Kan een cd-rom voor 100 cpu usage pieken zorgen?

Pagina: 1
Acties:

• joostdevriesede
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08 16:41
Hoi
ik heb al een tijdje last van pieken van 100% cpu usage. Ik heb verschillende dingen geprobeert zoals alles goed ventileren, en de voltages wijken allemaal minder af dan een tiende graad. En nu heb ik mijn brander los gekoppelt omdat deze al een tijdje lang knipperde, en nu is het probleem ineens verholpen (voorlopig).
Zou mijn brander gewoon naar de klote zijn?
Alvast bedankt

Joost de Vries

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat ventileren gaat weinig helpen, als ik het bij het goede eind heb is dit gewoone en kewstie van DMA aanzetten voor je CD-ROM speler. ;)

Dit kan je o.a. doen bij je device manger. (eigenschappen van je IDE controller of van je CD-ROm speler (dat laatste in win9x))
Zie ook de OM FAQ, daarin staat meer informatie over hoe dit werkt. Dit is de boosdoener nr. 1 voor dit soort problemen.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 11:15
stap 1:
ALT-CTRL-Del
stap 2:
kijk welk proces al die CPU gebruikt
stap 3:
post dat hier

TheS4ndm4n#1919

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08-08 13:35
Aikeleer biedt de oplossing. Welk OS gebruik je?

• joostdevriesede
ja het ligt niet aan een specifiek proces, dat heb al bekeken (pc zit op die moment trouwens zo vast dat ik dat niet eens kan zien). Ik heb nu die brander er af, en ik heb nergens meer last van. (ik heb windows XP) hoe kan het nou zijn dat een brander piekn van 100% cpu usage veroorzaken.

Joost de Vries

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

joostdevriesede schreef op 10 June 2003 @ 23:50:
ja het ligt niet aan een specifiek proces, dat heb al bekeken (pc zit op die moment trouwens zo vast dat ik dat niet eens kan zien). Ik heb nu die brander er af, en ik heb nergens meer last van. (ik heb windows XP) hoe kan het nou zijn dat een brander piekn van 100% cpu usage veroorzaken.
doordat je IDE drivers niet (goed) geisntalleerd zijn, of doordat de DMA van je brander uitstaat.

Heeft niks te maken met wel/niet stuk hoor :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

joostdevriesede schreef op 10 June 2003 @ 23:50:
staat DMA nu aan of uit?

• VisionMaster
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Ik heb hetzelfde gehad, zelfs met onderstaande specs, maar met DMA is dat van 85% (vorig systeem 100%) terug naar 3~5% met 40 speed burnen.

[ Voor 9% gewijzigd door VisionMaster op 10-06-2003 23:54 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

• joostdevriesede
dma staat op mijn ide controllers op: DMA if available, en Device type op auto detection.

Joost de Vries

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

joostdevriesede schreef op 10 juni 2003 @ 23:55:
dma staat op mijn ide controllers op: DMA if available, en Device type op auto detection.
en zijn je chipset drivers geinstalleerd?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• joostdevriesede
het gaat niet om tijdens het branden, als ik niks met die brander doe dan loopt ie ook te kutten. Is echt super wazig.

Joost de Vries

• joostdevriesede
ja alles is gewoon netjes geinstalleerd. Ik heb het ook pas sinds een tijdje, en werd steeds erger

Joost de Vries

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

joostdevriesede schreef op 10 June 2003 @ 23:55:
en wat staat er dan bij Current tranfser mode?

en gebruik ook de edit knop ipv 2x snel achter elkaar te posten.

• joostdevriesede
daar staat Ultra DMA 5

Joost de Vries

Verwijderd

Bij een brander zeker... Check je andere kanaal eens.

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

Denk toch dat je brander stuk is. Ik heb dat vaker gezien, dat ze knipperen, en dan je cpu tijd voor een groot deel opslokken. Probeer hem voor de zekerheid eens in een andere machine, kijken wat ie daar doet.

Schroef de brander anders voor de gein eens open, blaas alle stof eruit, druk de stekkertjes eens goed aan, smeer evt. het mechaniek. Ik heb zo al heel wat opticals van de prullenbak gered.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• joostdevriesede
Ja het is duidelijk de brander, heb hem er nu weer in zitten om te kijken wat ie bij current transfere mode aangeeft, en het probleem is er gelijk weer.
Bij current transfermode staat: Mulit-Word DMA Mode 2

Joost de Vries

Pagina: 1