Toon posts:

[linux] 3 netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen,

ik heb in totaal 3 netwerkkaarten (2 normalen 1 dvb). Die dvb kaart wordt gewoon gezien als eth1. Maar nu heb ik een probleem. Als ik de 3e netwerkkaart erin stop dan herkent hij de dvb kaart niet meer. Waar kan dit aan liggen? Haal ik de netwerkkaart eruit dan ziet hij de dvb kaart weer wel. Waar ligt dit aan, en wat kan ik er aan doen zodat hij alle 2 de kaarten worden gezien, de 3e netwerkinterface is onboard.

Tevens nog een klein vraagje, de dvb kaart word nu gezien als eth1. dit zou ik graag willen veranderen in dvb0. Nu heb ik hier wel een truucje voor gevonden maar zodra ik de machine opnieuw opstart is dit weer weg en heet de dvb kaart weer eth1. Hoe kan ik dit veranderen zodat hij permanent dvb0 blijft.

mvg,

noppwes

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 11:12 ]

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-04 13:11
waarschijnlijk zitten nu 2 kaarten op het zelfde IRQ.
Welke netwerk kaarten gaat het om? kijk ook eens wat de IRQ's zijn

Verwijderd

Topicstarter
vaag maar waar, ik had nog 1 optie en dat was hem in een ander slot gooien, nu zit er tussen beide kaarten 1 slot en ze werken alle 2.

Nu nog die naam wijzigen, dat heb ik nog steeds niet gevonden.

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om het te fixen? GoT is nog steeds geen helpdesk waar je zomaar je probleem kunt dumpen, om vervolgens antwoord af te wachten. Enig initiatief is hier toch echt gewenst. Wat is "Het Truukje" bijvoorbeeld. Tevens doen wij hier mekaar constant de groeten, dus hoef je dat niet in je post te zetten. Lees svp de nos policy nog eens door om te zien wat wij van een topic start verwachten. Succes :)

Dit topic is gesloten.