Ik heb iets heel raars. Wanneer ik een query met DoCmd.TransferSpreadsheet naar Excel 2k vanuit Acc2k wil exporteren schuiven de kolommen op. Ik bedoel hiermee; Stel je heb een queryresultaat waarbij sommige kolommen leeg blijven (null value), dan schuift de data in de kolommen rechts daarvan op naar de linkerkolommen.
Voorbeeld zoals het zo moeten zijn:
Module Date Count Target
2 12/5 4 2
2 13/5 1 2
3 13/5 1 2
Voorbeeld zoals het zoals is:
Module Date Count Target
2 12/5 4 2
2 13/5 2
3 13/5 1 2
Bij dit eenvoudige voorbeeld zou ik gebruik kunnen maken van een 0. Maar ik moet ook rapporten maken met data (als in datum). Weet iemand of dit een erkende bug is of misschien een hele goede workaround.
Dit is overigens de regel die ik gebruik
De data komt dus wel aan in Excel maar de meuk is opgeschoven
Ik heb dit probleem niet als ik gebruik maak van macro's maar dat willen we uiteraard niet.
Voorbeeld zoals het zo moeten zijn:
Module Date Count Target
2 12/5 4 2
2 13/5 1 2
3 13/5 1 2
Voorbeeld zoals het zoals is:
Module Date Count Target
2 12/5 4 2
2 13/5 2
3 13/5 1 2
Bij dit eenvoudige voorbeeld zou ik gebruik kunnen maken van een 0. Maar ik moet ook rapporten maken met data (als in datum). Weet iemand of dit een erkende bug is of misschien een hele goede workaround.
Dit is overigens de regel die ik gebruik
Visual Basic:
1
2
| DoCmd.TransferSpreadsheet acExport, acSpreadsheetTypeExcel9, rstFileTable![File_Data_Area], _ rstFileTable![File_Location] & rstFileTable![File_Name], False, rstFileTable![File_ID] |
De data komt dus wel aan in Excel maar de meuk is opgeschoven
Ik heb dit probleem niet als ik gebruik maak van macro's maar dat willen we uiteraard niet.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 10:24 ]