• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Jeez.. die dingen zijn ook niet erg duurzaam zeg.
Het gaat om een Sharp MD-MT190.. gekocht vorig jaar aan het begin van de zomervakantie.
Een maand geleden begon de remote al brak te worden; het geluid kwam er niet goed meer door (alleen linker of rechter dopje kwam nog geluid uit).. en nu sinds een dag of twee begint de speler zelf ook kuren te vertonen.
Als ik nu een disc erin douw gaat het ding een beetje spinnen enzo, maar het klinkt niet echt gezond.. alsof ie de disc niet goed kan lezen. En als ie em dan een keer wel kan lezen, wordt het geluid steeds vervormd of valt het weg.. Meerdere schijfjes geprobeerd, maar steeds hetzelfde probleem. Het moet dus wel aan de speler liggen..
Hoe kan zo'n ding zo snel naar de klote gaan? Ben er toch wel redelijk zuinig op geweest geloof ik.. is in ieder geval nooit gevallen ofzo..
Lijkt me niet dat zo'n ding nog te fixen valt? Voor garantie kan ik iig niet bij BCC terecht.. (bonnetje onvindbaar.. jaja dom dom dom |:( )..
Maar ik heb em nog niet eens een jaar.. dus misschien nog fabrieksgarantie van Sharp? Die site is echter niet echter niet zo duidelijk over de garantie.. (raadpleeg uw dealer :S )
Naja een ding is zeker, nooit meer een MD voor mij :|

[ Voor 5% gewijzigd door RedruM op 11-06-2003 00:04 ]

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Als je de bon kwijt bent zal Sharp in dit geval de fabrikage datum hanteren, met een beetje pech is het dus meer als 1 jaar. Echter volgens europese richtlijnen moeten ze 2 jaar bieden vanaf 2001, dit laatste geld niet in Nederland raar genoeg :(
Ik zou dus direct contact opnemen met Sharp en het serie nummer doorgeven en kijken wat hun ervan zeggen.

Succes

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zonde dat je het bonnetje niet meer hebt....nou ja, nu toch nix meer aan te doen. Zoals motormuisje al aangeeft, proberen via Sharp te spelen. Ze willen toch geen slechte naam en daarbij was eht zo en zo al fabrieksgarantie dan. Met een beetje mazzel lossen ze het netjes op :)

SHARP ELECTRONICS BENELUX B.V. [Netherlands]

Meidoornkade 10, P.O.Box 900, NL-3990 DW Houten, The Netherlands

Tel: 31-30-6359500
Fax: 31-30-2807407

Home Page: http://www.sharp.nl/

Mocht je het nog niet gevonden hebben ;)

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:00
Heb exact hetzelfde gehad met een Sony import model. Was ook ouder dan een jaar en geimporteerd en dus geen recht op garantie. Ik doe er meestal een standaard brief bij:

- ben er erg zorgvuldig mee omgegaan
- maak altijd gebruik van het bijgeleverde draagtasje
- mag toch verwachten dat een apparaat uit deze prijsklasse langer meegaat dan een jaar
- ik vertrouw erop dat u het apparaat zult kunnen repareren

Dan komt het wel goed lijkt me. NB: in jouw geval misschien handig om niet de beschadigde remote mee te sturen, aangezien dan je "voorzichtig mee omgegaan" verhaal niet helemaal geloofwaardig overkomt. Maar das gokken.

Haters everywhere but I don’t really care

• RedruM
Ja ok.. ik ga morgen nog maar het hele huis overhoop halen om dat bonnetje te vinden.. lijkt me sterk dat ik die zomaar heb weggegooid :)
Enneh gelijk Sharp bellen ja om te kijken hoe 't met die garantie zit..
Toch raar dat zo'n ding zo snel kapot gaat (vriend van me heeft er ook een van sharp maar die was na 2 jaar geloof ik ook kapot).

[ Voor 3% gewijzigd door RedruM op 11-06-2003 00:15 ]

• Zhadum
  • Laatst online: 26-10-2025

Zhadum

Folding & Einstein@home

RedruM schreef op 11 June 2003 @ 00:14:
Ja ok.. ik ga morgen nog maar het hele huis overhoop halen om dat bonnetje te vinden.. lijkt me sterk dat ik die zomaar heb weggegooid :)
Enneh gelijk Sharp bellen ja om te kijken hoe 't met die garantie zit..
Toch raar dat zo'n ding zo snel kapot gaat (vriend van me heeft er ook een van sharp maar die was na 2 jaar geloof ik ook kapot).
Jij niet maar wel je moder misschien ;) , als je nog thuis woont, gebeurde laatst bij mij...doos van mijn Router was na 1,5 mnd weg gegooid. ;(

• Aidix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:59

Aidix

Geluidspietlut

Ik zou er eerlijkgezegd niet teveel van verwachten, garantie krijgen is eerder een gunst tegenwoordig :)
En portable MD recorders gaan snel kapot ja, dat is helaas zo. Je kan het best een fullsize deck halen zoals Sony MDS-JE480, voor maar € 160 - 180 heb je dan een mooie deck die veel makkelijker opneemt.
Neem als portable dan een player only, dan blijft de schade beperkt als ie het loodje legt :X

Voor prijzen: http://www.kieskeurig.nl/...EB552C1256BF100643F07.htm

Ohja en de serviceafdelingen van Sony/Sharp/Etc draaien overuren om kapotte MDs te repareren, die weten ook wel dat ze snel stuk gaan. Dus het is echt hopen op de 'goedheid' van Sharp.

[ Voor 16% gewijzigd door Aidix op 11-06-2003 00:25 ]

• RedruM
Aidix schreef op 11 June 2003 @ 00:22:
Ik zou er eerlijkgezegd niet teveel van verwachten, garantie krijgen is eerder een gunst tegenwoordig :)
En portable MD recorders gaan snel kapot ja, dat is helaas zo. Je kan het best een fullsize deck halen zoals Sony MDS-JE480, voor maar € 160 - 180 heb je dan een mooie deck die veel makkelijker opneemt.
Neem als portable dan een player only, dan blijft de schade beperkt als ie het loodje legt :X

Voor prijzen: http://www.kieskeurig.nl/...EB552C1256BF100643F07.htm

Ohja en de serviceafdelingen van Sony/Sharp/Etc draaien overuren om kapotte MDs te repareren, die weten ook wel dat ze snel stuk gaan. Dus het is echt hopen op de 'goedheid' van Sharp.
Denk dat ik maar op een portable mp3 flash speler over stap.
Heb het nu echt gehad met Minidisc.. het onhandige en langdurige opnemen nam ik wel voor lief omdat het geluid goed was, maar als ik zie hoe snel die dingen kapot gaan.. pff 200 euro voor nog niet eens een jaar plezier.. beetje jammer.

Een flash mp3 speler lijkt me dan een beter idee.. (veel handiger nieuwe muziek er op zetten en geen bewegende onderdelen in het apparaat)

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Aidix schreef op 11 June 2003 @ 00:22:

Heb je hier een bron voor? Want imho is dit wat Sharp betreft grote onzin :)

Heb zelf een Sharp portable minidisk en hij is zeker wel duurzaam. :)

• RedruM
SmartDoDo schreef op 11 June 2003 @ 00:30:
[...]
*klop klop*..dat dacht ik van mijne ook maar het kan blijkbaar ineens zonder reden voorbij zijn blijkbaar :|

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

RedruM schreef op 11 June 2003 @ 00:33:
[...]

*klop klop*..dat dacht ik van mijne ook maar het kan blijkbaar ineens zonder reden voorbij zijn blijkbaar :|
Dàt kan altijd maar kan geen reden zijn om alle portables over een kam te scheren wat hierboven wel is gebeurd :)

• turnpike
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

Ikzelf heb al 5 jaar lang ongehoord veel plezier van mijn play-only sony mz-e30, destijds de kleinste speler verkrijgbaar. dat ding is mee op reis geweest, gevallen op diverse vloeroppervlakken, er is zelfs eens iemand op gaan staan, getuige de enorme deuk aan de onderkant. Ik ben er nooit voorzichtig mee geweest. Het draagtasje heb ik nooit gebruikt. Immer de md speler gewoon in mijn rugzak geplopt.
Het enige mankement dat ik kan rapporteren, na al die jaren intensief gebruik, is dat mijn originele hoofdtelefoon kapot is (die met dat kleine vergulde plugje).
Omdat vervanging te duur was, door dat scheisse plugje, gebruik ik de md nu zonder de a/b.
Verder moet ik de md soms een paar keer erin steken voordat de speler hem lust omdat het sluit-mechanisme lichtjes defect is, hetgeen mijn eigen schuld is omdat de persoon die erop is gaan staan ikzelf ben waardoor er precies onder het sluitmechanisme een deuk is ontstaan.

Ik ben dus zeer tevreden over de duurzaamheid van mijn md-speler, na 5 jaar intensief en onvoorzichtig gebruik kan ik dat wel concluderen toch ?
Ik ben nu wel op zoek naar een vervangend apparaat omdat de speelduur van 2 keer 4 uur met de NiMH batterijen toch echt te kort is.

voor mij blijft minidisc het ideale mobiele medium, de handigheid van tape en de kwaliteit van cd.

viva la minidisc !

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

Verwijderd

turnpike schreef op 11 June 2003 @ 10:05:
Ikzelf heb al 5 jaar lang ongehoord veel plezier van mijn play-only sony mz-e30, destijds de kleinste speler verkrijgbaar. dat ding is mee op reis geweest, gevallen op diverse vloeroppervlakken, er is zelfs eens iemand op gaan staan, getuige de enorme deuk aan de onderkant. Ik ben er nooit voorzichtig mee geweest. Het draagtasje heb ik nooit gebruikt. Immer de md speler gewoon in mijn rugzak geplopt.
Het enige mankement dat ik kan rapporteren, na al die jaren intensief gebruik, is dat mijn originele hoofdtelefoon kapot is (die met dat kleine vergulde plugje).
Omdat vervanging te duur was, door dat scheisse plugje, gebruik ik de md nu zonder de a/b.
Verder moet ik de md soms een paar keer erin steken voordat de speler hem lust omdat het sluit-mechanisme lichtjes defect is, hetgeen mijn eigen schuld is omdat de persoon die erop is gaan staan ikzelf ben waardoor er precies onder het sluitmechanisme een deuk is ontstaan.

Ik ben dus zeer tevreden over de duurzaamheid van mijn md-speler, na 5 jaar intensief en onvoorzichtig gebruik kan ik dat wel concluderen toch ?
Ik ben nu wel op zoek naar een vervangend apparaat omdat de speelduur van 2 keer 4 uur met de NiMH batterijen toch echt te kort is.

voor mij blijft minidisc het ideale mobiele medium, de handigheid van tape en de kwaliteit van cd.

viva la minidisc !
Ik ben ook wel blij met mn minidisk speler. Ook handig om opnames te maken tijdens optredens. Toch zou ik de volgende keer een mp3 speler. Omdat je dan in een minuut weer een hele zooi nieuwe muziek op je speler hebt staan. Het opnemen bij minidisk is echter 1:1, dus niet even snel voordat je op stap gaat nieuwe muziek opnemen..... Dat vind ik het grote nadeel van minidisk

• Tittysmack
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:58

Tittysmack

"no comment"

Dat van die afstandbedieningen is een bekend fenomeen. Heb voor m'n sony discman die destijds 350 gulden kostte al 2 afstandsbedieningen en 3 paar ooedopjes versleten :(

Athlon xp2800+ / Abit NF-7 / 512 mb dual channel MDT DDR400 / Club3D 9700pro / Samsung 52x24x52 / Samsung DVD 16x48 / Hitachi 82.3 GB 7200 rpm / Maxtor 61.4 GB 7200 rpm / Philips Seismic Edge 5.1 / Logitech z-560 / Q-tec 6051MD

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:34

Eboman

Ondertitel

Heb je met pin betaald ? Dan heb je toch een afschrift met daarop bcc en het bedrag. Zullen ze toch wel accepteren, de meeste bedrijven wel.

Signature

• RedruM
Woei! Ik heb inderdaad een bankafschrift gevonden.. en daar staat op dat ik em in juli heb gekocht, ik heb dus nog zeker garantie.. ik ga gelijk naar de winkel nu :)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:07
misschien beetje offtopic maar zijn er fullsize homedecks die netmd ondersteunen, mijn sony portable ondersteunt alleen maar usb 2.0 terwijl ik 1.1 heb

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• RedruM
Nou ze deden in het begin wel even moeilijk over het feit dat ik geen bonnetje had, maar ze zouden em opsturen naar Sharp en kijken wat die er van vinden en als het goed is krijg ik over 4-5 weken een nieuwe/gerepareerde MD :)

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

shure-fan schreef op 11 June 2003 @ 11:38:
misschien beetje offtopic maar zijn er fullsize homedecks die netmd ondersteunen, mijn sony portable ondersteunt alleen maar usb 2.0 terwijl ik 1.1 heb
Ja die zijn er, maar die zijn r*teduur in verhouding tot dezelfde deck zonder NetMD.

De gewone kost 170 euro, die met NetMD 2x zoveel |:(
Dan is het prijstechnisch beter om een MZN505 te kopen bij bcc (170 euro :) ) ofzo, als het je alleen om NetMD gaat.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:07

JvS

Ik heb hem zelf ook

koop dan liever een usb2.0 kaartje :)

Ow enne >> Gadget Talk ;)

enne "bagger minidisk" > huidige titel :o

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• b0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 12:09

b0p

Om het verhaal van turnpike te ondersteunen:
Ik ben zelf al ongeveer 5 jaar de trotse bezitter van een Sony MZ-R55, desdtijds de kleinste Minidisc walkman waarmee je ook opnames kunt maken. Geweldig apparaatje, en werkt nog steeds perfect. Mij zul je dus niet horen klagen over draagbare (Sony) Minidisc spelers. Zelfs de afstandsbediening is nog in perfecte staat en heb het ding echt over heel de wereld meegesleurd (wel altijd in het hoesje). Alleen de levernsduur van de meegeleverde NiMH batterij is niet zo geweldig (4 uur play en 2,5 uur record).
Verder stoort het me niet dat je alleen realtime opnames kunt maken. Ik neem eigenlijk alleen CD's op. Hiervoor gebruik ik synchro-recording (via optisch kabeltje), wat IMO perfect werkt.

Met portable Sharp Minidisc players/recorders heb ik zelf geen ervaring. Laten we hopen dat je het bonnetje nog kunt vinden.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

SmartDoDo schreef op 11 juni 2003 @ 00:30:
[...]
Heb je hier een bron voor? Want imho is dit wat Sharp betreft grote onzin :)

Ja hoor die heb ik heheh :)

Op www.minidiscussion.com zit/zat een gast die bij een reparatiecentrum voor MD's werkt (in israel).
Zijn advies was koop maar een oude Sony MZR35 of Sharp MDMS200 (dus van de 'tank' generatie) ofzo want de nieuwe modellen zijn bagger, en leggen heel snel het loodje..
Sharp heeft rond de MSMS 702/722/MT15 modellen een slecht imago opgebouwd vanwege het "UTOC ERROR" probleem (laser probleem). Ook bij Sony gaat het na de MZR 70 modeljaren bergafwaarts met de laser pickup. Vooral de huidige modellen zijn snel de klos, vaak al na 1 jaar krijg je leesproblemen. Bij de eerste serie N1/world modellen die in japan zijn verkocht zijn zo'n beetje alle pickups binnen 1 jaar kapot.

Wat trouwens wel een leuk dingetje is: de Sony MZR70 zelf, klein en toch nog redelijk stevig. Zijn 2ehands makkelijk te krijgen, speelt alleen geen MDLP.
Koop anders een nieuwe Sharp MT290, die zit ook vrij stevig in elkaar en kost rond de 210 euro.
ALs je echt duurzaamheid wilt koop dan een MZR30/MZR35/MZR55 van iemand die hem bijna nooit heeft gebruikt. www.marktplaats.nl :)

[ Voor 19% gewijzigd door Aidix op 11-06-2003 13:25 ]

• RedruM
Is het trouwens mogelijk dat ze mijn MD niet gratis repareren/vervangen?
Ik zie namelijk niet in dat een bankafschrift niet geaccepteerd wordt als bewijs dat je em gekocht hebt bij BCC. Als het goed is hebben ze trouwens een database waarin alle aankopen worden vastgelegd, dus ik heb toch geen bonnetje nodig om te bewijzen dat ik 'm daar gekocht hebt? Het lijkt me al helemaal niet dat Sharp gaat vragen om een bonnetje :?
Toen ik bijvoorbeeld een defecte harddisk had, stuurde ik em ook gewoon zonder bon naar IBM, omdat ik toen nog gewoon fabrieksgarantie had.. geldt hier niet hetzelfde principe?

• turnpike

turnpike

hang on to your ego

b0p schreef op 11 June 2003 @ 13:14:
Om het verhaal van turnpike te ondersteunen:
Ik ben zelf al ongeveer 5 jaar de trotse bezitter van een Sony MZ-R55, desdtijds de kleinste Minidisc walkman waarmee je ook opnames kunt maken. Geweldig apparaatje, en werkt nog steeds perfect. Mij zul je dus niet horen klagen over draagbare (Sony) Minidisc spelers. Zelfs de afstandsbediening is nog in perfecte staat en heb het ding echt over heel de wereld meegesleurd (wel altijd in het hoesje). Alleen de levernsduur van de meegeleverde NiMH batterij is niet zo geweldig (4 uur play en 2,5 uur record).
Play is bij mij ook 4 uurtjes, maar met 2 batterijen en een laadtijd van 1 uur per batterij ben ik tevreden, zeker als je bekijkt dat t toch weer 5 jaar oude tech is.
Verder stoort het me niet dat je alleen realtime opnames kunt maken. Ik neem eigenlijk alleen CD's op. Hiervoor gebruik ik synchro-recording (via optisch kabeltje), wat IMO perfect werkt.
ik neem zelfs nog immer analoog op, m'n denon cd speler heeft geen opt-out, kwaliteit is en blijft gewoon super. ik kan wel via de digitale coax van m'n sony dvd naar de minidisc, maar tot op heden gebruik ik die alleen om film geluid door de speakers te pompen.

Ik wil wel binnenkort een net-md gaan kopen, zo'n n10 lijkt me wel geinig, maar de laagste prijs die ik heb gezien is 289 euro en da's me toch net iets te veel. Het lijkt me evenwel een heerlijk apparaatje.

ps. Voor de mensen die zeggen dat mp3 spelers zoveel makkelijker zijn, de nieuwe generatie net-md's kan 64x mp3's opnemen op een minidisc van 3 euro....dat is krap boven de minuut om een 74 minuten md vol te zetten met mp3, lekkur puh !

"minidisc plays : Motorpsycho - Let Them Eat Cake"

Verwijderd

Ik heb in totaal 4 minidisc spelers gehad, 2 van sharp en 1 van sony, waarvan er 3 kapot zijn gegaan, 2 van sharp en 1 van sony.

De eerste van sharp die viel gewoon uit elkaar, alle schroefjes eruit en weet ik wat nog meer.
De tweede van sharp heb ik per ongeluk zelf een keertje laten stuiteren.
En die van sony ging op een gegeven moment niet meer open, iets te hard aan getrokken toen denk ik, ook kapot.

Tsja je moet er gewoon voorzichtig mee zijn. De andere van sony heb ik trouwens maar een maand of 2 gehad en toen verkocht en ingerolen voor een mp3 speler, die doet het nog steeds.

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

ps. Voor de mensen die zeggen dat mp3 spelers zoveel makkelijker zijn, de nieuwe generatie net-md's kan 64x mp3's opnemen op een minidisc van 3 euro....dat is krap boven de minuut om een 74 minuten md vol te zetten met mp3, lekkur puh !

"minidisc plays : Motorpsycho - Let Them Eat Cake"
EN dan vergeetj je ff te vertellen dat elke losse toc update na iedere song de snelheidswinst met 50%vermindert en dat die LP4 opname van BOUTkwaliteit is vergeleken met de originele MP3's en dat de MP3's eerst moeten worden overgezet in LP4 en dat.,...
dat je dus eerst even de handleiding moet lezen.

64x speed van 360 minuten + vele toc updates + conversie = ongeveer 15 a 30 minuten om een schijfje van 150mb te beschrijven.
En dat.. is dus retetraag. Lekker puh }:O

[ Voor 3% gewijzigd door Aidix op 11-06-2003 15:24 ]

Verwijderd

Aidix schreef op 11 June 2003 @ 15:23:
[...]

EN dan vergeetj je ff te vertellen dat elke losse toc update na iedere song de snelheidswinst met 50%vermindert en dat die LP4 opname van BOUTkwaliteit is vergeleken met de originele MP3's en dat de MP3's eerst moeten worden overgezet in LP4 en dat.,...

64x speed van 360 minuten + vele toc updates + conversie = ongeveer 15 a 30 minuten om een schijfje van 150mb te beschrijven.
En dat.. is dus retetraag. Lekker puh }:O
precies :7

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-02 21:20
Heb een sharp md-mt15, werkt al een jaar of 4 perfect.

Zelfs al een paar keer gestuiterd.

Je kunt ook gewoon pech hebben dat je MD kapot gaat!

mcb1

• turnpike

turnpike

hang on to your ego

Aidix schreef op 11 juni 2003 @ 15:23:
[...]

Ik heb dan ook nog geen net-md hè :p
enneh...vergeet jij dan niet te vertellen dat LP4 (66kb p/s) ook niet bedoeld is om muziek in op te nemen...daar heb je LP2 (134 kb p/s) voor...jah...dan kan er minder op, toch nog altijd dik 2 cd's in mp3 kwaliteit...verder....een md is dusdanig goedkoop dat je de muziek niet eraf hoeft te halen en toch is de md uitwisbaar....vergelijk de snelheid nu nog eens maar dan met een cd-rw.
okee op een cd speler die mp3 kan afspelen kan het ook allemaal en dan heb je een hogere opslagcapaciteit, daar is wat voor te zeggen.
blijft voor het md-kamp over dat de md speler kleiner, lichter etc. en dus gemakkelijker is...en dat is nou precies de overweging voor de meeste minidisc adepten om een minidisc aan te schaffen.
Lekker puh }:O
ik leg de lekker puh weer terug bij u ;)

Verwijderd

Ik heb Sony MZ-N505 type R net MD
Gelukking nog geen problemen ermee gehad... denk ook dat het aan de manier van omgang ligt :)

• matthijst
  • Laatst online: 14:00
Heb de N1, als ik nu zou moeten kiezen zou ik een Iriver The Craft 256MB versie kopen; lekker klein, geen bewegende delen en meer dan 40 nummers hoef ik toch niet te hebben.

Haters everywhere but I don’t really care

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

turnpike schreef op 11 June 2003 @ 22:50:
[...]

Ik heb dan ook nog geen net-md hè :p
enneh...vergeet jij dan niet te vertellen dat LP4 (66kb p/s) ook niet bedoeld is om muziek in op te nemen...daar heb je LP2 (134 kb p/s) voor
Dat is dus zeeeker niet waar. Lp4 is echtwel bedoeld voor muziek, net als Atrac3+ in 64 en 44kbit. Jij vindt dat het mager klinkt dus denk je meteen dat het voor voice-recording is?? :) Nou MD spelers zijn nooit bedoeld geweest als voice recorders, dan hadden ze er wel een microfoon ingebouwd en de bitrate op 20kbit gezet. Want voor voice-recording is LP4 wel heel erg luxe hoor!

ALs je precies wilt weten hoe atrac3 LP2 en LP4 klinkt:
http://www.test-mdlp.fr.st/
...jah...dan kan er minder op, toch nog altijd dik 2 cd's in mp3 kwaliteit...verder....een md is dusdanig goedkoop dat je de muziek niet eraf hoeft te halen en toch is de md uitwisbaar....vergelijk de snelheid nu nog eens maar dan met een cd-rw.
okee op een cd speler die mp3 kan afspelen kan het ook allemaal en dan heb je een hogere opslagcapaciteit, daar is wat voor te zeggen.
blijft voor het md-kamp over dat de md speler kleiner, lichter etc. en dus gemakkelijker is...en dat is nou precies de overweging voor de meeste minidisc adepten om een minidisc aan te schaffen.
Nou dan vergelijken we dat ff, dan kom ik voor de MD alsnog op ong 15 minuten, terwijl mijn CDRW burner er in 7 minuten 700MB doorheen jaagt. Daar staat dan een uur of 7 muziek op, op de MD staat 2,5 uur.

Als ik gisteravond een nieuwe recording heb gemaakt en die direct uit .wav overzet in Atrac3 dan moet ik 3 MD's volpompen aangezien ik zo'n 6 uur muziek heb. (want in stukken van 2 uur). Dan ben ik aanzienlijk sneller klaar met mijn CDRW.
Archiveren MOET ik in MP3 blijven doen aangezien je Atrac3 bestanden niet zomaar op een CD kan burnen.

Er valt hier geen 'lekker puh' uit te delen, elk systeem heeft zijn nadeel.

In de auto gebruik ik altijd MD op SP mode omdat dat gewoon stukken beter klinkt dan de gemiddelde MP3 en veel handiger is. Op mijn werk draai ik LP2. En thuis op de PC... MP3.

[ Voor 3% gewijzigd door Aidix op 12-06-2003 10:27 ]

• turnpike

turnpike

hang on to your ego

@aidix

hmmm...toch mag je wel een "lekker puh" uitdelen, want je hebt er voor gezorgd dat ik nu toch wel heel erg twijfel over net-md, ik heb de mogelijkheden een beetje overschat, maar na een beetje research ben ik toch heel wat beperkingen tegen gekomen. Ik wil in de nabije toekomst een nieuwe walkman kopen, liefst met opname functie en net-md zou een leuke gimmick voor erbij zijn, echter geen must-have. Alhoewel ik de outrageously expensive mz-n10 een behoorlijk sexy ding blijf vinden.

ik denk er nog eens over na :-)

Verwijderd

Ik ken 5 mensen mensen met een minidisk, en geen van allen hebben ze er problemen mee gehad terwijl we hem nu allemaal al een jaar of 2 / 3 hebben. Maar het zijn natuurlijk wel kwetsbare dingen, als je er op valt ofzo, zal dat hem geen goed doen.

Verwijderd

Mijnes (een sharp, exacte typenummer heb ik ff niet bij de hand, me broer heb hem ff mee op reis genomen) heeft 2,5 half jaar perfect gewerkt, alleen nu begint ie een beetje gaar te worden. Ik kan er niet meer mee gaan lopen op straat omdat ie dan continue leesfouten e.d. geeft. In stilstand werkt ie nog wel perfect. Had 4 jaar extra garantie genomen en ga hem volgende week terug brengen

Wat voor mij dan een unicum is, is dat ik nog steeds dezelfde koptelefoon en afstandbediening heb :)

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb 5 jaar lang gebruik gemaakt van een Sony MZ-R30, toen ik hem kocht (1997 ofzo) was dat echt het topmodel van Sony onder de recorders, kostte ook iets van 600 gulden, veel geld destijds.

Ding ging echt lang mee, ging vorig jaar pas kapot na een lange tijd (half jaar ofzo) in het stof te hebben gelegen omdat ik hem niet zoveel meer nodig had.

Nu ga ik absoluut niet meer voor MD, doe mij maar een HD mp3-speler :Y) 20GB/40GB mp3, daar kan geen MD-speler of flash-mp3 speler tegenop. En voor het formaat/gewicht hoef je het ook niet te laten: ze wegen niks meer met die 1.8" HDtjes :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

turnpike schreef op 12 juni 2003 @ 11:19:
@aidix

hmmm...toch mag je wel een "lekker puh" uitdelen, want je hebt er voor gezorgd dat ik nu toch wel heel erg twijfel over net-md, ik heb de mogelijkheden een beetje overschat, maar na een beetje research ben ik toch heel wat beperkingen tegen gekomen. Ik wil in de nabije toekomst een nieuwe walkman kopen, liefst met opname functie en net-md zou een leuke gimmick voor erbij zijn, echter geen must-have. Alhoewel ik de outrageously expensive mz-n10 een behoorlijk sexy ding blijf vinden.

ik denk er nog eens over na :-)
Een NetMD blijft wel een handig ding, het is een vrij robuust formaat en klinkt goed... Maar koop een MZN505 van de aanbieding die kosten tegenwoordig maar weinig, dat is echt veel meer waar voor je geld dan zo'n peperdure N10. De functionaliteit is immers hetzelfde.

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-02 19:00
Ik heb een Sony mzr-35 bijna 5 jaar geleden gekocht en was er erg blij mee, was een duur stukje speelgoed maar hij deed het perfect. Echter na 4.5 jaar was hij wel een beetje op: Opnemen werkt niet meer en hij wil soms afslaan bij veel beweging.
maar dat komt waarschijnlijk op de manier waarop er mee om ga :)
Wel moet ik erbij zeggen dat ik hem erg intensief heb gebruikt minimaal zo 2 uur per dag en dat dag in dag uit.
Soms ook hele nachten laten doorspelen omdat hij op repeat stond :)
Wat me 100% meevalt is de Accu (Li-ion) deze moet 8 uur meegaan en gaat 5 jaar later nog steeds makkelijk 8 uur mee......het is geweldig Mike.

Conclusie: top aankoop geweest en ookal gebruik ik h`m nu eigenlijk nooit meer. (opnemen gaat 1:1, is zo`n gedoe) heb ik er nooit spijt van gehad.

Volgende aankoop wordt waarschijnlijk een IHP-100 (als deze een fatsoenlijke prijs krijgt)

• RedruM
OMFG

M'n minidisk een paar dagen geleden gerepareerd opgehaald (reparatie duurde een maand) bij BCC en dat ballending heeft het nu al weer begeven..
Welke MD ik er ook in doe, hij kan ze niet lezen..
Kan ik onderhand al een nieuwe eisen of moet ik em weer een maand laten repareren? Ik wil iig wel _iets_ hebben voor ik op vakantie ga :|

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb denk ik al 2 of 3 jaar een Sony Mzr70 gehad (nu issie verkocht, heb....mp3speler gekocht)
En ik heb er nooit problemen mee gehad? Remote hing altijd in de regen met slecht weer, en doet het nog perfect. Ding zat gewoon in me jaszak of hing aan een keychain. Weet niet wat mannen met zoiets doen, maar ik laat ze dus heel :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Aidix

Aidix

Geluidspietlut

Ik heb hier even een quote van die David Popovits, een gast die een audio reparatie toko runt:

"On the other side of my table you can find a big range of MD gear which I repair because they were born by mistake. I mean the MZ-R55/70/90/91.... They are all small, some of them look very nice, they can play for many many hours on the same LiIon or NiMH, if they don't stop working while the battery is still full due to very bad mechanical structure."

ALs klap op de vuurpijl nog even zijn persoonlijke top10 slechtste recorders:

"Worst: MZ-R70, MZ-R500, MZ-R700/750, Aiwa 70/75/80. MZ-R90/91 Sharp MT15/18/20. "

Laat nu heel toevallig in de 505/707/510/710/etc.. nog steeds dat zelfde oude laser mechanisme zitten! Die hele pickup is nog hetzelfde.

"For good MDs (those produced before 1999) the lifespan is 2-3 years. For new models it is more a case of good luck. We fix these days many, almost new, MDs i.e MZ-R500/700/900. They behave like being in work for many years. It is a very sad situation. The small size of new MDs and the speed they were placed on the market may explain this situation.
You may have found new MDs that are working very nice for a long period. In my position as a MD repairman I see the real picture daily and as I stated you need good luck for a new generation good MD."

Verwijderd

Ik heb zelf nog nooit last gehad van defecte MD recorders....
Eerst had ik de MZ-R70, die is 2 jaar meegegaan en heb ik daarna van de hand gedaan. Nu heb ik een MZ-N1 en daar ben ik zéér tevreden mee.
Het enige wat er aan mankeert is dat het batterijklepje een beetje losjes zit nadat hij van de trap stuiterde (echt de allereerste keer dat ik een MD liet vallen :))
Pagina: 1