Toon posts:

Blijvende fout bij installatie W2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Als gevolg van het virus Fizzer (w32.HLLW.Fizzer@mm) heb ik m'n pc opnieuw
geïnstalleerd. Bij de eerste poging heb ik alleen de c-schijf geformatteerd en
vervolgens windows 2000 geïnstalleerd. Aan het einde van de installatie stopte de pc ineens en begon opnieuw op te starten. Scandisk gaf een aantal problemen aan met files die hij niet kon repareren. Windows start op en vervolgens wilde ik Office installeren, maar daarvan wordt de installatie meteen afgekapt door een of andere interne fout. Ook andere programma's zijn niet te installeren. Na dit alles nog een keer zonder succes te hebben geprobeerd, heb ik de gehele harde schijf geformatteerd en ben opnieuw begonnen. Aan het einde van de installatie stopt ie weer en start opnieuw op. Dit maal vindt Scandisk geen problemen met files en gaat verder. Vervolgens wil ik Office 2000 weer installeren en dit maal stopt hij er halverwege mee vanwege een interne fout. Aan de Windows cd kan het naar mijn idee niet liggen, want daarvan heb ik al vaker geïnstalleerd.

Zelf kom ik er niet meer uit en hoop dat iemand mij helpen kan met het verhelpen
van dit probleem.

Alvast bedankt,

Jeroen.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Haal even je hele HDD leeg. Echt helemaal leeg. Zijn verschillende proggies voor, o.a Wipe van IBM is er eentje (even googlen enzo :))

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt dat verschil met het formateren van de gehele harde schijf (alle partities) vanuit 'DOS' van een windows 98 opstartdiskette?? Dit heb ik namelijk al geprobeerd.

iig bedankt

Verwijderd

"LowLevel Format" of Write Zeros" to disk wordt het ook wel genoemd. Virus is namelijk waarschijnlijk in je bootsector gaan zitten en die haal je er met een format c er niet uit

Duurt wel ff als je het goed wil doen (paar uur). Let Op!! Alle partities zijn dan weg en je HDD is dan zoals hij uit de fabriek kwam.

Maxtor heeft hier PowerMax voor.

Good luck

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 June 2003 @ 23:43:
Maakt dat verschil met het formateren van de gehele harde schijf (alle partities) vanuit 'DOS' van een windows 98 opstartdiskette?? Dit heb ik namelijk al geprobeerd.

iig bedankt
Zeker, want je bootsector blijft intact. Dus kan het virus blijven terug komen

• Syndicate
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-07 10:18
heb je al 'fdisk /mbr' op je c:\ schijf geprobeerd vanaf bootflop?

Verwijderd

Topicstarter
Low level format heb ik gedaan met Powermax (heb een maxtor HD). Toen vanochtend weer Windows 2000 erop gezet en hij blijft problemen geven. Aan het einde van de setup start ie ineens opnieuw op. Vervolgens kon dit maal wel Office installeren en Norton virusscanner, maar de virusscanner kan ik niet instellen. Uiteindelijk (inmiddels zwaar wanhopig) nog een keer windows erop gezet en blijft dezelfde problemen geven. Kan een virus een low level format overleven?? Zo niet, heeft iemand dan enig idee wat er dan mis kan zijn

Alvast bedankt.

Jeroen

• toktokcity
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-09 12:04
Ik had bij het installeren van xp ook een probleem. Elke keer bij het installeren kon de computer een aantal bestanden niet vinden. Uiteindelijk heb ik een andere cdrom met xp geinstalleerd en hij werkte gelukkig. Misschien ook een idee om een andere cdrom te proberen?
Pagina: 1