Toon posts:

TV-out Hercules 3D Prophet 9800 Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag deze kaart gekocht en wou gelijk ff de TV-out testen. Mooi niet dus :(

Ik krijg met geen mogelijkheid de TV gedetecteerd. Ik gebruik windows XP SP1 en de systeem specs staan in m'n sig. Ik draait de laatste catalyst drivers met de control panel inclusief DX9. Dit heb ik dus geprobeerd met composite en S video kabels. Beide proberen via een scart blokje werkt ook niet.

Ik d8 eerst ff formatteren omdat er nog veel ouwe hardware zut opstond van vorige apparaten. Dit heeft dus ook niet geholpen. Ik heb m'n ouwe geforce 4 Ti4200 nog ff getest. Kabel aangesloten en GF4 TV-out detecteerde gelijk TV out zonder opnieuw te moeten booten of andere capriolen uit te halen. Met die geforce 4 kreeg ik dus op alle mogelijk manieren wel gewoon clone op TV.

Met dezelfde S-video/composite kabel krijg ik dus met geen mogelijkheid die TV out van m'n ATI werkende. Ik heb geprobeerd resolutie van monitor lager te zetten. Refreshrates van 60. TV uitzetten en dan weer aan. PC rebooten. Alle mogelijke combinaties ook.

Er worden wel gewoon 2 adapters geinstalleerd. De radeon 9800 pro en de radeon 9800 secondairy. Echter op die secondairy zit een default monitor. Die kan ik dus ook al niet als primairy instellen. Ook krijg je daar bij gevanceerde opties niet de ati opties te zien. Andere catalyst drivers geven ook geen werkende TV out. Ook niet in combinatie met de juiste control panels.

Ik begin er haast aan te denken dat die TV-out wel verrot moet zijn. Maar de kaart werkt verder prima. Geen problemen mee. Ik weet echt niet wat ik hier over het hoofd zie. Is het misschien de bios van m'n kaart die gewoon buggy is :?

Misschien heeft iemand nog een optie wat ik over het hoofd gezien heb. Ook hoor ik graag of er meer mensen zijn met een soortgelijk probleem en wat er aan de hand is/was.

Thx.

Verwijderd

Ik had exact hetzelfde probleem alleen met een 9700. Een echte oplossing heb ik hiervoor nog niet gevonden anders dan het installeren van Catalyst versie 2.4/2.5. Voor mij is dit geen optie dus ga ik de kaart denk ik maar inruilen voor een (tragere) Nvidia maar waarbij de functionaliteit in orde is. Perfomance is ook niet alles.
Workaround dus: installeer eens versie 2.4 of 2.5. Wellicht dat dat voor jou wel een oplossing is.

Grtx
ElBuijko

Verwijderd

Topicstarter
Als dit waar is lijkt het me een beetje te zot voor woorden. Een kaart aanbieden met bepaalde functionaliteit wat dan niet werkt omdat ze geen "zin" hebben dit te laten werken met hun catalyst drivers.

Ik heb trouwens de catalysts gebruikt die op de installatie cd stonden van de hercules kaart. Van deze mag je toch echt wel verwachten dat de TV out werkt.

Ik denk dat hier iets anders aan de hand is. Ik lees erg weinig klachten aangaande TV out en ATI. Dus dit moet wel incidentieel zijn. Morgen maar weer ff bellen met Yorcom :(

Verwijderd

Mijn Hercules 9800 Pro komt ook bij Yorcom vandaan. Zal hem morgen eens aansluiten en kijken of hij normaal wil werken op mijn tv.

Verwijderd

Topicstarter
Als je wil graag. Ik ben benieuwd. Ik sta nog steeds stomverbaas waarom dat kloteding gewoon niet wil werken. Na alle goeie reviews te hebben gelezen over prestaties ATI vs. Nvidia ben ik overgestapt maar tot zover valt het me vies tegen.

Met geforces heb ik nooit geen gezeik gehad om die tv out's aan de praat te krijgen. Ik heb die ATI aangesloten op een samsung breedbeeld TV met 2 scart aansluitingen. Video in en S video in. Mij dunkt zeg als het op zo'n televisie al niet zou werken.

Bij geforce was het gewoon altijd plug 'n play. Je stopt die kabels erin en 't werkt gelijk. Nu mag ik blij zijn dat het uberhaupt GAAT werken.

Ondertussen al de diverse catalyst drivers gebruikt. Ik ben door m'n opties heen. Ik hoop dat er meer komt uit de hoek van _Sean_

Ik ben benieuwd of anderen ook zoveel problemen hebben met Radeon 9800 pro en Tv out. Hoeft niet specifiek Hercules te zijn.

Verwijderd

heb je beide scart aansluitingen geprobeerd?
en heb je bij de tab Display in control panel bij de TV de goede icon ingedrukt (volgens mij degene met het rondje)?

Verwijderd

Topicstarter
Vanzelf sprekend heb ik eerst zelf alle mogelijkheden geprobeerd voordat ik om advies vraag. Ik heb diverse kabels aangesloten op alle mogelijke manieren op de TV.

Zelfs de meegeleverde kabels geven geen enkel teken van leven. Deze werken trouwens wel met de g4 TV-out. Dat tussenstukje van svideo naar composite heeft 8 pennetjes i.p.v. de gebruikelijke 4.

Dit mag naar mijn mening niks uitmaken omdat een TV out van een videokaart compatible dient te zijn met een standaard svideo aansluiting van 4 pennetjes op de TV.

Vindt niemand het dan vreemd dat de TV out met m'n geforce het zonder enige moeite doet met welke kabel dan ook en dat ik met geen mogelijkheid die TV out van de radeon aan de praat krijg.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 09:57 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:27

Pubbert

random gestoord

De Hercules 9800 van een vriend van mij heeft geen probs met de TV-out :?

Inpluggen, weergave selecteren, en hij doet het.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga terug met die kaart en vraag om een nieuwe :( Zo'n dure kaart en dan gewoonweg niet voor de volle 100% werken.

Het kan gewoonweg niet anders zijn dat de TV out defect is. Gezien het feit dat het bij sommige mensen wel gewoon probleemloos werkt. Daarnaast werkt het met m'n gf4 probleemloos met alle verschillende detonators.

En dan zou het met ati radeon ineens niet werken :? Ik ga 'm omruilen en laat wel weten of het gelukt is.

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-07 12:43
Heb je al geprobeerd om alleen je primaire monitor en tv aan te sluiten op je videokaart en dan je computer op te starten? Ik heb een Radeon 9000 Pro en de drivers sturen volgens mij slechts twee apparaten tegelijk aan: primaire monitor/secundaire monitor of primaire monitor/tv. Is maar een idee. Misschien wordt de tv out dan wel herkend. Natuurlijk dan wel via het control panel eventueel de tv activeren.

• jaapbrandhof
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-08 09:54
Mijn Hercules 9800 Pro werkt prima met de tv-out op een philips schermpje waar niks bijzonders op zit verder, enkel een scart ingang/uitgang namelijk. Met een scart/tulp blokje werkt het prima. En ik heb maar 1 monitor aangesloten misschien dat dat heb jij jou wel is zoals One_Gandalf zegt. Succes ieg

Intel P4 3.0 800MHz, 1024DDR PC3200(Twinmos), 160GB Maxtor S-ATA 150MB, Chieftec midi bleu, 360 Watt voeding.

Verwijderd

Ik heb vorige week zo een Radeon 9800PRO getest.

TV out werkte onmiddellijk

Alleen is de TV OUT van een GEFORCE4 TI4600 (enkel deze kaart) beter dan die van ATI...

Verwijderd

Topicstarter
One_Gandalf schreef op 11 juni 2003 @ 10:26:
Heb je al geprobeerd om alleen je primaire monitor en tv aan te sluiten op je videokaart en dan je computer op te starten? Ik heb een Radeon 9000 Pro en de drivers sturen volgens mij slechts twee apparaten tegelijk aan: primaire monitor/secundaire monitor of primaire monitor/tv. Is maar een idee. Misschien wordt de tv out dan wel herkend. Natuurlijk dan wel via het control panel eventueel de tv activeren.
Ik heb alleen de monitor en TV aangesloten ja. En ook opstarten met deze combo resulteert in geen beeld op de TV. Ik heb zelfs geprobeerd de secondaire adapter in apparaatbeheer uit te schakelen en het nog eens te proberen op alle mogelijke manieren.

Echter ook geen beeld :( Ik ga bellen met Yorcom en dat ding laten omruilen. Ik
heb genoeg zitten kloten.

Net ff gebeld naar Yorcom. Ik word teruggebeld door de technische dienst. Zal niet veel uit gaan maken, ze zullen die kaart gewoon moeten omruilen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 10:41 ]

Verwijderd

SoftIce, heb hem aangesloten en het werkt meteen. Heb de zelfde software versies als jij. Succes bij ze! :D

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel voor het melden. Nu weet ik het wel zeker dan. Het kan toch echt niet aan m'n TV liggen omdat m'n gf4 het wel gewoonweg probleemloos doet.

• One_Gandalf
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-07 12:43
Je zou eens kunnen vragen of de technische dienst de TV-out van de kaart op een andere PC wel aan de praat krijgt. Maar ruilen is natuurlijk het makkelijkst.

• MPAnnihilator
  • Laatst online: 14-06 21:59
Als je in de drivers van ati 'detect displays' ofzo selecteerd of gewoon op het displays tabblad klikt, maar je hebt je tv van voor het opstarten van je pc niet op video-in kanaal gezet ( scart 1,2 of s-video , naargelang type tv ) , dan zal hij deze soms niet detecteren , en dan zal bij beeldschermen , je knop tv inactief blijven staan. Je Ati moet een soort van response krijgen van je tv , sommige tv's werken nog als je je tv pas aanzet in windows. Andere , bijvoorbeeld Barco's , die kunnen hier problemen mee hebben en moet je dus klaar zetten op het in signaal van voor je de pc opstart.

Bij mijn Barco hielp het dan door men tv , van voor het opstarten van de pc , reeds op videokanaal te zetten waar je je kaart op hebt aangesloten.

Mijn Specs

• Pubbert
  • Laatst online: 15:27

Pubbert

random gestoord

Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 10:32:
Ik heb vorige week zo een Radeon 9800PRO getest.

TV out werkte onmiddellijk

Alleen is de TV OUT van een GEFORCE4 TI4600 (enkel deze kaart) beter dan die van ATI...
waar baseer je dat op?

ATI kaarten staan bekend om hun prima Tvout's.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
-GF-Annihilator schreef op 11 June 2003 @ 11:11:
Als je in de drivers van ati 'detect displays' ofzo selecteerd of gewoon op het displays tabblad klikt, maar je hebt je tv van voor het opstarten van je pc niet op video-in kanaal gezet ( scart 1,2 of s-video , naargelang type tv ) , dan zal hij deze soms niet detecteren , en dan zal bij beeldschermen , je knop tv inactief blijven staan. Je Ati moet een soort van response krijgen van je tv , sommige tv's werken nog als je je tv pas aanzet in windows. Andere , bijvoorbeeld Barco's , die kunnen hier problemen mee hebben en moet je dus klaar zetten op het in signaal van voor je de pc opstart.

Bij mijn Barco hielp het dan door men tv , van voor het opstarten van de pc , reeds op videokanaal te zetten waar je je kaart op hebt aangesloten.
Dit is niet de oorzaak aangezien ik dit zelf ook al geprobeerd heb. Maar thx anyway.

Gandalf ik ga zeker wel vragen of hun een radeon 9800 hercules tv out getest hebben of willen testen. De TV out van mijn kaart werkt gewoonweg niet. Ze kunnen me toch geen advies meer geven wat te proberen. Dus dat wordt gewoon ruilen.

Nu maar afw8en wat hun onder "zo snel mogelijk" terugbellen verstaan :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gebeld en ze gaan kijken wat er aan de hand kan zijn. De persoon die ik aan de lijn had gaat bellen om te achterhalen of er een probleem is met de hercules 9800 3d prophet tv-out.

Het lijkt mij gewoon nog steeds dat ik een gare kaart heb. Alleen is Yorcom nog niet overtuigd.

Verwijderd

Topicstarter
Dond3r schreef op 11 June 2003 @ 11:13:
[...]

waar baseer je dat op?

ATI kaarten staan bekend om hun prima Tvout's.
Ik hoop dat ik binnenkort ook van die kwaliteit mag gaan genieten :(
Het is maar weer afw8en hoelang dit verhaal gaat duren :(
En dat voor een kaart van 485 pleuro's :r

Heb ik weer.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 12:06 ]

Verwijderd

dr is niks mis met die TV out hoor, kheb ook die hercules. Enige is wel dat mijn oude koppelstukjes niet bleken te werken.

het bijgeleverde koppelstukkie erop en de composiet kabel erop en het werkt.
zorg dus dat je dat bijgeleverde koppelstukje gebruikt.

Overigens zoals ik velen hier zie posten is dit GEEN secondary display.
Deze displays geven je 2 uitgangen op je kaart aan, je analoge en je DVI aansluiting. Deze zou je in Dualhead kunnen gebruiken. Je tv out staat daar los van.

Je moet gewoon naar display prop.-->advanced en dan displays waar de optie "TV" standaard staat.

je kunt em daar alleen aanzetten als de tv-out kabel is aangesloten. rood als ie uit is en turqoise als ie aan staat.

dan kun je idd wel aangeven of je tv je primaire of secundaire weergave is, maar dat is iets anders dan de primairy en secondairy display die in je display properties worden aangegeven.

Overigens als k het mij goed herinner zit er een pal\ntsc dipswitch op die kaart, maar t lijkt me heel stug dat t daaraan zou liggen.

Enige vreemde wak er zelf mee heb is dat als ik hem op zowel me tft als me TV heb staan en ik speel een film af, zie ik wel de film op me TFT in mediaplayer, maar op me tv alleen een paars vlak in Mediaplayer. Als ik alleen me tv als display zet, gaat het wel goed. :? 8)7

btw, catalyst 3.3 XP sp1 en DX9a

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2003 13:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 13:47:
dr is niks mis met die TV out hoor, kheb ook die hercules. Enige is wel dat mijn oude koppelstukjes niet bleken te werken.

het bijgeleverde koppelstukkie erop en de composiet kabel erop en het werkt.
zorg dus dat je dat bijgeleverde koppelstukje gebruikt.

Overigens zoals ik velen hier zie posten is dit GEEN secondary display.
Deze displays geven je 2 uitgangen op je kaart aan, je analoge en je DVI aansluiting. Deze zou je in Dualhead kunnen gebruiken. Je tv out staat daar los van.

Je moet gewoon naar display prop.-->advanced en dan displays waar de optie "TV" standaard staat.

je kunt em daar alleen aanzetten als de tv-out kabel is aangesloten. rood als ie uit is en turqoise als ie aan staat.

dan kun je idd wel aangeven of je tv je primaire of secundaire weergave is, maar dat is iets anders dan de primairy en secondairy display die in je display properties worden aangegeven.

Overigens als k het mij goed herinner zit er een pal\ntsc dipswitch op die kaart, maar t lijkt me heel stug dat t daaraan zou liggen.

Enige vreemde wak er zelf mee heb is dat als ik hem op zowel me tft als me TV heb staan en ik speel een film af, zie ik wel de film op me TFT in mediaplayer, maar op me tv alleen een paars vlak in Mediaplayer. Als ik alleen me tv als display zet, gaat het wel goed. :? 8)7

btw, catalyst 3.3 XP sp1 en DX9a
Het lag zeker niet aan de instelling van de kaart. Deze stond op pal. Echter ik ben bij Yorcom geweest en heb de kaart om laten ruilen. En rara hij doet he ja. Dus het lag wel degelijk aan de TV out.

Probleem is in ieder geval opgelost. Hij geeft nu zonder geharrewar beeld. Dus ook vanaf het opstarten in de bios.

Verwijderd

ff een vertraagde reactie, maar ik heb zelf ook ergens een topic staan over dit zelfde probleem (eerste bericht). Ik heb een Ati Sapphire 9700 met een msi kt4 ultra bsr mammaplank, en krijg sinds oktober geen beeld meer op mijn tv.

Ik ga nu met m'n pc terug naar de Fascom in Leiden en kijken wat zij ervan zeggen.(garantie) ;) Maar ik wordt er behoorlijk krankjorum van.

Ik heb geprobeerd het probleem uit te leggen in mijn topic: (zoek onder poster: nutss)

• Swatfireglide
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:52
Onder het motto beter een oude topic kicken dan een nieuwe maken.

Ik heb zelf ook een 9800pro van het merk Club3d. Mijn tv-out heeft ook tijd lang super gewerkt. Helaas op een dag wilde hij opeens geen beeld meer geven. Heb mijn tv-out ongeveer een week niet gebruikt maar zover ik weet geen nieuwe drivers geinstalleerd. Kijk ik bij configuratie onder weergaves staat er disconnected(rode streep door aansluiting).
Met geen mogelijkheid (drivers veranderen andere aansluiting enz enz) krijg ik hem nog werkend. Is het mogelijk dat mijn tv-out "opeens" is overleden? :(
Tv is trouwens Panasonic TX-28PS10 waarvan de tv-in wel werkt op een andere pc dus aan tv ligt het niet.
Iemand nog suggestie (behalve gaan omruilen)?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:35

KneoK

Not in a million lightyears

Swatfireglide schreef op 22 oktober 2004 @ 19:58:
Onder het motto beter een oude topic kicken dan een nieuwe maken.

Ik heb zelf ook een 9800pro van het merk Club3d. Mijn tv-out heeft ook tijd lang super gewerkt. Helaas op een dag wilde hij opeens geen beeld meer geven. Heb mijn tv-out ongeveer een week niet gebruikt maar zover ik weet geen nieuwe drivers geinstalleerd. Kijk ik bij configuratie onder weergaves staat er disconnected(rode streep door aansluiting).
Met geen mogelijkheid (drivers veranderen andere aansluiting enz enz) krijg ik hem nog werkend. Is het mogelijk dat mijn tv-out "opeens" is overleden? :(
Tv is trouwens Panasonic TX-28PS10 waarvan de tv-in wel werkt op een andere pc dus aan tv ligt het niet.
Iemand nog suggestie (behalve gaan omruilen)?
Yup. Ik weet dat ik in de Omega Drivers ooit (volgens mij die gebaseerd op 4.7, maar lijkt me dat ze dit meenemen in nieuwere versies) de optie ben tegen gekomen om je tv-out te forceren. Ik weet niet of het een oplossing voor je is, maar het zorgde er bij mij voor dat ik de tv-out kon inschakelen zonder dat er een tv op de videokaart was aangesloten.

• Swatfireglide
Ja die zit in elke nieuwe driver ingebouwt. Helaas doet hij het dan nog steeds niet. Ik draai trouwens Cat. 4.9

• Swatfireglide
*kick*

Ik neem aan dat mijn tv-out gewoon stuk is :'( .
Mijn monitor is dvi aangesloten dus ik heb een vga uitgang vrij. Is het mogelijk om mijn vga uitgang te gebruiken als tv-out? Bestaat hier een tussenstuk voor?

• Swatfireglide
Laatste keer *kick*

Ik ga er vanuit dat mijn tv-out stuk is helaas. Nu ben ik dus op zoek naar iets wat mijn vga kan omzetten zodat ik deze als tv-out kan gebruiken.
Duidelijk gezegt ik wil mijn vga uitgang gebruiken om me tv(100hz) op aan te sluiten. Dus vga naar composite/scart. Weet iemand hier wat voor hulpstukje ik nodig heb en waar ik deze zou kunnen kopen.

http://www.elektronica-online.nl/
Ik kwam zelf deze zaak tegen, helaas na het zoeken op deze site kon ik niks vinden(of ik moet er overheen hebben gekeken). Helaas hebben ze ook niet gereageerd op mijn mail dus kwam er niet echt verder.

Verder kwam ik dit tegen: http://www.hut.fi/Misc/El...vga_to_tv_techniques.html

Het is dus mogelijk maar wat voor tussenstuk ik daarvoor moet gebruiken werd me dus totaal niet duidelijk.
Pagina: 1