[w2k3] Nieuwe server, nog steeds netwerkdelays :(

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb afgelopen weekend thuis maar es Windows Server 2003 geinstalleerd en ik ben er op een paar kleine dingetjes erg tevreden over. Een aantal apps werkten niet, maar dat was het probleem helemaal niet.

Ik heb er nml een domeinserver van gemaakt (nieuw domein in een nieuwe forest, gewoon de simpelste situatie die er maar bestaat). Ik heb de clients (allemaal XP SP1) eraan toegevoegd (op de normale manier die we allemaal kennen) en alles lijkt te werken. Lijkt ja. Totdat je dus iets naar de server wilt kopieren via een gemapte share.

Het kopiëren van een groot bestand gaat normaal snel. 11MB in iets meer dan een seconde is niet meer of minder dan normaal. Maar zodra ik 11MB in 10 bestandjes kopiëer, zou het niet heel veel trager moeten gaan. Maar toch duurt dat zeker 15 seconden. Hij lijkt eigenlijk tussen ieder bestand een seconde ofzo ergens op te "wachten". Als ik download van de server, gaat alles normaal.

Een ander propbleem dat er misschien aan verwant is, is dat soms wanneer ik "deze computer" op een client open, dat het wel 20 seconden kan duren voordat er iets tevoorschijn komt. Dat komt vast door die mappings. Ook gebeurt het soms spontaan dat naast de mappings staat dat de netwerkverbinding verbroken is en dat is dan ook zo, maar na een paar keer proberen doet ie het opeens weer. Als laatste komt het soms voor dat het met een client aanmelden op de server (gewoon nadat de client opgestart is dus he) erg lang kan duren, maar niet altijd...

Ohja, MS heeft een truukje "TcpDelAckTicks" truukje, waarmee e.e.a. sneller zou moeten gaan, maar dat doet niets. Ik weet het dus ff niet meer...

Ohja 2, Ik krijg op de server ook vaak de fouten 1030 en 1058 van Userenv in het application log. Uiteraard op www.eventid.net gekeken, maar daar wordt ik ook niet wijzer van...

Wat is hier aan de hand, wie helpt me uit de brand :?

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Niemand ook maar een suggestie? Met m'n vorige server (Windows 2000) is het me wel gelukt, maar ik heb niet bewaard wat ik gedaan (er vanuit gaande dat het in 2003 opgelost zou zijn he)...

Echt, alle hulp is welkom, want het is echt zwaar irritant als alles af en toe blijft steken :(

日本!🎌

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
_Thanatos_ schreef op 12 June 2003 @ 01:00:
Niemand ook maar een suggestie? Met m'n vorige server (Windows 2000) is het me wel gelukt, maar ik heb niet bewaard wat ik gedaan (er vanuit gaande dat het in 2003 opgelost zou zijn he)...

Echt, alle hulp is welkom, want het is echt zwaar irritant als alles af en toe blijft steken :(
Ik zit zelf dus ook met dit probleem. Normaal gezien haal ik met grote bestanden ook slechts 6.5MB/s (onder linux was dit 10.5MB/s)

Gisteren mijn profiel op de server geknikkerd (local -> roaming) en dat duurde 20! minuten voor slecht 40MB.

Ik heb er nog niet veel aan gedaan om dit probleem op te lossen. Ik wacht totdat ik volledig ben overgestapt op gbit (nog 3 weken).

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Gbit zal niets helpen, aangezien het echt een delay-probleem is. De client of de server zit gewoon een paar 100 msec ergens op te wachten en niemand weet waarop. De transferrate zal voor grote bestanden wel toenemen, maar de delays tussen de bestanden in blijven gelijk, of je nou een 4Mbit WLAN gebruikt, of 40Gbit glasvezel.

日本!🎌

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Hier thuis ook zulke problemen gehad.
events die daar een rol in spelen zijn: 1517 , 1524 , 1030 , 1058 , 8021 en 8032

Met een win2000 client heb je nergens last van.
en met een kale xp client zonder sp1 en fixes ook weinig problemen

Tweak!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dan had jij toch een ander probleem... NT/2000/XP client hebben er allemaal last van. Het ligt dan ook echt aan de server, of aan iets in/op de server.

日本!🎌

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:37

LauPro

Prof Mierenneuke®

Gebruik gewoon het FTP om grote bestanden over te zetten en bekijk/luister data vanaf een share, sim-pel ;).

Maar dat is geen antwoord op je vraag natuurlijk, alleen de resume-optie in Flash-FXP kan ik niet meer missen hor!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Bedankt voor deze nutteloze aanvulling, LauPro :)

Maargoed, ik heb iig 1 probleem al opgelost, alleen Het valt onder de problemen met 2000 DC's <-> XP, vandaar dat ik het niet kon vinden. Maargoed, hier staat de oplossing:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;321169

Nu denk ik niet dat de andere problemen hiermee opgelost zijn, dus voorlopig houdt ik me nog aanbevolen voor hulp van mijn mede-tweakers ;)

日本!🎌

• cruger
  • Niet online
Bij mij lag het probleem destijds aan een netwerkkaart driver.
Alle pc's die hier staan hebben het zelfde type nic.

Tweak!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Het lijkt me dat de netwerkdriver wel goed is. In de server zit een heuse 3C905C en in m'n werkstation een 3C940 (onboard Gb chipje)...

日本!🎌

• cruger
  • Niet online
He thanatos, (older brother of Hypnos) :)
Heb je er nog steeds last van?

Ik ben bang dat het ook een ms achtig iets is, er zijn zo veel treats naar files en registry en er zitten overal verbindingen naar toe,
Ik heb eens gespeeld met die tools van Winternals, regmon en filemon

Als je ziet als je 1 dingetje aaraakt met je muis wat er dan allemaal gebeurt in b.v. de registry,
Dan is het misschien niet zo gek dat de optimale snelheid niet wordt gehaald.
Met linux of een apple gaat het wel harder.

ms moet de zaak beter aanpakken net wat als apple heeft gedaan met osX
Maar ze blijven stug verder vogelen met wat er nu is, (het lijken wel ambtenaren)
Ik zag laatst screenshots van Longhorn, tja gewoon weer windows nt4, 2000, xp, +nw zooi.
Het is niet als flame bedoeld maar feiten blijven feiten

Tweak!

Pagina: 1