Probleem met breedte van het beeld van Iiyama VM Pro 450

Pagina: 1
Acties:

• Kaas
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Omdat ik net m'n monitor verschoof viel aan de achterkant m'n voedingskabel eruit. Op zich niet zo'n probleem, maar nadat ik em er weer in deed was m'n beeld veranderd. De resolutie is gewoon hetzelfde gebleven, maar het beeld was kleiner geworden. Dat heb ik geprobeerd op te lossen door het breder te maken met het menu, maar die kan het beeld niet meer zo ver uittrekken als dat het eerst stond...
Zijn er uberhaubt handige tools die zorgen dat je beeldscherm wordt ingesteld of moet dat altijd handmatig? en hoe krijg ik het beeld weer zo breed als het eerst was?

Huidige resolutie: 1280*1024 (32 bit) @ 85 Hz

[ Voor 3% gewijzigd door Kaas op 11-06-2003 07:51 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Heb je al degauss gedaan?

Laat je monitor eens even uitstaan?

Sluit hem even aan op een andere PC?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Kaas
  • Niet online
- Degauss heb ik gedaan, geen resultaat.

- Monnitor heeft vannacht uitgestaan, ook geen resultaat.

- Andere pc... hmmm, das op het moment niet echt mogelijk, maar toch bedankt voor het meedenken. :)

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Het lijkt me dan iig zeker een hardware probleem, veroorzaakt door kortsluiting ofzo? Want je hebt software matig niets veranderd. Alleen dat ding verplaats, er is misschien wat beschadigd.

Iiyama bellen -> gebruik maken van hun garantie!

meer info www.iiyama.nl

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Kaas
  • Niet online
Ik heb nu maar een mailtje gestuurd, garantie heb ik naar mijn weten niet meer. Het beesie is al meer dan 3 jaar oud

• Kaas
  • Niet online
Nog wat anders, ik moest elke keer als ik een andere resolutie of refreshrate deed m'n instellingen weer veranderen. Altijd weer die zwarte randen zo klein mogelijk maken enzo... Is daar geen tooltje voor, want vaak blijft het beeld in 1 hoek nog een beetje scheef zitten ofzo

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Met de nieuwste drivers van je videokaart (nvidia/ati) is het volgens mij ook mogelijk.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

dat probleem wat jij hebt.. hebben meer IIyama's.. ik heb het zelf ook..
ik heb de 450DTA (ofzo), ik heb het soms ook als ik hem uitzet.

De helpdesk van Iiyama laat lang op zich wachten (email) en schuift het dan af op "er ligt een telefoon naast je monitor ofzo, of der staan boxen naast" (dat ding wordt standaard geleverd met boxen.. maarja)

Wat me wel opvalt, is dat als je het gewoon laat staan dan veranderd het gewoon niet meer

• Kaas
  • Niet online
Het vreemde is alleen, dat het alleen in de breedte is. Bij een resolutie van 800*600 krijg ik het beeld ook niet helemaal uitgerekt in de breedte. De hoogte is geen probleem die kan ik zo ver uitrekken dat het zelfs "buiten m'n scherm" komt.
Mocht het dan dus hardware matig zijn, hoe kan het dan dat alleen de breedte instellingen "half kapot" zijn?

• Kaas
  • Niet online
De klantenservice heeft ook niet echt een oplossing:
Wij denken dat er toch iets mis is met de monitor. U kunt deze ter reparatie aan bieden.
Daarvoor had ik al ff gebeld naar Iiyama, maar een eventuele reparatie kost idioot veel geld. 190 euro arbeidskosten, 46 euro transportkosten en 23 euro verpakkingskosten. Daar kan ik dus al bijna een nieuwe 19 inch monitor van halen.

• Kaas
  • Niet online
Niemand toevallig ooit een zelfde soort probleem gehad?
Ik weet dat het niet de gewoonte is om 2 keer op jezelf te reply-en, maar het zou toch fijn zijn als iemand me zou kunnen helpen :)

Verwijderd

zoiets heb ik ook wel eens op mijn PowerMac.
Probeer de resolutie even lager te zetten en dan weer op 85Hz.

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Kun je hem echt niet op een andere PC proberen? Of een andere vga kaart in je PC?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• renedepe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:54

renedepe

wheeeeelp!!!

Kan je hem met de zoonfunctie niet nog verder uitrekken??

"water is pas een feest, als het langs de brouwerij is geweest"

• Kaas
  • Niet online
Dond3r schreef op 12 juni 2003 @ 08:52:
Kun je hem echt niet op een andere PC proberen? Of een andere vga kaart in je PC?
Ik heb em gisteren avond geprobeerd op een comp van een huisgenoot, maar daar is ook het beeld niet helemaal breed te krijgen. Software matig zou er ook niks aan de hand moeten zijn, want ik heb gisteren ook een reinstall van alles gedaan. Het lijkt er dus op dat het daadwerkelijk m'n monitor is... Het stomme vind ik nog steeds dat het alleen de H-size (breedte dus) is en niet de V-size. Het is ook niet zo dat er aan 1 kant beeldpuntjes "missen" of iets dergelijks, want ik kan het beeld wel helemaal naar links en rechts verschuiven zodat ik maar aan 1 kant een zwarte balk heb.
renedepe schreef op 12 June 2003 @ 09:00:
Kan je hem met de zoonfunctie niet nog verder uitrekken??
Ik neem aan dat je de zoomfunctie bedoeld :), maar waar kan ik die vinden?

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

De naam zegt het al :) Hij zoomt eigenlijk in. Zit vaak bij je resize knoppen bij je osd

[ Voor 109% gewijzigd door Pubbert op 12-06-2003 10:37 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Kaas
  • Niet online
Ik vrees dat mijn monitor dan geen zoomfunties heeft. Ben dat menu namelijk al tig keren doorgelopen.

• Kaas
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om software matig altijd je beeld iets in te laten zoomen, dan is het namelijk wel mogelijk

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Kaas, gebruik ajb de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif-knop wat vaker, die zit er niet voor niets :)

Ook het stiekeme kicken van je topic door een nieuwe post te plaatsen is niet de bedoeling.

[ Voor 25% gewijzigd door Pollewob op 12-06-2003 16:02 ]

Pagina: 1