Ik heb een mailform in flash gemaakt, over het HTTP referer probleem ben ik al heen met deze oplossing
RM-rf schreef op 28 augustus 2001 @ 00:41:
hmm je pagina werkt bij mij (mac/msie5) niet.
maar wat je wilt doen is waarschijnlijk wat lastiger dordat je tevens een form met variabelen wilt submitten.
twee mogelijkheden:
A) je simuleert een GET-request
(pagina.cgi?naam=variabele&foo=bar)
je moet dan in flash eerst de complete request-string-samenstellen, de input urlEncoden en aanelkaar plakken.
vervolgens zet je in de head een functie als:
code:
1
2
3
4
| function getPagina(url)
{
self.window.location.href = url
} |
in je flashmovie roep je nu getUrl('javascript:getPagina('pagina.cgi?naam=variabele&foo=bar')') aan, dat voert het javascript uit dat de pagina oproept en doordat het javascript in de browser wordt uitgevoerd plaatst deze er een referer bij.

je plaatst een verborgen form in je pagina met alle hidden inputs uit je flash-form, iedere waarde van het flash-form wordt via javascript ook direct in het html-form geplaatst
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| <form action="pagina.cgi" method="POST" name="frm">
<input type="hidden" name="naam">
<input type="hidden" name="foo">
</form>
(in head)
function setVariabele(value, name)
{
document.forms['frm'].elements[name] = value
}
function submitFrm()
{
document.forms['frm'].submit()
}
(in flash; ieder element in je flash-form krijgt een onchange)
getUrl('javascript(value, name)')
(en bij het submitten van het form doe je)
getUrl('javascript:submitFrm()') |
Alleen het uitwisselen van de variabelen gaat niet!! Volgens mij klopt er iets niet in die code, of weet iemand mischien hoe dit makkelijk kan met javascript, variabelen uitwisselen met flash. Dat de waardes in het flash formulier dus ingevuld worden in het hidden html formulier!