederom opnieuw proberen.

Suggesties? :?

Verwijderd

ik heb nu hetzelfde probleem.

ik had de laatste bios updat gedaan om ook een xp2600 te kunnen draaien.

toen begonnen de probs.

dus ik zet lekker de oude bios terug en koop wel een ander mobo

• t!mP
  • Laatst online: 05-07 07:51

t!mP

is inflatie gevoelig

Nurion schreef op 11 June 2003 @ 14:39:
Misschien heeft BalusC nog zinnig commentaar, cq suggesties over mijn initiele probleem, posted hier??
offtopic: geen ruzie maken met balusC he :+

Als hij dan niet de 'x' versie zou hebben die niet een 2600+ ondersteunt, zou het mobo hem toch ook niet 'soms' als 2600+ moeten aangeven ;).

[ Voor 8% gewijzigd door t!mP op 07-07-2003 14:09 ]

Pagina: 1