Toon posts:

Acces> Records tellen in rapport

Pagina: 1
Acties:
  • 283 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben bezig met een database maar zit met een klein probleem.

Ik heb 1 tabel met verschillende velden.
Met verschillende query's laat ik hieruit bepaalde selecties zien.
Voorbeeld:
Query1 heeft als resultaat 12 records.
Query2 heeft als resultaat 22 records.

Ik wil nu een rapport maken wat alleen het aantal records aangeeft en niet de records zelf.
Voorbeeld:

"Totaal aantal zaken die voldoen aan uw criteria: 12"

Het zal misschien erg eenvoudig zijn, maar kan er niet opkomen |:( en heb inmiddels menig tutorial gevonden via google en GOT maar mijn oplossing zit daar niet tussen. De help van Acces trouwens ook niet.

• bas.kb
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 14:30

bas.kb

BI'er :P

Als besturingselement een query ontwerpen, en in die query een count(*) opnemen.

Access in met twee s'en.

Verwijderd

Topicstarter
bas.kb schreef op 11 juni 2003 @ 12:36:
Als besturingselement een query ontwerpen, en in die query een count(*) opnemen.

Access in met twee s'en.
Je hebt helemaal gelijk wat die ss'en betreft...ook die querry, maar wil het eigenlijk niet via een query spelen. Anders krijg ik een query1 en van die query1 nog een query1A die de records telt van query1.

Kan je in zo'n rapport niet een simpele SQL aanroepen die bijvoorbeeld aan een tekstvak hangt? (Heb wel geprobeerd maar krijg een #fout melding)

• bas.kb

bas.kb

Ik weet wat je bedoeld. Je moet geen losse query aan een tekstveld hangen, maar gewoon een sql statement. Dit statement kan je via de queryontwerper maken als je op die drie puntjes (...) bij het besturingselement van het tekstvak klikt. Als je na het ontwerpen op het kruisje (sluiten) klikt, vraagtie netjes of je de sql in het tekstvak wilt gebruiken, of dat je query wilt opslaan. Hoppa, klaar. Geen losse query, maar sq-elletje achter je tekstvak.

Snappee vouz?

[ Voor 6% gewijzigd door bas.kb op 11-06-2003 14:38 ]

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:17

pistole

Frutter

Wat EagleMax (waarschijnlijk) bedoelt is dat ie dan meerdere queries moet onderhouden (of ze nu achter een textvak staan of elders)

Wat je kan doen is achter het textvak hetvolgende te doen: select count(*) from Query1
Als je Query1 aanpast dan hoef je de telling niet aan te passen (een query is vergelijkbaar met een view en dus kan je er een telling over doen)

Ik frut, dus ik epibreer

• bas.kb

bas.kb

pistole schreef op 11 June 2003 @ 14:41:
select count(*) from Query1
Ik wist dat dat kon.

EagleMax, lukt 't een beetje? B)

Verwijderd

Topicstarter
zal het proberen als ik maandag op et werk ben, ik denk dat het idd wel moet lukken volgens mij. In ieder geval bedankt zover
Pagina: 1