Toon posts:

Gameserver op Duron 1300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Duron 1300Mhz met 128+64 MB SD RAM. Ik zou graag een gameserver opzetten voor CS. Is dit te doen? En hoeveel man zou ik ongeveer zeker aankunnen zonder problemen? Dus fatsoenlijke ping?

En welke software raden jullie mij aan om te gebruiken?

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
die duron is wel voldoende voor 1 a 2 12 speler pubs, maar ik denk niet dat je genoeg zal hebben aan het geheugen.
op mijn server (TB1000, 512 MB) draaien 2 12 speler public/warservers, Teamspeak 2, Ventrilo, en FTP.

en tja linux is natuurlijk aan te bevelen, maar je kan ook prima servertje hosten onder windows. ik heb zelf ook amper verstand van linux, server is configged door iemand anders.

ik neem aan dat je niet van plan bent je server op een kabel of adsl verbinding neer te zetten, want dat kun je wel vergeten :)

[ Voor 77% gewijzigd door unfor op 10-06-2003 23:51 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

CS he....onder linux heeft het de beste kans, 8 personen maximaal...want CS server is wel zwaar!

BTW, hoe zit het met je verbinding dan, zelf heb ik het probleem dat ik servers will draaien...maar MxStream in de weg zit!

There is no place like ::1

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:25

Maxow

Hidden Sound System

idd, voor een dedicated server heb je meestal geen über13373 pc nodig, maar belangrijker is meestal een snelle verbinding. Heb je maar 128kbit upload, dan houd het snel op (zoals bij mij ;) )

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

met 128kbit upload kun je misschien net 2 clienten aan en voor de rest alleen maar LAN clients.

Oftewel, met een standaard DSL verbinding heeft het weinig zin, behalve als je woont in een heel druk huis met veel mensen die cs spelen, dan maak je er een lan/internet server van!

There is no place like ::1

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 17:57
swampy schreef op 10 June 2003 @ 23:47:
CS he....onder linux heeft het de beste kans, 8 personen maximaal...want CS server is wel zwaar!

BTW, hoe zit het met je verbinding dan, zelf heb ik het probleem dat ik servers will draaien...maar MxStream in de weg zit!
Cs server zwaar? Op een lan hadden wij een Pentium 2 350 mhz pc die een dedicated server voor 4 personen maakte en dat ging perfect (wel over een 100 megabit lan) :)

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Verwijderd

SGD > SPV
Opm: is volgens mij best te vinden op het web of dit werkt ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus de bedoeling om deze te gebruiken op een LAN. Dus ik moet geen snelle internet verbinding hebben :)

Ik heb een 100mbit lan dus dat is goed :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Duron 1300 is daar snel genoeg voor. Je moet zo'n 16 Mhz per persoon rekenen dus dan zou je uitkomen op een server van ongeveer 80 mensen. Twee servers met 16 mensen moet dus makkelijk lukken.
Alleen zou ik er wel wat meer geheugen indoen. Daar moet je namelijk ook zo'n 16 MB per persoon rekenen, dus 32 x 16 = 512 MB. Dus prik er een ripje van 512 MB ram erbij en je bent klaar :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was ik ook van plan. Maar hoe moet ik een CS Server installe? Dedicated dus :)

hlds.exe? Hoe moe ik deze configureren? Heeft er iemand een tutorial voor ofzo?

• Hahn
  • Nu online
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 14:40:
Ja dat was ik ook van plan. Maar hoe moet ik een CS Server installe? Dedicated dus :)

hlds.exe? Hoe moe ik deze configureren? Heeft er iemand een tutorial voor ofzo?
Als je onder Windows werkt moet je gewoon CS installeren, bij Create Server wat dingetjes instellen en dan Dedicated aanvinken of desnoods wat mods downloaden zoals AdminMod waarmee je de boel kan regelen.

Als je onder Linux werkt heb je misschien hier wat aan :)

Verwijderd

Topicstarter
stomme vraag misschien, maar als ik onder linux ga werken, dan kunnen normaal mensen onder windows ook connecten he? Ik ben bijna zeker van wel maar ben niet 100% zeker :s

• Hahn
  • Nu online
Ja hoor, heel veel servers voor vrijwel alle spellen online draaien Linux. Het verbruikt wat minder en het is goedkoper en stabieler en iedereen kan gewoon connecten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 14:59:
stomme vraag misschien, maar als ik onder linux ga werken, dan kunnen normaal mensen onder windows ook connecten he? Ik ben bijna zeker van wel maar ben niet 100% zeker :s
offtopic:
en dan zo'n toepasselijke smile er echter :+

dit moet genoeg zijn lijkt me
http://www.google.nl/sear...cs+linux+server+setup&lr=

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 15:14 ]

Pagina: 1