Toon posts:

[OpenOffice] Paginering werkt niet naar behoren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met OpenOffice een tweetal redelijk grote documenten aangelegd, en zou graag paginanummers willen toevoegen. Het probleem is, dat de eerste 2 pagina's geen nummer mogen krijgen, en dus de paginering pas bij pagina 3 mag beginnen.

Ik heb echter geen idee hoe ik dit instel. De help van OO helpt me ook al niet verder, aangezien de uitleg daar wel zeer kort is en me helaas niet helpt....

Heeft dit er wellicht iets mee te maken dat ik ook geen behoorlijke inhoudsopgave kan krijgen?

ps geen OO-flames aub ;)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:09
offtopic:
is het niet pagina nummering?

|>

Verwijderd

Topicstarter
Simon schreef op 11 June 2003 @ 10:19:
offtopic:
is het niet pagina nummering?
Dat is hetzelfde ;)

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23
offtopic:
OO-flame: _/-\o_ (heb je 1.1-beta al? Kan je PDF-exporten, werkt geweldig, beter dan alle printdrivers die ik ooit geprobeerd heb!

Antwoord: probeer eens met sessies te werken, dan kan je de eerste 2 pagina's in een sessie zetten, daar geen paginanummering aan toevoegen, en vervolgens een sessie vanaf pagina 3 beginnen, en daar de paginanummering bij 3 laten beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
@sjoorda: klinkt opzich goed, maareuh... hoe doe ik dat?

Ik heb zonet gedaan: eerste 2 pagina's selecteren, section1 toevoegen, rest selecteren, section2 toevoegen, paginanummer erin geplant en geen resultaat.

Sorry, ben nogal n00b als het op textverwerking aankomt!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:23
Hmmm... was niet zo triviaal als ik dacht ((nog) nooit met dit soort dingen gewerkt in OO,); je moet niet met sections werken (dit is Word-achtig), maar met page-styles. Ik heb de help erbij gepakt, en hier staat dat heel duidelijk in beschreven, je moet even naar de help-index gaan, en dan 'Page numbers - changing' opzoeken. Daar zie je een soort how-to, en daarmee moet je eruit kunnen komen, denk ik! Anders nog even 'roepen'.
Pagina: 1