koelblokjes gf3ti500 eraf.

Pagina: 1
Acties:

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-10-2025
Ooit zijn de geheugen koelblokjes van men geforce 3 ti 500 eraf gevallen doordat ik er een te grote koeler heb opgezet. Ik ben dan even in een paar winkels gaan vragen of ze van die klevende koelpasta hadden om die koelblok weer op dat geheugen te krijgen.
Maar dit hadden ze dus niet.

Nu is mijn vraag hoe ik die koelblokjes er terug aan krijg?

Ik dacht zelf om wat lijm met koelpasta te mengen, maar die lijm zal niet warmte bestendig zijn waardoor de koelblokken zullen lossen, of is dit juist?

Dit is het kaartje, een creative gf3ti500 64 MB DDR http://www.guru3d.com/rev...eforce3ti500/Mvc-001f.gif

• megaleo
  • Laatst online: 13-02 16:12

megaleo

Special member

Je zegt: "Ooit zijn........"
Hoe heb je dat ding dan in de tussentijd gebruikt? Met die grotere koeler erop? :?
Waarom doe je dat dan nu niet meer? :)

• DeNB3rt
met gewone koelpaste er aan gehangen, maar valt er nu dagelijks af
die chips raken oververhit bij dit warm weertje >:)

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-02 23:39

Chop2000

Vroem

naja, 1 sink per 2 chippies? dan doe je op de het linker chippie helemaal links een druppie secondelijm en aan de meeste rechtste helemaal rechts een druppie en in het midden gewoon koelpasta

niks

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
offtopic:
ik wil wel eens weten hoe je die sinks van je videokaart af hebt gekregen ;) ik krijg de koeler van mijn TNT2 er namelijk niet af... ben bang dat ik de hele GPU in 1 keer van de printplaat af haal...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:03

momania

iPhone 30! Bam!

Ooit van Artic silver Adhesive gehoord?

uitleg: AS Adhesive is een 2 compenten lijmende koelpasta

[ Voor 44% gewijzigd door momania op 10-06-2003 23:32 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• whyz
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

whyz

Afdeling icoonloos

prijzig goedje dat adhesive maar werkt erg goed >:)

offtopic:
Soms te goed :9

Right for all the wrong reasons.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:27

Gamer

Electrified

ArCtic silver adhesive dus.
oppassen dat je je niet teveel gebruikt :
Even though Arctic Silver Thermal Adhesive is specifically engineered for high electrical resistance, it should be keep away from electrical traces, pins, and leads. The cured adhesive is slightly capacitive and could potentially cause problems if it bridged two close-proximity electrical paths.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-02 10:47

DaRoot

Some say...

Zoiets is er ook van Zalman, het zit verpakt bij hun Northbridge cool blokjes... Bestaat uit 2 componenten. Een collega heeft het ooit eens getest met 2 Pentium II heatsinks. Heeft ze met die Zalman lijm aan elkaar gedrukt. Hij kreeg ze alleen weer van elkaar af, door een hamer te gebruiken.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• t!mP
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Je hebt warmtegeleidende stickers en uiteraard de artic silver thermal adhevise.
En mocht je nog wat koelpasta en seconde lijm hebben is dit wel een optie. je smeert het midden van de heatsinks goed in met pasta uiteraard niet teveel en dan op de hoekjes een heeeeeeeel klein drupje superlijm. Maar ga dit niet mengen, lijkt me niet verstandig.
Overigens zijn de eerste 2 opties beter ;>

• DeNB3rt
Fludizz schreef op 10 juni 2003 @ 23:30:
offtopic:
ik wil wel eens weten hoe je die sinks van je videokaart af hebt gekregen ;) ik krijg de koeler van mijn TNT2 er namelijk niet af... ben bang dat ik de hele GPU in 1 keer van de printplaat af haal...
heheh, in het topic: mooiste videokaart ervaringen heb ik al ens iets geschreven:

Mijn mooiste videokaart ervaring was deze met mijn geforce 3 ti 500 met 64mb ddr's.
Was ik even aan het prutsen met dat ding op een gigabyte mobo. Stak ik dat kaartje daarin en liet het effe booten. Daarna wilde ik het eruithalen maar het zat wat vast. Zeg ik, zal em aan ene kant losduwen(dichtste kant bij north bridge) En wip, dat kaartje sprong wel 20 cm de lucht in en ook 20cm naar de linkerkant, weg van het mobo >:) . Niet te vergeten dat ik dat boven op een bureau aan het proberen was,en het kaartje dus een weg naar beneden baande die wel 4 meter lager lag. Ik zag dit echt voor men ogen, nooooo *Kratschhh* Kaartje mooi op de grond beland. Ok, schade gaan opmeten alle geheugen koeling was eraf en de bracket was beschadigd, deze heeft immers gelukkig de schok gebroken.
Na testen werkte dit kaartje nog , en nu nog altijd. (en even veel 3dmarks :9 )

• Fludizz
  • Niet online
DeNB3rt schreef op 11 June 2003 @ 14:15:
[...]

heheh, in het topic: mooiste videokaart ervaringen heb ik al ens iets geschreven:

Mijn mooiste videokaart ervaring was deze met mijn geforce 3 ti 500 met 64mb ddr's.
Was ik even aan het prutsen met dat ding op een gigabyte mobo. Stak ik dat kaartje daarin en liet het effe booten. Daarna wilde ik het eruithalen maar het zat wat vast. Zeg ik, zal em aan ene kant losduwen(dichtste kant bij north bridge) En wip, dat kaartje sprong wel 20 cm de lucht in en ook 20cm naar de linkerkant, weg van het mobo >:) . Niet te vergeten dat ik dat boven op een bureau aan het proberen was,en het kaartje dus een weg naar beneden baande die wel 4 meter lager lag. Ik zag dit echt voor men ogen, nooooo *Kratschhh* Kaartje mooi op de grond beland. Ok, schade gaan opmeten alle geheugen koeling was eraf en de bracket was beschadigd, deze heeft immers gelukkig de schok gebroken.
offtopic:
LOL!! mwa, ik heb iig ewl geprobeerd om hem eraf te 'trekken' maar et kaartje begon te kraken en buigen, toen ben ik er maar snel mee opgehouden...

• mrknowitall
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

mrknowitall

Hardware junkie

Fludizz schreef op 11 June 2003 @ 23:38:
[...]

offtopic:
LOL!! mwa, ik heb iig ewl geprobeerd om hem eraf te 'trekken' maar et kaartje begon te kraken en buigen, toen ben ik er maar snel mee opgehouden...
Warm het koelblokje iets op met een (industriele) fohn oid. Zet het blokje in de bankschroef en draai de kaart voorzichtig een kwartslag.

One of the animals has left its cage today.

Verwijderd

gewoon dubbelzijdig tape... zo dun mogelijk,
heb ik ook gedaan met me geforce3 ti200.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 01:09:
gewoon dubbelzijdig tape... zo dun mogelijk,
heb ik ook gedaan met me geforce3 ti200.
|:( |:( tape heeft dus een warmtegeleiding van 0.0 en de lijm verliest z'n kleefkracht bij warme tempraturen

Of heb je het over speciale warmtegeleidendetape die er speciaal voor is gemaakt? (want die bestaat wel) Dan mag je even vertellen waar die goedkoop en gemakkelijk te krijgen is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 01:21:
[...]

|:( |:( tape heeft dus een warmtegeleiding van 0.0 en de lijm verliest z'n kleefkracht bij warme tempraturen

Of heb je het over speciale warmtegeleidendetape die er speciaal voor is gemaakt? (want die bestaat wel) Dan mag je even vertellen waar die goedkoop en gemakkelijk te krijgen is.
uuuh ik heb dubbelzijdig tape gehaalt bij de geels van o,5 mm dik, best dik dus maar er was geen dunnere, en dat blokje wordt best wel warm dus dat tape geleid goed.
heb laatst geprobeert het blokje araf te krijgen maar dat lukte neit(heb het al een jaar zo en het gaat prima!!!)

• xilebo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08-2023
wat is de geels :?

Verwijderd

sja... dat is algemeen bekend in bennekom maar eigenlijk heet de winkel doeland,
mijn exuces.....

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Dubbelzijdigpla... |:( lol

Zeg zitten die koelblokken niet toevallig vast met van die kunstof plug-klemmentjes? Bij mijn Asus GF3 dlx iig wel, die dingen zijn ideaal! :) Anders zou je die eens moeten zoeken, denk dat iedere GF3 kaart wel voor de nodige gaatjes heeft gezorgd...

En anders bestaat er nog zoiets als tie-wraps... :z

Use the Search Luke...

Verwijderd

Silentpuma schreef op 12 June 2003 @ 06:47:
Dubbelzijdigpla... |:( lol

Zeg zitten die koelblokken niet toevallig vast met van die kunstof plug-klemmentjes? Bij mijn Asus GF3 dlx iig wel, die dingen zijn ideaal! :) Anders zou je die eens moeten zoeken, denk dat iedere GF3 kaart wel voor de nodige gaatjes heeft gezorgd...

En anders bestaat er nog zoiets als tie-wraps... :z
neem nou maar gewoon dubbelzijdig tape.... plastic geleid best. als jij een koffie bekertje vasthoud verfik jij toch ook je poten?

• Fludizz
  • Niet online
mrknowitall schreef op 11 juni 2003 @ 23:52:
[...]

Warm het koelblokje iets op met een (industriele) fohn oid. Zet het blokje in de bankschroef en draai de kaart voorzichtig een kwartslag.
offtopic:
dat kaartje word al bijna zo warm door gebruik dat je hem niej meer vast kan pakken, dus waarom een föhn? ;) gewoon comp uit, kaartje eruit en draaien maar... wacht er in ieder geval mee tot me VGA WC blokje binnen is :P

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 11:25:
[...]

neem nou maar gewoon dubbelzijdig tape.... plastic geleid best. als jij een koffie bekertje vasthoud verfik jij toch ook je poten?
|:( 8)7 |:( 8)7 |:( 8)7
Wat is dat nou voor idiote opmerking?!! Waarom doen die gasten van Artic zo moeilijk over goede geleidingspasta?! Geloof me, plastic is een ISOLATOR, en dat jij 'je poten eraan verfikt' is logisch omdat er enorm veel warmte inbreng is op een heel klein oppervlak. Je redenatie slaat dus helemaal de plank mis.
Of in jouw geval, plastic geleid VEEEEEL slechter dan normale koelpasta met lijm, dus gebruik ajeblieft geen dubbelzij... :X nog kans dat je sink eraf dondert ook 8)7
Zeg ajeblieft niet van die domme dingen... :r

Use the Search Luke...

Verwijderd

DeNB3rt schreef op 11 June 2003 @ 14:15:
[...]

Wow een 4 meter hoog buro 8)7

• Thunderman_303
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:12

Thunderman_303

Watercooled Thunder-Li

OK, dat je zegt dat pasta beter geleid dan thermisch-kleefband ben ik met je eens, maar je kunt bijvoorbeeld ook van die setjes sinks kopen van bijvoorbeeld Thermaltake, en daar krijg je ook zo'n stuk "dubbelzijdig plakband" bij, en dat is juist vrij dun, en geleid ook redelijk (prestaties zijn met pasta uiteraard beter).

Ik denk persoonlijk dat de personen dit bedoelen, dus dat is hun voorbeeld van eventuele oplossing, dus ga alsjeblieft niet roepen van, " wat een idiote opmerking", maar vraag dan eerst even verder wat ze daarmee (plakband) bedoelen.

Dit was allemaal een beetje off-topic, sorry.

Maar ikzelf zou persoonlijk denk ik ook gaan voor die plakbandsoort, komt in mijn geval omdat ik het heb liggen, maar het werkt ook wel snel.

Mijn nieuwe Thunder-Li Specs

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10-2025
zet een ander koelblok op zn kaart, maar weet niet hoe ie ramsinkjes vast moet maken
:? |:(

http://images.google.nl/i...com/support/installations
/g4booster.htm&h=150&w=196&prev=/images%3Fq%3Dramsink%2Btape%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8

(ff de link copyeren, hij pakt hem hier niet als 1 hele link, en fuckt met de layout, vandaar de enter er tussen...)
en kijk dan eens welk plaatje er meteen boven in je scherm staat ;)

[ Voor 23% gewijzigd door ixl85 op 13-06-2003 20:54 . Reden: link ]

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

je gaat naar de 1e de beste pcjoep toe en vraagt oftie er ff een koelertje op ken planten

Meneer 1000 has spoken......

Pagina: 1