Toon posts:

Realplayer in 32bit-kleuren gaat niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een filmpje dat ik alleen met Realplayer kan afspelen maar niet op 32bit-kleuren. Ik heb bij beeld-voorkeuren-weergave het volledige scherm getest op 1280*960*32 en die test is geslaagd. Maar wanneer ik het filmpje full-screen afspeel zie ik duidelijk kleurovergangen.

M'n desktop staat uiteraard op 32bit-kleuren. Het is een avi-file en Mediaplayer kan het niet afspelen. Ik heb nochtans DivX 5.0.4 en het laatste ACE Megacodec Pack geïnstalleerd. De realplayerhelp en de search kunnen me niet helpen. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Of kent iemand een alternatief programma dat dit wel goed zou kunnen afspelen?

Verwijderd

Maar wanneer ik het filmpje full-screen afspeel zie ik duidelijk kleurovergangen.
Dat ligt aan de compressie van de film. Slechter bronmateriaal wordt niet mooier omdat je de output van je scherm hoger zet: GIGO: garbage in = garbage out.

Heb je de file al geopend met Gspot / VirtualDub / AVInfo om te controlleren welke codec/indeling de film is?

Codecpacks zijn troublemakers, het beste codecpack is géén pack, maar alleen die codecs te installeren die je nodig hebt. Met Ffdshow zonder codecpacks kom je al een heel eind en het is een stuk makkelijker debuggen dan met allerlei exotische codecs op je systeem.

Wat is de FourCC van de A/V streams ?

Software Algemeen - FAQ -> Help! Mijn films spelen niet af!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 04:56 ]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-09 13:06

lordsnow

I know nothing

Precies wat euss zegt - troep in, troep uit.

Je Desktop op 32-bit kleur zetten heeft dan alleen maar als resultaat dat je troep in 32-bit kleur mag bewonderen.

Verwijderd

Kijk je trouwens naar een CRT of een TFT monitor?

Indien de laatste: deze zijn niet 32bit....

Verwijderd

Topicstarter
Het is een crt-monitor. Ik heb enkele andere films van dezelfde reeks en gelijke grootte, en die draaien wel op mediaplayer met perfecte kleuren.