[Auto] Versterker: 2 kanaals of 4 kanaals

Pagina: 1
Acties:
  • 3.471 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 06:14
Ik heb een vraagje omtrent een verster die ik wil aanschaffen. Aangezien ik niet zo in de audio wereld thuis ben ben ik benieuwd naar de antwoorden!

Ik heb nu in mijn auto als HU een Pioneer DEH-6400R Afbeeldingslocatie: http://www.kbz-electronic.hr/auto_akustika/pioneer/cd/deh-p6400r.jpg met voor 2 xplod speakers van 120 watt (denk ik hoor!) en achter Xplod speakers van 200 watt...

Ik ben van plan om die Red Alert baspijp bij de kijkshop te kopen als tijdelijke oplossing maar ik ben wel opzoek naar alvast een leuke versterker in de prijsklasse van rond de 150 euro.
(ik kan veel vinden maar hoe weet ik nou wat goed voor mij is en waar ik naar moet zoeken?)

Nu zie ik veel staan 2 channel amp of 4 channel amp maar wat houdt dit in?
Is het moeilijk aansluiten de versterker?
Moeten de speakerdraden nu naar de versterker worden geleid?
Hoe zit dit precies allemaal?

Ik ben opzoek geweest naar Topics op GoT hierover maar hier staat nergens echt de basics in beschreven over hoe en wat met een versterker...

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:18

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

2 kanaals: 2 speakers of gebrugd op je woofer
4 kanaals: 4 speakers of 2 kanalen gebrugd op je woofer + 2 speakers

als ik jou was zou ik een 4 kanaals pakken en daarvan 2 kanalen bruggen voor je woofer en de overgebleven 2 kanalen gebruiken voor je vóórspeakers.

de achterspeakers sluit je aan rechtsreeks op je radio...

PS
niet vergeten de versterker goed af te zekeren en rechtstreeks op de accu aan te sluiten met een kabel die dik genoeg is ;)

/edit
wat je moet doen:
- dikke kabel van de + van de accu naar de amp, af zekeren met waarschijnlijk rond de 30/40 ampère (ligt aan de amp)
- dikke kabel van de ground naar een massapunt in de auto (blank stuk metaal)

- 1 of 2 line kabels van je radio naar de amp, dit zijn kabels met tulppluggen eraan; hierover gaat het geluid zeg maar.
aan een van die kabels moet je ook een remote kabel hebben zitten, deze sluit je aan op de blauw-witte kabel van je radio (lees handleiding!). de andere kant sluit je aan op je remote aansluiting van je amp.

de line kabel van je radio sluit je aan op line in (heet misschien anders op de amp)

daarna sluit je de speakers aan.

hoe dit in zijn werk gaat wijst zich zelf wel denk ik ;)
als je wilt gaan bruggen dan hoor ik het wel

/edit2
meer info: http://www.carmedia.nl/inbouw/inbouw.htm

[ Voor 50% gewijzigd door beschuitfluiter op 11-06-2003 09:25 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Car hifi

Als je nu al uberhaupt een 4 kanaals als optie in je hoofd hebt, moet je dat meteen doen. Kijk in de link voor de specs die je toch wel moet hebben. Voor 150 euro heb je met goed zoeken al een normaal merk (Sony, Kenwood etc.) 4 kanaals versterker met alles aan boord.

Een andere behulpzame link is http://www.12vhifi.nl

[ Voor 8% gewijzigd door Wekkel op 11-06-2003 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
en wat is bruggen?

wat is het verschil tussen kanalen en speakers? Ik d9 altijd dat speakers de kanalen waren?

Hoe zeker je de Amp af?

Ik heb nog wat in me auto hangen van de vorige eigenaar en ik denk dat dat zekeringen zijn..mja maak ik nog wel een picje van...zou wel handig zijn als dit zekeringen zijn!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kRiZzZiZ, als je deze link van Wekkel had gevolgd dan had je deze vragen niet hoeven te stellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Wat een moeilijk gedoe met dat bruggen enzo.

Ik heb gewoon een 5-kanaals versterker. Voor iedere speaker een, en eentje voor de subwoofer.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-09 16:06

Boekster

Naimoholic

5-kanaals zie je bijna nooit meer. Bovendien heeft bruggen als bijkomend voordeel dat je een stabieler kanaal krijgt, wat erg fijn is voor een sub die nogal wat controle vraagt en een flinke lage minimale impedantie heeft. Daarom is bruggen geen overbodige luxe :) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 14:19

Aidix

Geluidspietlut

Een 5kanaals scheelt wel geld en ruimte en kabels :)
Kijk eens bij Alpine en Kenwood, die hebben een mooie. Ik was er heel tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Varienaja schreef op 11 June 2003 @ 11:08:
Wat een moeilijk gedoe met dat bruggen enzo.

Ik heb gewoon een 5-kanaals versterker. Voor iedere speaker een, en eentje voor de subwoofer.
Ik heb een 6 kanaals met kanaal 5 en 6 gebrugd voor de Woofer. :P

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aidix schreef op 11 June 2003 @ 13:27:
Een 5kanaals scheelt wel geld en ruimte en kabels :)
Kijk eens bij Alpine en Kenwood, die hebben een mooie. Ik was er heel tevreden over!
was er heel tevreden over :? Wat heb je nu dan waar je teverden over bent :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

GaMeOvEr schreef op 11 June 2003 @ 13:30:
[...]

das helemaal ideaal... maarja, prijskaartje he ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMeOvEr schreef op 11 June 2003 @ 13:30:
[...]

Welk merk? en was hij ongeveer 150€ zoals de topicstarter zegt dat hij een amp in die prijsklasse zoekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K heb een 4 kanaals versterker met een compo-setje erop en een sub (gebrugt) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:36

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 13:37:
[...]

Welk merk? en was hij ongeveer 150€ zoals de topicstarter zegt dat hij een amp in die prijsklasse zoekt!
Het is een Magnat Combat 6000, 449€ bij rondevries.nl. (daar heb ik hem niet vandaan en ik heb hem al 2 jaar ofzo.)

Ik reageerde dan ook niet op de topicstarter, maar op iemand anders.

Die Amp is niet binnen zijn budget nee. :)

[ Voor 16% gewijzigd door GaMeOvEr op 11-06-2003 13:45 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:37
150 euro voor een vierkanaal?
Ehm kijk een naar de radioactive serie van groundzero, 4x55w voor 189,-
Of rondevries heeft ook vaak wel magnat aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Misschien is die Lanzar 4x60 of zo bij RAF Amsterdam nog in de aanbieding (EUR 160).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

www.rondevries.nl

magnat Xcite 560
4- Channel Amplifier Freq.bereik 5-100.000Hz (-3dB) THD <0.02% (1 kHz.) Max Power 4 Ohm 4x140 / 2x340 Watt RMS Power 4 Ohm 4x70 / 2x170 Watt Max Power 2 Ohm 4x180 Watt RMS Power 2 Ohm 4x90 Watt Afmetingen LxHxD 350x58x170 mm

€139

ziet er leuk uit...
Magnat is op zich goed spul

[ Voor 10% gewijzigd door beschuitfluiter op 11-06-2003 14:28 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:39
Kijk anders eens hier, heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar lijken mij nette prijzen.

Bijvoorbeeld een JBL GTO 6000 (4x50W + 2x75W RMS@4)voor € 209,- Afbeeldingslocatie: http://international.jbl.com/car/images/allproductimages/GTO6000.gif
of een JBL GTO 4000 (4x50W) voor € 129,-
Afbeeldingslocatie: http://international.jbl.com/car/images/allproductimages/GTO4000.gif
:)

[ Voor 35% gewijzigd door Nielson op 11-06-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
ziet er allemaal leuk uit en ik weet dus nu naar wat voor verstrker te kijken,,...ik ga al snel kijken wat zonder versterker kan ik die "red alert"baspijp natuurlijk niet aansturen!!(of toch wel? Er zit toch geen ingebouwde versterker in?)
maar goed...ik vind die onderste JBL heel netjes...en ook die magna Xcite 560 zit goed in mijn prijsklasse....

met 1 van deze twee versterkers kan ik dus in mijn autol een goed 4 speakersysteem neerzetten +subwoofer....?
Moet er dan nog iets van een zekering ergens ingebouwd worden of hoe?

Ik heb bij de site http://www.12vhifi.nl gekeken maar daar snapte ik er toch nog niet veel van....zijn er ook ergens how to's op internet?

Bedankt alvast!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe de versterker er uit ziet lijkt mij minder belangrijk dan z'n prijs/prestatie verhouding.
Mocht ik in jou schoenen staan deed ik het volgende:

Koop een 4-kanaals versterker (vb: de Magnat Classic 480 bij Ron de Vries : 99Euro -> is geen geld en levert toch al 't één en ander; uiteraard kun je ook voor een ander model gaan, maar ga niet te ver boven je budget).
Sluit hier de boksen in je deur op aan. Dan heb je nog 2 van de 4 kanalen over en deze bridge je door de sub er op aan te sluiten.
De achterste luidsprekers sluit je aan op de autoradio.

De nodige kabels en toebehoren moeten ook aangeschaft worden. Dit zijn een 5-tal meter dikke stroomkabel, 1 meter dikke massakabel, een kleine 5 meter RCA-kabel (signaal van je radio naar versterker), een dun kabeltje van een 5-tal meter dat dienst doet als remote (verbonden tussen radio en versterker: zo weet versterker wannier ie moet aan springen), een zekering (X-aantal Ampère = een beetje meer dan de zekering, of de som van de zekeringen die op de versterker zitten), een handjevol aansluitpluggen (verbindingen tussen stroomkabel en accu... kleine zaken dus)
Installeer de zekering steeds bij je accu en eventueel ook één (dezelfde) bij je versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

één tip... vraag even iemand die er iets meer verstand van heeft om je te helpen.

Vooral het afzekeren moet goed gebeuren om smeulende kabels e.d. te voorkomen ;)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
ik heb een soort van zekeringen in me achterbak liggen..Ik zal der eens een picje van maken....de vorige eigenaar had vast een dikke installatie in mijn auto...?

Heb ook rond gezocht naar een zekering voorin bij de accu in de buurt..nog niet kunnen vinden,..maar er moet er daar dan wel 1 komen ?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

JA,
max 30cm vanaf je pluspool moet je een dikke zekering tussen de kabel zetten.
de kabel zelf moet ook flink dik zijn, maar hoe dik precies hangt af van je versterker, dat weten ze je bij de car hifi zaak wel te vertrellen...

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Dit zijn dus de zekeringen achter neem ik aan?

of is dit iets heel anders...

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/ALFA33/20000104/kLEINER/alfa33zekeringachter2links.JPG<<<<<Dit is dus de zekerining?? die links in mijn kofferbak hangt >>>>>>en dit is dus de rechterkantAfbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/ALFA33/20000104/kLEINER/alfa33zekeringachter1rechts.JPG

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het lijkt meer op een ontstoorfilter of een scheidingsfilter. Het is zeker geen zekering. Dit is een zekering:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/jvn03.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Nielson schreef op 11 June 2003 @ 14:38:
Kijk anders eens hier, heb er zelf (nog) geen ervaring mee, maar lijken mij nette prijzen.

of een JBL GTO 4000 (4x50W) voor € 129,-
[afbeelding]
:)
Ik heb dus deze besteld nu....

Maar hoe ga ik dit doen...Waar kabels kopen? Wat voor kabels enzo weet ik dus nu..maar waar voor mooie prijs te koop? Zekeringen ook waar te halen? En hoe te installeren?

En wat ga ik nu aanslutien of die 4-kanaals....Front+subwoofer? Of rear +subwoofer?
Dat laatste is het makkelijkst lijkt mij.omdat front nu aangesloten is op de radio...hoef ik dus nu alleen kabel te trekken van accu (+bijbehorende zekeringen) en dan remote draad....dan rear+sub aan te sluiten op de versterker en klaar is krizzziz toch?
Of is het weer niet zo simpel als het lijkt??

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou gewoon front en rear bij elkaar op een kanalenpaar van de versterker zetten. Dan kan je zowel voor en achter high pass filteren voor betere belastbaarheid. Je fader ben je dan wel kwijt, maar wie maalt daar nou om? Ik in ieder geval niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Laatst online: 01:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

http://www.12vhifi.nl/bekabeling.html

Wat je nodig hebt is dit:
6 meter 152 rood. van accu naar amp.
Zekeringhouder + zekering 50A. zekeren binnen 20 cm van je accu. (neem minimaal een "maxi" model en anders verguld).
2 meter 152 zwart of blauw (massa) van amp naar chassis, van accu naar chassis.
Afgeschermde tulpkabel 5 meter.
speakerdraad (1,5-2,42
Verder nog een handvol ampjes> doorsolderen na aanknijpen!

Waar koop je het? Je had het meteen mee kunnen bestellen met je amp. Nu moet je even op zoek naar een car-audio shop (een grotere halfords heeft ook kabels). Waar woon je in de buurt? Als je een shop vindt met een caliber assortiment kom je een heel eind. Reken op ong. 50 euro voor alle kabelgrutjes..

Het beste is om de subwoofer en de fronts op de amp aan te sluiten. De achterspeakers kan je dan op je radio zetten en die mogen "opvullen". Ik heb nl ook de fout gemaakt dor de sub en de ovaaltjes achter te versterken; hierdoor komt er te veel geluid van achteren. (er wordt aan gewerkt btw).

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
goed het gaat de goede kant op met mijn setje!!

Zekering en bekabeling heb ik gelegd en dit was no problemo....dikke kabels gebruikt allemaal goed spul gehaald uit audiozaak...
alleen..de versterker is niet doorgegaan,....niks verkeerds gegaan van mijn kant maar goed...die JBL maar goed...die JBL komt er dus niet!!
Nu kan ik goedkoop aan 1 van deze 2 versterkers komen...Welke te kiezen?

De Signat Roc 1
4-kanals Power versterker,
max. output: 400 W
RMS power: 4 x 50 W, 4 ohm
THD = 0,05%
10 Hz - 50 kHz
Afbeeldingslocatie: http://www.autohifi-by-sba.de/signat/roc1cl.gif

Of deze
Lanzar Vibe

Afbeeldingslocatie: http://www.lanzar.com/s/VIBE410.gif

Zoals gebruikelijk een B+, een GND en Rem aansluiting
De versterker is afgezekerd met 2x 15 Ampere
De 4 kanalen zijn te bruggen naar 2 kanalen, verdubbeling van het vermogen per kanaal indien 2 subwoofers of fullrange speakers.
RCA (tulp) Line input
per 2 kanalen een crossover Hi-pass 80 - 2.5k hz, Lo-pass 40 - 350 hz.
Extra bassboost regeling

Dus welke te nemen? Wie o wie?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
ik moet toch ff zeggen,.die ROC ziet er Impressive uit!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Weetje.. je kan ook je post editten..

Maar absoluut de signat, niet twijfelen maar doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
hmz ik ga de Signat al Zaterdag ophalen dus ik kan niet wachten!

Mja ik heb nog even gekeken hoe het zat met zekeringen en kabels en dergelijke...
zoals eerder vermeld de vorige eigenaar had vast en zeker ook een dikke installatie omdat alle kabels enzo er al lagen! Net als kabels voor versterkler dus...3 bij elkaar...rood/zwarte/blauwe..nou dat spreekt voor zich allen had ik ff een multimeter bij de hand en zette deez op de rood/zwart maar de multimeter sloeg niet uit? Kan dit beteken dat de kabels niet goed aangesloten zijn of werkt het wel allemaal als de versterker eraan zit?>

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
weet wel waar je aan begint, je klinkt nogal n00berig op dit gebied (no offence). Kabels moeten GOED zijn en goed aangesloten zijn. Een foutje zou kunnen leiden tot een kortsluiting of zelfs autobrand. Laat alsjeblieft iemand helpen die er wat meer van af weet dan jou, want this is just a accident waiting to happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Als de kabels al in de auto liggen en de vorige eigenaar een pro was, denk je niet dat hij dan de zekering bij de accu uit de draad heeft gehaald? 8)7 Anders had je nu een dikke draad met 'live' 12volt er op. Dikke pret als die kortsluit, al is het maar voor even (want zekering ;) ).

Je moet even de volgende check uitvoeren bij je wagen:
• ligt er een dik (genoeg) draad van accu tot helemaal achterin (waar versterker komt)
• zit er een zekering(houder) binnen 30 cm na de accu
• draad checken op beschadiging
• massakabel aanwezig, even dik als de plusdraad, zonder beschadigingen en aansluitplek achterin
• liggen er signaalkabels van voor (radio) naar achteren (versterker) (tulpkabels)
• zo ja, zijn dat dikke kabels, waaruit het vermoeden voortvloeit dat ze wel dubbel afgeschermd zijn
• ligt er een remote leiding, een dunne draad die je versterker aan en uit gaat schakelen met 12v. Soms zit die bij de signaalkabels
• liggen er voldoende dikke draden naar de speakers achter en naar de deuren, onbeschadigd en wel

Overigens zou ik ook de Signat kiezen. Stylish en met Signat altijd fors meer vermogen dat de opgegeven waarde :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Thnx for de Tips...
De signat is het al geworden dus dat is geen probleem :D

Om even Wekkel zijn lijstje met tips te volgen zal ik ff wat Pics posten waarop jullie zelf kunnen zien of het tot zover een beetje klopt...

FF een overzichtje van de kabels die in mijn achterbak uitkomen..
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/ALFA33/Overzicht.JPG
Het enigste wat ik hier moet veranderen is denk ik het speakerdraad dat naast mijn versterkerdraad uit de bekleding komt...even speakerdraad bij speakerdraad maar doen...
Versterkabels
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/ALFA33/Versterker%20Kabels.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/ALFA33/Versterkerkabels2.JPG
Deze kabels liggen er dus nu....
1 plus 1 min en een remote draad?

De zekering ligt bij de accu in de buurt!
Hier ff een piccie daarvan...Ziet er netjes uit toch?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/ALFA33/Zekering.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/ALFA33/Zekeringdichtbij.JPG

De signaalkabels...wat voor kabels zijn dit nou precies en waar zijn deze voor?
Ik denk wel dat ik ze heb liggen maar ik d8 altijd dat hetkabels waren om je subwoofer direct op je radio aan te sluiten?
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/ALFA33/Tulp%20Pluggies.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/ALFA33/Tulpdichtbij.JPG

IK KAN DUS ALleen geen remote leiding vinden?
Hoe ziet deze eruit en waar moet deze op aangesloten worden?

Jongens ik weet dat het niet 'mag'maar nogmaals dank voor jullie hulp!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ik gok dat de blauwe de remote is. Hij zal waarschijnlijk wel bij je radio uitkomen dan. De voedingsdraad lijkt iets dunnetjes, maar het zal wel voldoen. Die rode en zwarte stekker, dat zijn de signaalkabels. Zo te zien is het wel iets professioneels, gok maar even of het goed werkt (=storingsvrij). Je kan altijd naderhand alsnog iets anders aan draad trekken.

Rest nog het opsporen en checken van je speakerdraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
yupz...thnx,,,,

En er 'hangt"nog iets in me kofferbak..ik hoorde eerder dat het een soort van filter was?

Mja wat zou het nnou zijn? heb ff nog een piccie genomen,,

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/sjakie198/ALFA33/Geenidee.JPG

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Filter voor een composet oid?

Enneh.. begrijp me niet verkeerd, maar zoek even iemand die er iets meer verstand van heeft en die weet wat een zekering is (nofi).

En voordat je klakkeloos de boel aansluit: vetrouw andermans bekabeling niet. Eerst alles controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pauwl
  • Laatst online: 22:37
ik zie kroonsteentjes :r
En die stroomkabel ziet er wel erg dun uit, ik zou voor de zekerheid gewoon maar 10mm2 pakken en een degelijke zekeringhouder + zekering.
Pagina: 1