Toon posts:

[flash 6.0] connecten met ODBC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een school project moeten we een ODBC connecten met director(ook van macromedia), alleen nu hebben wij tot nu toe alles gebouwd in flash. Nu komen wij tot het probleem dat we flash niet kunnen koppelen aan de database. Nu is dit naar mijn mening ook niet mogelijk, maar volgens een team genoot wel alleen weet hij niet hoe.
Nu was dus de vraag of iemand weet hoe het moet.

Het feit dat we het niet in director hebben gemaakt is idd onze eigen fout, maar door weinig tijd kon het gewoon niet anders.

Alvast bedankt voor je antwoord ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 23:16 . Reden: laat ik ook me vraag er maar in zetten ]

Verwijderd

flash kun je koppelen aan een database met behulp van php of asp ed. Flash kan niet rechtstreeks een database aanspreken.

Verwijderd

ik ben er bijna zeker van dat dit niet kan, maar er zijn mensen hier die dit nog veel beter weten..

je kan via sockets wel data via asp uit een odbc halen
ook kan je data via xml ophalen

en als je het duur aanpakt kan je het met de remote flash server aanpakken, maar ik weet eerlijk gezegd niet of je hierdoor direct verbinding kan maken met een db of dat er een applicatielaag tussen zit...

overigens kan je het wel gewoon met lingo doen, maar dan had je het idd met director moeten maken...

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor jullie antwoord, dan moeten we maar fantasie rijk te werk gaan en tijdens de presentatie de boel maar fake :p. Benieuwd of iemand het door gaat hebben ghehe.
Misschien dat nog iemand ff wat kan gaan php-en maar ik denk het niet.

Nogmaals bedankt voor het antwoord, zal wel laten horen hoe het is afgelopen(indien dat interesant is om te vernoemen)

Verwijderd

dat gaan ze zeker door hebben.
1. Director een heel ander soort pakket is dan Flash
2. ODBC linken met Director goed te doen is dmv een plugin
3. zodra je queries uit moet voeren die ook maar iets afwijken van wat jij 'faked' dat direct op.

offtopic:
ik vraag me af hoeveel licensies van Director ze bij jou op school hebben, is best een duur pakketje :)

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Verwijderd schreef op 10 juni 2003 @ 23:35:
flash kun je koppelen aan een database met behulp van php of asp ed. Flash kan niet rechtstreeks een database aanspreken.
mbv Flash Remoting ( DAL laag ) kan het wel.....

"You're only as good, as what you did last week."

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Je kunt ook een heel simpel PHP-script schrijven dat gewoon je query uitvoert en een XML-output genereert. Zoiets kun je vrij eenvoudig generiek opzetten, zodat je vanuit Flash altijd je eigen query's kunt uitvoeren en de data via XML kunt inlezen.

Kheb geen verstand van Flash verder, maar als Flash sockets kan openen, XML kan inlezen, etc.. dan moet dit geen probleem zijn.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Je kunt mbv van ScreenWeaver [1] ook COM componenten aanspreken, check de docs [2] maar, dan hoef je alleen nog maar een ODBC COM component te maken ( ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat die al bestaan ) en dan heb je helemaal geen houtje-touwtje oplossing ala scriptingtalen nodig...

[1] http://www.screenweaver.com/
[2] http://www.screenweaver.com/downloads/plugin_sdk_[draft_1].zip

HTH :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

oh,when? schreef op 11 June 2003 @ 10:05:
Je kunt mbv van ScreenWeaver [1] ook COM componenten aanspreken, check de docs [2] maar, dan hoef je alleen nog maar een ODBC COM component te maken ( ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat die al bestaan ) en dan heb je helemaal geen houtje-touwtje oplossing ala scriptingtalen nodig...

[1] http://www.screenweaver.com/
[2] http://www.screenweaver.com/downloads/plugin_sdk_[draft_1].zip

HTH :)
Tja.. daar hebben je gebruikers dus een extra plugin voor nodig.. dan kies ik toch liever voor de 'houtjetouwtje' oplossing :/

[ Voor 7% gewijzigd door Bosmonster op 11-06-2003 10:12 ]

Verwijderd

oh,when? schreef op 11 June 2003 @ 08:51:
[...]

mbv Flash Remoting ( DAL laag ) kan het wel.....
of via dit open source alternatief
http://ghostwire.com/resources/phpobject/

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Bosmonster schreef op 11 June 2003 @ 10:09:
[...]
Tja.. daar hebben je gebruikers dus een extra plugin voor nodig.. dan kies ik toch liever voor de 'houtjetouwtje' oplossing :/
erm nou ligt er een beetje aan....als de topicstarter ff duidelijk maakt of het offline ( vanaf drager zoals DVD of CD-ROM ) moet draaien of online dan wordt het al iets duidelijker... :)

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

hey thnx kende ik nog niet. Ziet er goed uit, vraag me alleen af wat de performance is op grote datasets, aangezien het geen AMF gebruikt, maar gewoon string-like conversies. :)

Verwijderd

Topic starter ff op een ander account .

Het gaat hier om een offline applicatie,

maar het "fake" is niet zo'n probleem, we moeten gewoon ons product verkopen zegmaar. maar het zou leuk zijn als er een gedeelte van de database werkt ;).

we gaan zo ff kijken of we er gewoon een php script achter kunnen plakken, dan lijkt het iederegeval of er iets zit.

Het andere gedeelte wat zeker op de database moet werken wordt een soort van powerpoint presentatie van wat het zou moeten worden.

Nogmaals iedereen bedankt voor zijn inbreng.
oh,when? schreef op 11 June 2003 @ 10:18:
[...]

erm nou ligt er een beetje aan....als de topicstarter ff duidelijk maakt of het offline ( vanaf drager zoals DVD of CD-ROM ) moet draaien of online dan wordt het al iets duidelijker... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 13:10 . Reden: ander account, ff vergeten ]

Pagina: 1