Toon posts:

Videokaart word heet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn videokaart word de laatste tijd erg heet, ik heb een Diamond viper v770 tnt2 kaart...

zijn daar ook koelers voor te krijgen? of zijn er andere oplossingen om dat ding wat koeler te maken?

dan heb ik nog even een vraag. als ik mijn breedbeeld tv heb wil ik een Matrox milenium 550 kopen en die aansluiten op de tv.
maar is het met die kaart ook nog mogelijk om dan nog te gamen?
ik heb maar een oud pc-tje (P3 450MHz) dus er nieuwe spellen speel ik niet (alleen Diablo 2, Unreal tournament, quake 3 arena enz)
en is het dan ook mogelijk om op de tv te gamen? (zou erg leuk zijn :7 )

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb zelf een nVidia TNT2 M64... de fan ervan is nu al een paar maander kapot en ik kan nog steeds zonder problemen UT spelen enzo... (ok, je moet de heatsink niet meer willen aanraken, want je brand je klauwen er best wel aan)

En koelers voor een TNT2 ? gewoon standaard VGA koelers lijkt me? anders kan je er vast wel zo'n dikke zalman op kwijt ;)

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Trek een 4x4 fan van een oude p166 af en monteer die met wat schroefjes op je heatsink :)

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:15
Zo te horen heb je de non-ultra.. Is precies hetzelfde als de ultra, met dit verschil dat er geen fan op zit.. Zelf heb ik ook de non-ultra, en m'n vader een ultra. Beide kaarten worden warm, die van mij zelfs enorm heet, maar er valt nog steeds goed mee te werken, zelfs oc'en wil. Heb je last van rare artifacts? Zoniet, lekker laten zitten, werkt het laat het dan met rust :)

Over die Matrox: waarom investeren in zoiets? Neem een oude R8500, R9000, en je heb een prima kaart waarmee je zeker games als UT kan doen, en nog wel meer ook. Zodra je een nieuwe pc heb kun je de kaart overzetten, heb je weer een topsysteem :*)

[ Voor 27% gewijzigd door FragFrog op 10-06-2003 23:46 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, een matrox g550 ofzo zal net zoveel power hebben als die TNT2 (zal niet veel schelen denk ik).
de 2d beeldkwaliteit van matrox kaartjes is echter onge-evenaard

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt! nee, ik heb verder geen problemen...dat ding word gewoon enorm warm...misschien dat ik nog ergens een koelertje vind om de levensduur wat te verlengen :)

ik heb gehoord dat die matrox het erg goed doet met tv's...R9000? bedoel je ati radeon ofzo?
is die dan ook goed met tv's? (ik doe het vooral voor de tv out, gamen vind ik niet erg belangrijk, maar zou wel leuk zijn)

• FragFrog
Met de R9000 bedoel ik inderdaad een Radeon 9000, die kaartjes zijn veel beter dan de G550 op 2D kwaliteit na dan (alhoewel dat slechts merkbaar is in absurd hoge resoluties: met minder dan een 21" scherm merk je er niks van), hebben ook een TV out vaak, en zijn uitermate geschikt om mee te gamen. Zijn volgens de pricewatch ook nog eens goedkoper dan een G550:
PowerColor Radeon 9000LE TVout DVi 128MB DDR € 85,-
Als je geen profesionele CAD / CAM tekenaar bent lekker voor die R9000 gaan :)

[ Voor 10% gewijzigd door FragFrog op 11-06-2003 00:26 ]

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:26

Dennahz

Life feels like hell should.

Ik heb mijn kast al week of 2 open staan en ik voelde laatst voor de gein tijdens GTA:VC eens aan m'n videokaart.. toch wel erg heet... maar lijkt mij dat die dingen daar op gebouwd zijn aangezien alles gewoon standaard is. (Niet overgeklokt enz) :)

Twitter

Verwijderd

Topicstarter
ok tnx all! tis me nu allemaal een stuk duidelijker :) dan denk ik dat ik toch maar voor de radeon ga, dan kan ik em ook in een nieuwe pc pleuren (als ik daar geld voor heb...misschie in mijn volgend leven dus :p )

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
Ben ook wel te spreken over de tv-out van m'n msi GeForce4 mx440 64mb agp8x (om zo volledig mogelijk te zijn :) ) werkt perfect, kleuren zijn mooi en helder.

I don't have a solution; but I do admire the problem.

• FragFrog
-Sander1981- schreef op 11 juni 2003 @ 01:17:
Ben ook wel te spreken over de tv-out van m'n msi GeForce4 mx440 64mb agp8x ....
Tja, er zijn tegenwoordig maar weinig kaartjes waarvan dat niet zo is, algemene kwaliteit van videokaarten is vrij aardig tot goed. Ik raad de TS aan toch eerst eens goed rond te kijken wat er allemaal is (wat je zo te merken nog niet gedaan hebt, NOFI ;)), dan te bedenken hoeveel'ie uit wil geven, en voor dat bedrag de snelste kaart kopen met TV-out.

Vanaf zo'n 50 euro heb je dan al een GeForce4 mx440, voor net iets meer de wat snellere R9000, voor nog iets meer een R9500, enz. Wil je voor relatief weinig geld een bijna-top-end kaart hebben, koop dan voor 200 euro een R9700pro. Ben je handig, kun je overwegen voor (veel) minder een R9500 te kopen en die te veranderen in een 9700pro. Lees je in zou'k zeggen ;)

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

de Radeon 9200 kost nog maar 60 euro bij Mycom :) Is wel een stukje sneller dan een GeForce4 440MX, alleen die kost nog maar 45 €.

Je zou ook met wat knutselwerk je TNT2 kunnen "herstellen" bijv. blue-orb erop of een Zalman HPx0 >:)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij ben ik dan goedkoper uit als ik steeds een nieuwe TNT2 kaart koop :p

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 11 juni 2003 @ 17:42:
volgens mij ben ik dan goedkoper uit als ik steeds een nieuwe TNT2 kaart koop :p
Maar dan blijf je ook steeds verder achterlopen ;)

Grolsch Royce!

Verwijderd

Topicstarter
mja, das waar :) ...oh...over die koeler ben ik al uit, ik mag binnenkort ff in het magazijn duiken bij m'n pa op het werk! wheeej! weer stapels oude pc's die ze weg doen :7 kan ik weer lekker knutselen....

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Een TNT chip is gemaakt om (volgens mij) enorm veel hitte te verdragen. De chip in m'n server wordt ook loeiheet (brandwond) en dat is nog maar in 2d modus :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Mijn vandaag aangeschafte koeler: 27,90 en een half uurtje prutsen. (Ach, ik kom er voor uit)
Lekker rustig, standaard in ieder geval goed met mijn radeon 9500pro. Iets voor topicstarter?

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-3.gif

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

• srblackbird
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 15:56

srblackbird

ThinkGEEK

Die Zalman koeler lijkt me niet nodig voor een TNT2, dat is volgens mij overkill. Bovendien ben je een PCI slot kwijt.

Hoeveel wil de topicstarter anders uitgeven aan zijn nieuwe kaart ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat lijkt me ook niet echt nodig nee, maar misschien wel leuk voor mijn nieuwe kaart als dat nodig is.

ik wil tot zo'n 100 euro gaan, volgens mij kan ik daar wel een leuk kaartje van kopen.

• Par_Martinos
  • Niet online
ik denk dat een Connect3D ATI Radeon 9000 PRO 128MB de beste keus is. In PriceWatch staat 'ie voor 105 eurootjes. Maar zo wordt het een beetje een ''welke kaart is het beste voor het minste geld-topic''
Ach, je kunt altijd nog doorsparen voor een 3Dlabs Wildcat4 7210 van 3283 eurootjes. :+

[ Voor 18% gewijzigd door Par_Martinos op 11-06-2003 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat ik dan toch maar voor de 3Dlabs Wildcat4 7210 ga.. :o
dit gaat idd naar de ''welke kaart is het beste voor het minste geld-topic'' B)
dat was niet echt de bedoeling :s
maargoed, bedankt allemaal :)

Verwijderd

Wilde toch nog even wat toevoegen.

Ik heb zelf een TNT2 (pro of ultra, weet niet meer) gehad. Die had ook een klein fannetje er op. Werkte heel lang prima, maar op een gegeven moment was die fan op of zo, want hij begon te brommen en dat wats niet zo handig.

Nu was ik destijds nog niet zo bang van een beetje lawaai, dus heb ik er een tijd niets aan gedaan. Voor zover ik heb kunnen zien stond de ventilator niet stil, maar draaide in ieder geval niet optimaal.

Toen een paar weken/maanden later kreeg ik tijdens het spelen van wat 3D spellen (ergens aan het einde van de zomer 2002 moet dat geweest zijn) ineens artifacts. En die gingen ook niet meer weg.

Kaartje dus denk ik toch wat te warm geworden... (Artifacts overigens alleen in 3D mode, niet onder windows).

Heb ik na nog een week of 2 toch maar een nieuwe kaart gekocht...

Motto: fans zitten iha. niet voor niets op kaarten, en haal ze dus niet zomaar weg. Dat het een tijdje goed gaat betekent niet dat het altijd goed gaat. Hangt zeer sterk van de omgeving af (ook andere componenten en airflow in de kast). Ik denk ook niet dat het argument 'een MX440 kun je ook passief koelen' opgaat, omdat dat modernere chips zijn die meer prestaties per warmte-afgifte kunnen leveren (andere productieprocessen etc.)

Verwijderd

FragFrog schreef op 11 juni 2003 @ 00:25:
Met de R9000 bedoel ik inderdaad een Radeon 9000, die kaartjes zijn veel beter dan de G550 op 2D kwaliteit na dan (alhoewel dat slechts merkbaar is in absurd hoge resoluties: met minder dan een 21" scherm merk je er niks van), hebben ook een TV out vaak, en zijn uitermate geschikt om mee te gamen. Zijn volgens de pricewatch ook nog eens goedkoper dan een G550:
[...]

Als je geen profesionele CAD / CAM tekenaar bent lekker voor die R9000 gaan :)
Een R9000 beter dan een G550 op 2D kwaliteit? Dan heb jij nog nooit een matrox kaartje op een goede monitor gezien.... Ook Ati tipt niet aan de 2d kwaliteit van Matrox....

• FragFrog
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 10:24:
[...]

Een R9000 beter dan een G550 op 2D kwaliteit? Dan heb jij nog nooit een matrox kaartje op een goede monitor gezien.... Ook Ati tipt niet aan de 2d kwaliteit van Matrox....
* FragFrog mept NoStra around a bit met een leescursus (LEZEN!!) 8)7

• Par_Martinos
  • Niet online
Par_Martinos komt tot de ontdekking dat je op de hierboven afgebeelde Zalman ZM80A-HP na een paar benchmarks te hebben gedraaid wel een eitje kunt bakken. Toch blijft de kaart zonder artifacts prima draaien!

Pagina: 1