Toon posts:

Veritas 9.0 schrijven naar DVD?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier veritas backup exec voor windows server's versie 9.0. Deze wil ik gaan gebruiken om (bedrijfs)backup's te maken op een sony drx-500ulx (externe dvd brander). Als media gebruik ik zowel de imation dvd-r als de imation dvd-rw.

Nu gaat het allemaal niet helemaal goed, wanneer ik in backup exec een removable backup to disk device wil aanmaken en kies voor de dvd brander dan krijg ik foutmeldingen. De ene keer is het "incorrect funtion" (bij lege dvd-r/rw) en bij een reeds beschreven dvd-r/rw "could not connect to device: acces denied"

Nu lees ik in de handleiding dat ik de dvd's moet formatteren met een filesystem? Ik heb de rw met nero geerased maar dat hielp ook niet.

Heeft iemand een idee wat ik moet doen om dit werkend te krijgen? De wirter doet het in Nero prime!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Waarschijnlijk moet je een fs aanmaken dat d.m.v. packet writing kan worden beschreven. Denk bijv. aan DirectCD.
Edit: of inderdaad InCD dat je meegekregen hebt met Nero.

[ Voor 21% gewijzigd door pinockio op 11-06-2003 12:53 ]

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 20:38
mag ik vragen wat een fs is? zo ja: wat is een fs?

ow w8: ik gok een filesystem?

[ Voor 25% gewijzigd door smoken op 11-06-2003 10:36 ]

• smoken
Niet echt een demo te vinden van direct cd, het lijkt erop dat ik daarvoor het programma Easy CD & DVD Creator 6 moet aanschaffen. Weet iemand of er een freeware proggie is met dezelfde functionaliteit? Het zou zonde zijn dat ik iets koop en dat het dan niet werkt. Demo is ook goed....

(oh voordat de vraag komt "is smoken een clone van basil/waarom heb je 2 accounts?, ik heb 1 account voor werk en voor prive, helaas post ik nu onder de verkeerde. Zal niet meer gebeuren!)

[ Voor 26% gewijzigd door smoken op 11-06-2003 10:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu mijn scijf aan het formatteren met incd van ahead. Duurt gelukkig maar een uurtje of 2 8)7

Ik weet natuurlijk nog niet of het wel/niet werkt, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik dit bij elke dvd die ik wil branden in veritas moet doen? Daarbij zegt het pakket dat je kunt schrijven naar dvd-r, deze zijn naar mijn mening niet echt te formatteren toch?

• smoken
Het werkt nu wel. Maar mijn vermoeden is juist, ik kan de dvd-r niet formatteren.
Hoe kan ik regelen dat dit wel werkt? Ik heb maar 100 dvd-r's hier liggen dus...........

[ Voor 8% gewijzigd door smoken op 11-06-2003 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
(N)iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb gisteren 2,5 uur met iemand van de helpdesk van Veritas aan de lijn gehangen, maar tot nog toe geen suc6. Hij zegt dat het wel zou moeten werken!?
Pagina: 1