Toon posts:

Sony DCR-TRV239E laat geluid niet synchroon lopen op pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony DCR-TRV239E op m'n pc aangesloten, alleen als ik langer dan 1 minuut of zo opneem, gaat 't geluid niet meer synchroon met het beeld lopen.
Ik maak gebruik van een USB kabel, en neem op in highest quality. Opnemen in normal quality maakt geen verschil. Er wordt naar MPEG 1 opgenomen. (ik kan niets anders selecteren).
Ik maak gebruik van het standaard programma dat erbij geleverd was: Pixela Imagestudio.
Specs pc: XP2400+, 1 gb ram, GF2 GTS, A7N8X deluxe, Windows 2000.
Je zou toch zeggen dat dat wel een dik genoege pc is om digitaal video over te nemen...
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Verwijderd

Waarom zit je in godsnaam met USB te klooien? Om in de hoogste resolutie de volledige DV-stroom te capturen moet je firewire gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 10:48:
Waarom zit je in godsnaam met USB te klooien? Om in de hoogste resolutie de volledige DV-stroom te capturen moet je firewire gebruiken.
Kan ik daar gewoon een kabel voor gebruiken dan?
De USB kabel zat er namelijk standaard bij, dus ik weet niet zeker of hij dan met FireWire werkt...

Verwijderd

Argh...waarom laten ze sommige mensen digitale camera's kopen...Je geeft zoveel geld uit voor zo'n ding en dan zoek je niet eens even in de handleiding op hoe je met zo'n ding moet omgaan? Natuurlijk werkt hij met firewire!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en nu wil ik weten:
Gaat dat ook met een standaard 4P naar 6P kabel voor 10 euro, of met alleen van die dure Sony kabels?

Verwijderd

Zul je even moeten uitproberen. In principe zouden alle firewire kabels hetzelfde signaal op dezelfde manier door moeten geven, maar in de praktijk kunnen er soms kleine verschillen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, het werkt.
De kwaliteit is alleen niet echt je-van-het, maarja...

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:43
Moet je, als je het apparaat met usb aansluit ook nog los een geluidslijntje naar je pc leggen? Probeerde laatst over te zetten naar pc, alleen er kwam geen geluid mee. Hoe zit dit?

Verwijderd

ik heb al tientallen verhalen gehoord van mensen met hun DV-cam en die beginnen zonder de handleiding te lezen en het meegeleverd USB kabeltje gebruiken. Sony had dat USB kabeltje er niet moeten bijsteken en in de plaats een firewire. Je koopt toch een DV-cam voor de DV-kwaliteit? Koop je anders beter een hi-8 !!

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:07

PJKs

Young, Free and Single

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 22:55:
Thnx, het werkt.
De kwaliteit is alleen niet echt je-van-het, maarja...
Je moet dan ook wel niet meer naar MPEG-1 cappen via die firewire, maar gewoon het DV-beeld laden. Dat is identiek aan wat er op ded band staat, dat kan dus geen lagere kwliteit zijn.

ja, graag!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 22:30
ik heb sinds gisteren een JVC GR-DX25 videocam, digitaal uiteraard. Ik wil zo een opname op pc zetten, maar die dit via USB. Ik vraag me af hoe groot werkelijk het verschil tussen usb en firewire/dv is, met beeldkwaliteit en geluid. Ik heb een Gigabyte 7vax1394 mobo, en ik heb er een firewire kabel bij meegekregen, zat in de doos. Alleen nu kan ik nergens in het moboboekje vinden waar de aansluiting zit op het mobo om de firewire kaart in te pluggen. :S

kortom... help me :(

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Verwijderd

cypress3d schreef op 12 June 2003 @ 19:16:
ik heb sinds gisteren een JVC GR-DX25 videocam, digitaal uiteraard. Ik wil zo een opname op pc zetten, maar die dit via USB. Ik vraag me af hoe groot werkelijk het verschil tussen usb en firewire/dv is, met beeldkwaliteit en geluid. Ik heb een Gigabyte 7vax1394 mobo, en ik heb er een firewire kabel bij meegekregen, zat in de doos. Alleen nu kan ik nergens in het moboboekje vinden waar de aansluiting zit op het mobo om de firewire kaart in te pluggen. :S

kortom... help me :(
Misschien heb je stiekum toch wel geen firewire aan boord? En anders zou je de aansluiting toch makkelijk moeten zien. Kijk gewoon in welke van de aansluitingen je firewire kabel past.

En wat het kwaliteitsverschil betreft, via de USB poort sturen de meeste camera's alleen maar webcamkwaliteit, dat is dus maximaal 320x240 pixels. DV heeft een resolutie van 720x576, dus dat is grofweg een kwaliteitsverlies van 81.5 procent als je via USB captured. Logisch, want USB kan maximaal theoretisch 1,5 MB/s data-overdracht halen, wat sowieso al 57% minder is dan wat er nodig is voor de volledige DV-stroom (3,5 MB/s), maar meestal wordt ook die 1,5 MB/s bij lange na niet gehaald. Aangezien het slechts een theoretisch maximum is.

Verwijderd

Ik snap werkelijk niet dat mensen te bedonderd zijn om een firewirekaartje te kopen als ze eenmaal een DV-camera hebben aangeschaft. Je koopt toch ook geen Ferrari om daar vervolgens alleen maar de wekelijkse boodschappen om de hoek mee te doen? Kom op zeg. Verkeerde vorm van bezuinigen.

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-07 22:30
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 19:53:
Ik snap werkelijk niet dat mensen te bedonderd zijn om een firewirekaartje te kopen als ze eenmaal een DV-camera hebben aangeschaft. Je koopt toch ook geen Ferrari om daar vervolgens alleen maar de wekelijkse boodschappen om de hoek mee te doen? Kom op zeg. Verkeerde vorm van bezuinigen.
hehe nevermind.. ik heb Firewire.... :D

[ Voor 27% gewijzigd door cypress3d op 13-06-2003 19:37 ]

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Pagina: 1