Toon posts:

[laptop] Medion MD6200 start niet meer op *urgent*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om met de deur in huis te vallen : sinds een half uur start mijn Medion MD6200, een week geleden aangeschaft bij de Aldi, niet meer op. Dit volgde op een wat vreemde situatie : Ik zette de laptop aan, waarna ik direct nadat ik in Windows XP was aangeland nog net een blauw scherm van een fysieke geheugendump oid zag. De laptop schakelde zichzelf daarop uit. Ik zette de laptop weer aan, en kwam weer in Windows XP terecht. Na nog geen vijf minuten zag ik weer hetzelfde blauwe scherm voorbij flitsen. Ook hierna schakelde de laptop zichzelf weeruit.

Nadat ik de laptop weer op had gestart koos ik er voor in Veilige Modus te booten. Dit ging allemaal goed, maar daar ik in veilige modus weinig uit kan voeren, schakelde ik de laptop uit en zette hem daarna weer in om vervolgens op normale wijze te booten. Ik kwam weer in Windows XP, waarna alles weer als een zonnetje liep. Totdat, na enkele minuten, het hele systeeem bevroor. Ik schakelde de laptop uit door lang de power-knop in te drukken. Ik starte de laptop weer en werd geconfronteerd met de volgende situatie :

De laptop gaat wel aan. Dit is te zien aan het groene led'je, wat constant aan is en dus aangeeft dat het systeem aan is. Het beeld blijft echter zwart, en de laptop 'boot' niet verder. Normaal gesproken hoor je tijdens het opstarten ook wat meer herrie van de fans dan tijdens normaal gebruik, maar nu blijft dat uit. De voedings-adapter is goed : Het groene ledje hiervan brandt, en de fan in de adapter draait. De accu in de laptop is 100% vol, daar brandt het ledje dus niet van. Ik heb tijdens het starten al de beide meegeleverde support cd-roms in de speler gehad, maar dit maakt niets uit. Het lijkt net alsof de laptop direct na het aangaan in een soort van slaapstand gaat.

Morgen bel ik met Medion, maar heeft in de tussentijd iemand wellicht advies of een tip? Alvast bedankt.

Verwijderd

heb je geen virus binnen gehaald?

en Tja, aldi gebruikt geen mobile processoren, dus word ie lekker warm.

dat kan lastig zijn moet je toch maar bellen met medion, of opnieuw installeren

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
Klink als geheugen. Heb zelf een soortgelijk iets gehad na het bijplaatsen van 256 MB. Geheugen eruit en er weer in en nooit meer gezeur mee gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah een virus is nog een optie inderdaad, maar ik heb vandaag niets nieuws geinstalleerd, en ook geen e-mails geopend met outlook. Opnieuw installeren gaat dus niet meer omdat hij niet eens komt tot het booten vanaf de dvd-drive. Ik denk niet dat hij te warm is, het is hier wel eens warmer geweest (de processor zit in de buurt van het touchpad dus je kan wel enigszins voelen hoe heet het ding wordt) en dan zou hij denk ik ook niet meer starten, als de boel echt kapot was?
Ik ben zo dom geweest niet direct een virus-scanner te installeren, zijn er tegenwoordig al virussen voor Windows XP die via internet verspreid worden en zo agressief zijn?

Verwijderd

He dat heb ik ook.
Lekker is dat, gisteren ging hij dus ploys weer aan daarna uitgeschakeld en dat ging dus niet lekker. En nu weer niemand thuis.