Dell Ati Radeon 9700 Pro in nieuw systeem plaatsen

Pagina: 1
Acties:

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik heb een Dell Dimension 8250 met een Ati Radeon 9700 Pro. NU weet ik dat ik niks kan overklokken, modden, etc. aan dat Dell systeem. Mijn GPU echter, lijk gewoon een referentiekaart van Ati te zijn. Het log van Ati zit erop, zelfde koeler, zelfde lay-out etc. Ook is dit deel van mijn systeem als enige wél te overklokken, dmv Rivatuner oid. Ik wil binnenkort een nieuw systeem gaan samenstellen, wat toch redelijk goed moet presteren. Ik wilde daarom mijn Ati Radeon 9700 Pro uit mijn Dell Dimension 8250 halen en in mijn nieuwe systeem doen. Mijn vraag: Kan dit? In het Dell systeem stop ik dan een goedkopere 9000 pro oid.

Verwijderd

waarom niet is ook gewoon AGP

• oli4100
  • Niet online
Omdat Dell alleen maar andere onderdelen gebruikt, weliswaar van dezelfde maker, maar speciaal voor Dell gemaakt, waardoor je wel moet gebruik maken van Dell onderdelen/producten. Maar dit leek een uitzondering op de regel. Daarom vraag ik het dus

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
die redeon 9700 moet gewoon in die andere computer gaan.
ik heb alleen (veel) slechte ervaringen met andere hardware in een "merk" computer zetten.
hoewell dit vooral bij compaq is.
bij dell heb ik er nog geen last van gehad, maar je kan voor de zekerheid die 9000pro vast kopen en proberen voor je je nieuw comp koopt, werkt het niet breng je hem gewoon terug.
ik verwacht niet dat je problemen krijgt maar ik denk ik waarschuw maar even.

[ Voor 4% gewijzigd door Countess op 11-06-2003 11:05 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

ik denk dat dell gewoon de normale BBA kaartjes gebruikt
Dan is het zeker geen probleem

• oli4100
  • Niet online
Countess schreef op 11 June 2003 @ 11:04:
die redeon 9700 moet gewoon in die andere computer gaan.
ik heb alleen (veel) slechte ervaringen met andere hardware in een "merk" computer zetten.
hoewell dit vooral bij compaq is.
bij dell heb ik er nog geen last van gehad, maar je kan voor de zekerheid die 9000pro vast kopen en proberen voor je je nieuw comp koopt, werkt het niet breng je hem gewoon terug.
ik verwacht niet dat je problemen krijgt maar ik denk ik waarschuw maar even.
Dan doe ik dat wel, bedankt voor de waarschuwing. Als ik dan die kaart op mijn nieuwe systeem zou installeren, pakt ie em dus automatisch en hoef ik in Windows dus alleen mar de drivers te installen? Als dat zo is dan ben ik klaar....

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
als alles goed gaat moet dat zo gaan ja.
good luck :)

[ Voor 59% gewijzigd door Countess op 11-06-2003 16:31 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:14

Talon

Booooom !

nog even een bevestiging over je kaartje :
Heb tot nu toe bijna al mijn kaarten uit Dell systemen gehad en allemaal (ATI en Nvidia) draaien allemaal prima in een ander systeem.
De Dell kaarten zijn allemaal wat sober uitgevoerd en daarom waarschuw ik je nog even voor het overclocken : Goede koeling is nodig !
Pagina: 1