Toon posts:

data3.cab probleem.

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo! :)

Ik heb hier een oude game, welke ik weer eens wil gaan installeren. Bij de installatie blijft hij hangen op 72%, en zegt dat íe data3.cab niet kan vinden. Deze staat dus wel op de CD, maar meneer ziet hem niet.

Nu heb ik overal gezocht, en dit schijnt voor te komen bij meerdere games. Niemand heeft hier een goede oplossing voor, behalve de CD schoonmaken of iets in die trant. Alles heb ik geprobeerd, heeft iemand hier een idee?

• The Dud3
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 15:51
Welkom op GoT! :)

Probeer de inhoud van de CD eens _helemaal_ naar je HD te kopieren.
Als hij een foutmelding geeft en schoonmaken helpt niet,
dan vrees ik dat je CD kapot is ;(

Je kan eventueel zo een CD schoomaak machiene gebruiken, maar daar heb ik zelf geen ervaring me of het wel goed werkt...

Veel Suc6! ;)

The opinions stated in the above post are purely those of the author,
and do not represent intelligent life of any form.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel :)

Over het helemaal kopieren naar de HD, dit werkt niet :( Ook is het hoogst onwaarschijnlijk dat het aan deze game ligt, omdat hij het bij alle games doet. (Unreal Tournament, Unreal 2, Red Alert, Vice City...)

Ik he ingelogd als Administrator, DMA in- en uitgeschakeld, de CD +Cd-ROm speler schoongemaakt, 'niks werkt.

Ik heb nu trouwens even getest op mijn oude computer, hier werkt hij wel op. IK snap er niks meer van :(

Het gebeurt alleen bij deze zogenaamde .cab files, welke ik ook niet normaal kan openen.

Kleine noot: alle games zijn legaal, en de meeste niet eens zo oud. Lijkt me erg stug dat ze allemaal dezelfde fout hebben.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmm, de pc in kwestie werkt verder wel oké ?
geheugen goed, processor niet te warm, daar kunnen ook fouten van komen. Als een andere pc hem wel goed leest is dus of je cdrom ofzo niet helemaal lekker maybe.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij is der 100% goed... En dat de CD-ROM speler niet in orde zou zijn kan ook niet, aangezien hij dezelfde error geeft als ik hem installeer vanaf mijn DVD-Brander.

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 20:08

Tco

Vaag ideetje wat het misschien kan zijn:
Heb je toevallig een VIA chipset? Want zover ik mij kan herinneren heeft een oude versie daarvan een bug dat een grote file bij het kopieren van het ene ide-apparaat naar het andere corrupt kon raken. Als je zo'n chipset zou je kunnen overwegen om de (nieuwe) 4-in-1 drivers te installeren. (www.viaarena.com) Het is gewoon iets wat in me op kwam, maar je weet nooit. :)

Wat je ook zou kunnen proberen is in het BIOS je ide devices op PIO-mode te forseren ipv UDMA when available.

Verwijderd

Topicstarter
Nope, heeft ook niet gewerkt... Ik wordt echt helemaal krankzinnig, ik kan nu gewoon niks meer :( Mijn specs, mocht het helpen:

AOpen BigTower ATX, 350Watt (H700)
Asus A7N8X Deluxe,SockA,nForce2,Audio,SATA/RAID,LN
AMD Athlon XP 2700+, 333Mhz, SocketA, Box
Western Digital 80.0Gb, 7200rpm, ATA100, 8Mb cache
Sony 3,5" Diskdrive 1.44Mb
Sapphire Radeon 9700 Atlantis Pro, 128Mb,DVI,TVout
Logitech Cordless Desktop Optical Deluxe
2xKingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200 400MHz,CAS2 (I love overkill )
AOpen CD-956E 56x CD-Rom ATAPI
Sitecom 56k modem, V92 (voice), PCI
HP DVD+RW DVD-Writer DVD300i, intern, IDE
CoolerMaster 8x8cm Case Fan, DBall Bearing, Ret.

Ik draai een dualboot Win2k en WinXP, op beide krijg ik dezelfde error :(

Verwijderd

Probeer es je gehuegen te testen. Ik zie dat je PC3200 hebt en dat is redelijk nieuw. Maar als je het teveel overclocked kan het errors opleveren. Ik had dit bv met mijn ouwe pc133. Teveel overclocked en veel bestanden worden corrupt, willen niet meer unzippen etc. Misschien helpt het als je je timings wat verlaagd.. just an idea ;)

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 23:23:
Hallo! :)

Ik heb hier een oude game, welke ik weer eens wil gaan installeren. Bij de installatie blijft hij hangen op 72%, en zegt dat íe data3.cab niet kan vinden. Deze staat dus wel op de CD, maar meneer ziet hem niet.

Nu heb ik overal gezocht, en dit schijnt voor te komen bij meerdere games. Niemand heeft hier een goede oplossing voor, behalve de CD schoonmaken of iets in die trant. Alles heb ik geprobeerd, heeft iemand hier een idee?
Misschien een foutje op de cd? Dan is het bestandje gewoon niet meer leesbaar. Ik zou ik dat geval gewoon even zoeken op het web naar het bestandje met Kazaa ofzo. Je hebt het spel legaal, dus lijkt het mij geen probleem dat je dan ook een vervangend bestandje te mogen downloaden.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kopieer de cab file eens naar je hd, en open hem even met wincap/winzip of zoiets. Pak het bestand dan uit, en wanneer je geen fouten hebt, moet het ergens anders in zitten.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gerwin schreef op 11 June 2003 @ 16:39:
[...]

Misschien een foutje op de cd? Dan is het bestandje gewoon niet meer leesbaar. Ik zou ik dat geval gewoon even zoeken op het web naar het bestandje met Kazaa ofzo. Je hebt het spel legaal, dus lijkt het mij geen probleem dat je dan ook een vervangend bestandje te mogen downloaden.
dan kan je beter naar de producent stappen, weet je wel hoeveel files er data3.cab heten :P

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-02 15:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Zoek een download ven het spel? :) Als je het spel legaal hebt, is er toch nix illegaal aan om het te downloade? (of ben ik mis? :?)

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Erkens schreef op 11 June 2003 @ 16:41:
[...]

dan kan je beter naar de producent stappen, weet je wel hoeveel files er data3.cab heten :P
Je moet ook niet zoeken op "data3.cab" maar op het spel en dan kijken of in die directory een losse data3.cab zit. |:(

[ Voor 4% gewijzigd door Gerwin op 11-06-2003 17:47 ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Verwijderd

jullie moeten eens het hele topic lezen voor jullie blaten, hij heeft het probleem met al zijn games op bijde optical drives.

als je iets hebt overgeklokt, terug klokken, je hebt het onder bijde OSen zeg je, dus het zal waarschijnlijk hardware matig zijn, probeer eens je drives op een andere IDE poort aan te sluiten, het liefst een andere controler ook... en heb je wel alle service packs geinstalleerd?

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

(jarig!)
Welk spel hebben we het eigenlijk over?

Ik weet niet hoe oud de game is, maar sommige spellen krijg je gewoon niet aan de praat onder W2K of XP.

Ik, geheel anders

Verwijderd

Wat zijn jullie allemaal voor stelletje mongolen. Als jullie niks op de antwoord weten zeg dan maar niks. Die jongen heeft probelemn met de .cab fout.

En dat heb ik ook. Als ik namelijk C&C Generals instaleer geeft die een ERROR aan van dat die Langauge.cab niet kan vinden. Terwijl die al op de cd-rom gewoon staat. Ik heb van mijn kameraad gehorod dat je die boot ofzow moet uitzetten maar ik weet nog steeds niet waar dei over heeft. En de meesten zeggen dat het aan de windows XP ligt. Dat kan ik me goed voorstellen. Dus iemand die een echte oplossing heeft, ff mailen naar * Elkaar helpen doen we niet via mail, we zijn een forum namelijk *

Dat gezeur van dat de CD niet goed is , krassen, of illegaal wil ik niet horen. :P

Zow straigt 2 the point zoals we zeggen :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2004 18:11 ]

Verwijderd

Jij bent degene die hulp wilt hoor, met die toon gaan we je echt niet helpen. Veel plezier met het zelf uitzoeken :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.