Toon posts:

2x starten, MSI 694T, Celeron 900

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mobo MSI 694T Pro - CPU Celeron 900

Bovenstaande zit er in onze 1 1/2 jaar oude huiscomputer, die het op zich altijd wel redelijk werkte, alhoewel niet super stabiel.

Nu heb ik afgelopen weekend er een ethernet kaart in gezet om mxsstream te delen met mijn eigen computer, die goed draait (PII-400)
Dit alles met een router (sweex)
Ook heb ik in de huiscomputer 128 mb bijgeplaatst, er zit nu 256 MB in. (133 MHz)

Alles werkt ok, alleen nu komt het: ik moet de computer 2 maal starten!
Raar maar waar, ik zie het ook aan de D-Led's, bij de eerste keer starten gaat alleen de eerste led groen branden. Pas bij de tweede keer start ie door.

Ook gaat via het menu "Windows afsluiten" de optie "De computer opnieuw opstarten" de computer wel uit maar niet meer aan.

Ik heb de voedingen en verbindingen van de fd, cd-speler en cd-schrijver er af gehad en ook in de c-mos uit gezet, om te proberen maar dat maakt niet uit.

Ook heb ik het geprobeerd zonder de ethernetkaart die ik had bijgeplaatst.

Nog een opmerking over het geheugen: toen ik de 128 MB had bij geplaatst deed de computer het wel maar was het extra geheugen niet zichtbaar. Ik zag dat het orginele geheugen in Bank 3 was geplaatst. Ik heb deze toen in bank 1 gezet en het nieuwe geheugen in bank 2. Toen waren er dus 256 MB !

Iemand een idee hoe nu verder te zoeken, bij voorbaat bedankt!

Groeten Kees

Verwijderd

En als je het bijgeplaatste geheugen eruit haalt en de comp. weer terug brengt naar de orginele staat (qua geheugen dan) Heb je dat al geprobeerd? Misschien start hij dan wel in 1x op. Als het dan wel goed werkt dan is het geheugen verrot.

Verwijderd

quote :Als het dan wel goed werkt dan is het geheugen verrot
zuinig modus:
zou ik niet zomaar concluderen, ik zou eerst een mem testje draaien, kan altijd dat er compatibliteits problemen zijn bij het geheugen, of whatever
(denk ik toch, hoewel ik die problemen vooral over de oudere soorten heb gehoord)

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen ga ik vanavond toch weer even proberen eerst even orgineel te maken,
dat ik vonmorgen de computer aanzette liep ie eerst een paar keer vast tijdens opstarten.
Lijkt wel of ie gaar is maar hoe weet ik dat nou zeker.
Wat er in het 1ste verhaal nog bij moet is dat ik alle stekkers en chips heb los gemaakt en weer aangedrukt. Ook de cpu.

Nou aan de arbeid, bye ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Zo, weer een dag voorbij....intussen hoopvol diverse combinaties met het geheugen gedaan, ook de orginele bezetting, het maakt allemaal niet uit.

Waar ik intussen wel achter ben is dat het niet precies iedere keer 2 maal opstarten is maar, vooral bij langere tussen pozen, is het ook zo dat de computer met opstarten volledig vast kan lopen.
Zelf had ik dat vanmorgen, toen werd nog het bureau blad achtergrond geladen. Daarna hangen.
Soms kapt ie er eerder mee. Wat een <beep> ding.

• jaKKer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:57

jaKKer

liev ;x She's on Fire

ik vrees echt dat je gehuegen brak is.. doe eens memtest http://www.memtest86.com/ als je fouten vind dan zal dat het probleem wel zijn, dan meot je ff terug naar de winkel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus nu alleen het oude geheugen erin gehad en ook alleen het nieuwe.
In zowel alleen bank 1 als bank 3 .
Het geeft allemaal geen verbetering maar ik ga toch die memtest proberen, bedankt iig.

Verwijderd

Topicstarter
Zo, vanaf vandaag zijn de kleuren dus niet meer in orde. Ik zie veel paars en groen.
Dat begint al bij de opstart, het energystar-logo in de linker bovenhoek is een gekke
rood-oranje-roze kleur ofzoiets. Mpnitor toch niet naar z'n moer?

Ik heb een andere grafische kaart geprobeerd; maakt niet uit

Heb net ook 1 1/2 uur die memtest gedraaid, hoe lang moet ik die laten lopen?

Gr Kees

Verwijderd

Topicstarter
Mij benieuwen hoelang de computer nog functioneert. Opstarten gaat moeilijker, 't blijft op zich wel goed draaien als de opstart is gelukt.

Errug vreemd dat van die kleuren. Iemand id wat ik nu het beste als eerste kan doen?

CPU ???

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand voor mij nog een idee waarmee ik de meeste kans maak wat de problemen veroorzaakt:

Moederbord - CPU - HD - voeding

Deze zijn dus nog niet geprobeerd.
De Cd-speler, cd-schrijver, fd, grafische kaart, geheugen wel

Bij voorbaat bedankt
Pagina: 1