Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CiP] Tapedeck-mod in wording

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 12:00

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Geinspireerd door een hoop mooie mods hier kreeg ik onlangs een brainwave toen ik een oud cassettedeck zag staan. Hij doet het niet meer, de bijpassende tuner en versterker gebruik ik nog wel. Ik heb nog een PC die ik te groot vind maar eigenlijk graag als multimediabox wil gebruiken.

Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben begonnen aan wat wel eens een heel lang project kan gaan zijn. In dit topic zal ik zo nu en dan wat fotootjes plaatsen. Foto's zijn klikbaar voor 1280 x nogiets.

Dit is het tapedeck zoals het ooit de fabriek uitging:
Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.demon.nl/tapedeckmod/thumb_tapedeckmod01.jpg

Wat passen en meten leerde dat mijn oude ASUS P2B-F er in past. Daar zit een SLOT1-celly op, 366 MHz. Een paar PCI-sloten en onboard USB. In het gedeelte met de VU-meters past bijna precies een CD-ROMspeler. Kijken we voorop aan de linkerkant, dan zien we een gapend gat waar voorheen bandjes werden ingestopt. Ik weet nog niet wat ik daar mee aan moet, maar een LCD-scherm is toch wel erg verleidelijk. Het gast is 13,6 cm bij 8,2 cm. Of dat genoeg is weet ik niet, want ik ben aan deze mod begonnen zonder enig plan. Eerst maar eens open maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.demon.nl/tapedeckmod/thumb_tapedeckmod02.jpg

Al deze rotzooi eerst maar eens eruit halen. Mijn gereedschap voor de klus:

Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.demon.nl/tapedeckmod/thumb_tapedeckmod03.jpg

Als alles eruit is blijft eigenlijk alleen de bodemplaat over. De achterplaat en zij/bovenplaat zitten ook nergens meer aan vast. De rest leggen we even opzij :) Gelukkig zijn bijna alle schroefjes van dezelfde maat, dus dat wordt niet al teveel zoeken als ik iets nodig heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.demon.nl/tapedeckmod/thumb_tapedeckmod04.jpg

Een beetje passen en meten leert dat een ATX-voeding er NIET inpast. Dus die gaat ook open. Een hoop lucht in dat ding, dat moet compacter kunnen.

Vandaag bij de Gamma een nepdremel gaan halen. Aan het slijpen geslagen en het mobo er een beetje ingeparkeerd. niets zit nog vast. Zo'n dremelding is echt geweldig! Ik moest nog wel even naar de Praxis in de buurt voor extra slijpschijfjes, want die dingen vlogen eerst alle kanten op, en ik zag ze met de seconde kleiner worden. Dus door die standaardvoorraad was ik al snel heen.

Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.demon.nl/tapedeckmod/thumb_tapedeckmod06.jpg

Het ATX-plaatje van dit mobo komt uit de oude kast. ik ben verder nog geen mobo tegengekomen dat deze layout gebruikt, dus dat plaatje kan mooi mee. Dat ziet er dan ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.demon.nl/tapedeckmod/thumb_tapedeckmod07.jpg

Na nog een uurtje vlammenspuwen met de nepdremel zitten ook de videokaart, de XCard, een soundkaart en een netwerkkaart op een/hun plaats. Er komt wel een andere videokaart in, want deze heeft een koeler, en dat wil ik niet.

Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.demon.nl/tapedeckmod/thumb_tapedeckmod08.jpg

Veel verder ben ik nog niet, maar voor het idee even wat tegen elkaar gestapeld of het wat is. Een DVD-speler op de plek van de VU-metertjes (hoewel analoge VU-metertjes in die box ook wel :9~ zouden zijn. Wat zouden jullie doen? Kan die DVD-speler eruit laten. Ik ga waarschijnlijk toch alleen over het netwerk kijken. Weet alleen niet of ik die VU-metertjes aan de praat kan krijgen. Eigenlijk is dit geen gezicht. Liever geen DVD-speler denk ik... Of in ieder geval een andere kleur.

Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.demon.nl/tapedeckmod/thumb_tapedeckmod09.jpg

De onderdelen van de voeding kunnen op de ISA-sloten en een overgebleven PCI-slot rusten. (Nog steeds zit niets vast)

Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.demon.nl/tapedeckmod/thumb_tapedeckmod11.jpg

Nog even de specs van dit wondermachien-in-wording:

Celly-366 slot 1
192 MB RAM
Asus P2B-F
Maxtor 7200 40 GB HDD
SigmaDesigns XCard
LG DVD-speler?
Q-Tec 300 watt ATX PSU
Akai CS-702DII tapedeck

edit:
Ingekort, wat foto's weggehaald

[ Voor 9% gewijzigd door PJKs op 11-06-2003 17:11 ]

ja, graag!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ziet er alvast heel tof uit, maar dit is een casemod in progress topic en zo te zien heb je daar geen toestemming voor. Daarvoor moet je even de Moderatiepolicy lezen en een mailtje sturen naar Phreak of AcouSE.

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Bij deze toestemming voor een Casemod in Progress-topic :)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:15

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Je kunt het beste je voeding afschermen met een metalen plaatje, ivm straling en dergelijke. Er zit niet voor niets een metalen behuizing om je voeding en ik denk niet dat je harddiks het zo leuk gaat vinden om recht boven die voeding te zitten.

Als je die DVD speler niet gaat gebruiken is het inderdaad mooier om hem weg te laten. Als je die vumeters zou kunnen gebruiken zou het helemaal mooi zijn. Misschien kun je eens rond gaan zoeken, je zult vast niet de eerste zijn met dat idee :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Hertog schreef op 11 juni 2003 @ 17:14:
Je kunt het beste je voeding afschermen met een metalen plaatje, ivm straling en dergelijke. Er zit niet voor niets een metalen behuizing om je voeding en ik denk niet dat je harddiks het zo leuk gaat vinden om recht boven die voeding te zitten.
Daar zat ik ook al aan te denken. Nu zit alles wel zo dicht op elkaar dat dat metaal geen andere onderdelen moet raken. Ik denk dat ik wat plaatjes metaal uitsnijd, die bij de plaatselijke copyshop laat plastificeren/lamineren en die dan inbouw. Dat lijkt me wel genoeg en veilige afscherming?

ja, graag!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:15

Hertog

Aut bibat, aut abeat

PJK schreef op 11 juni 2003 @ 17:24:
[...]
Daar zat ik ook al aan te denken. Nu zit alles wel zo dicht op elkaar dat dat metaal geen andere onderdelen moet raken. Ik denk dat ik wat plaatjes metaal uitsnijd, die bij de plaatselijke copyshop laat plastificeren/lamineren en die dan inbouw. Dat lijkt me wel genoeg en veilige afscherming?
Als ik me mijn natuur- en scheikunde goed herinner is de ruimte binnen iedere geleider vrij van straling, dus binnen iets dat van plaatjes metaal is gemaakt heb je daar geen last van. Als het goed is is het dus voldoende om er wat plaatje metaal tussen te zetten.

Plastificeren lijkt me een beetje onnodig, als je het metaal gewoon buigt zo dat het niet meer gevaarlijk uitsteekt is het al voldoende. Het hoeft verder niet meer te bewegen toch?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Hertog schreef op 11 June 2003 @ 17:32:
[...]
Als ik me mijn natuur- en scheikunde goed herinner is de ruimte binnen iedere geleider vrij van straling, dus binnen iets dat van plaatjes metaal is gemaakt heb je daar geen last van. Als het goed is is het dus voldoende om er wat plaatje metaal tussen te zetten.
Ik heb eigenlijk geen plaat metaal en moet ook nog wat opvullen. Is een 6mm stukje dik triplex met alufolie eropgeplakt ook voldoende om de storing van de voeding bij de XCard weg te houden die er naast zit? Voor airflow maakt het niet veel uit.

ja, graag!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-11 18:43

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

hhmmmm, idee is vet, alleen jammer dat ik alleen maar kruisjes zie, op 2 na ;)

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-08-2024

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

mooi idee :) en goeie uitwerking tot nu toe; ik zou iig die dvd eruit laten (lelijk is ie) , en die vu meterjes lekker laten; effe aansluitingsje solderen op audioplank; en gaan met die hap :)
de lampjes op het front ga je gebruiken voor hd en power led hoop ik ? en de knoppen mss voor aan/uit en reset ? ik vind het een heel goed idee; maar ik persoonlijk zou het originele uiterlijk probere te behoude ; meter en knopjes en lampjes en zo :p

• flipje81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11 19:34
Grappig idee deze mod. Ff ocver die dvd speler; lijkt me toch wel een handige optie. Zo te zien is de voorkant van je kast van geborstelt of geschuurt aluminium, dus waarom stealth je jouw dvd speler niet met een alufrontje dat precies in dat gat valt, ziet er in ieder geval zeer strak uit. En idd dat tapedeck gat is wel ideaal voor een leuk lcdtje ..maar dat kost een paar knaken (eurotjes bedoel ik natuurlijk)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
dat dvdtje zou er een stuk beter uitzien met een coolermaster alu frontje
ik geloof dat ze die voor een euro of 10 bij de eynstein liggen

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
FlashBlue schreef op 11 juni 2003 @ 18:26:
[...] en die vu meterjes lekker laten; effe aansluitingsje solderen op audioplank; en gaan met die hap :)
Ik wilde daar later wat over vragen, want zover ben ik nog niet, maar nu je het erover hebt: heb ik voor die VU-metertjes niet een of ander schema nodig? Ik heb dan wel geen twee linkerhanden, ben wel een beetje een n00b met electronica. Er zit een Soundblaster model CT4810 in. Waar zou ik moeten zoeken om die VU-meters aan te hangen? En ja, de LEDjes wil ik natuurlijk hergebruiken. Evenals de powerswitch, en zelfs de volumeknop.
flipje81 schreef op 11 juni 2003 @ 18:46:
Grappig idee deze mod. Ff ocver die dvd speler; lijkt me toch wel een handige optie.
Nou heb ik maar 1 DVD, die heeft mijn zus en ik heb hem al op mijn standaloneplayer gezien. Dus ik denk dat ik toch echt voor de VU-metertjes ga. Ik zal hem voornamelijk over mijn netwerk gebruiken. In het gat van de mechanische teller, links van de twee metertjes, komt waarschijnlijk de infraroodontvanger van de XCard.

ja, graag!

Verwijderd

Die VU meters kun je wel aansluiten op je hd activity led. Er dwaalt hier ergens een schema voor rond. Dvd er uitlaten als je toch de mogelijkheid hebt om via netwerk te kijken.
Zit erug goed uit

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

Ik zou in het tape klepje een display doen en er achter een paar ledjes en schakelaartjes.
Als je hem dan open drukt kun je de coolers aan/uit zetten (of op 7v).
Voor die VU meters zou ik dit: http://www.circuitsonline.net/circuits/view.php?id=49 schema gebruiken.

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 June 2003 @ 20:15:
Die VU meters kun je wel aansluiten op je hd activity led.
:? Het is de bedoeling dat ze het audioniveau aangeven. BJDI, Dank voor de link!

[ Voor 6% gewijzigd door PJKs op 11-06-2003 23:11 ]

ja, graag!

Verwijderd

Ik zou aan de linker of de rechter zijkant bovenaan op een stukke loze ruimte een slot-in DVD speler monteren, zeg maar een beetje zwevend boven je proc of insteekkaarten. Dan een smalle sleuf dremelen in de zijkant waar je een cd doorheen kan steken. Leuke ccfl dr bij gooien en dan de voorkant in de oude staat laten :) Maybe een LCD ipv cassette :9 Nice Project, Stay Tuned ;)

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Hertog schreef op 11 juni 2003 @ 17:14:
Absoluut niet nodig. Ik had een koffermod met open voeding, zonder enig HF schild, en een harddisk er recht boven. Geen enkel probleem.

Je harddisk zit ook in metalen huisje.

Straling? 50Hz brom op je speakers, hoogstens.

• M14
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

Ik zou toch maar dit schema pakken:

Afbeeldingslocatie: http://www.circuitsonline.net/circuits/sch/000059.gif clickable :)

Weinig componenten, en 10 leds. Dit 2x opbouwen (linker en rechterkanaal :))

Verder zou ik als ik jou was wel een dvd-speler er in zetten. Maar dan een slot-in. En dan dit idee:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~dellen/Casemod_GoT/Casemod06.jpg clickable Voor meer info: zie Oeloe's topic :)

Dit val denk ik te combineren met de led-vu meter. Misschien kun je het ook zo maken dat je de dvd/cd aan de zijkant moet invoeren. De drive op dezelfde plaats zetten, alleen een kwartslag draaien. Zo kun je em iets naar achter zetten, zodat je plaats hebt om de led's er in te bouwen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
M14 schreef op 12 June 2003 @ 00:34:
Ik zou toch maar dit schema pakken:
[afbeelding]
Weinig componenten, en 10 leds. Dit 2x opbouwen
Het is nu juist de bedoeling dat ik de originele, analoge VU-meters uit het tapedeck op hun plaats laat zitten en aansluit... B)
En zo'n slot-in is inderdaad ideaal als ik er toch een DVD-speler in wil. Hoewel ik daarover nog niet uitben, want ik denk niet dat ik er echt eentje nodig heb.

ja, graag!

Verwijderd

Dat wordt dan zo ongeveer de allerslechtste audioVUmeter die je kunt maken, deze opzet is veel te summier, wordt niks, dan kun je inderdaad beter een analoge VUmeter doen.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 01:01 ]

• M14
  • Laatst online: 28-11 15:50

M14

PJK schreef op 12 juni 2003 @ 00:40:
[...]
Het is nu juist de bedoeling dat ik de originele, analoge VU-meters uit het tapedeck op hun plaats laat zitten en aansluit... B)
En zo'n slot-in is inderdaad ideaal als ik er toch een DVD-speler in wil. Hoewel ik daarover nog niet uitben, want ik denk niet dat ik er echt eentje nodig heb.
Ow, verrek, helemaal overheen gekeken :) Ik d8 dat het met led's wilde maken.

Dan moet je het idd maken met de schakeling van de eerdere poster :)

Ik zou er iig wel een cdrom/dvd drive inbouwen. Zou erg lullig zijn als je da ding moet open schroeven om ff windhoos opnieuw te installen.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-11 09:51
Misschien nog een idee, laat die VU-meters zitten en maak je dvd-drive erachter, zodat het helezaakje eruit komt als je de drive open maakt... perfect stealth :)

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

of frot je dvdspeler aan de zijkant of achterkant, als je hem toch zo weinig gebruikt boeit dat ook niks

Verwijderd

Of je maakt je VUMeters vóór het klepje van je DVD? als ie dan uitschuit dan schuiven je vumeters mee :) Goed verborgen, maar toch een DVD speler!

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 13:53 . Reden: smiltje deed raar ]

• EmielC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-09 12:15
of je maakt aan de achterkant een soort ide stekker, zodat je als je bijvoorbeeld windows moet installerren dat je dan ff een cdrom speler inplugd en dan installeerd...

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Twee vraagjes: Voordat ik em erafsloop: Kan een GF2 MX400 (Creative Personal Cinema) zonder ventilator draaien als ik het 3D-gedeelte toch niet gebruik? Eigenlijk staat hij sowieso bijna niets te doen, want ik hang er misschien geeneens een monitor aan. En ik gebruik de S-Video uitgang van de XCard.

En weet iemand of alufolie op wat hout geplakt genoeg afscherming is om de storing van een voeding bij een 1 cm ernaast gelegen sounblaster weg te houden?

edit:
HIER word ik ook niet veel wijzer van

[ Voor 8% gewijzigd door PJKs op 12-06-2003 16:57 ]

ja, graag!

Verwijderd

Je kan de Geforce2MX ook onderklokken door de bios te editten en opnieuw te flashen (en er werden ook passief gekoelde Geforce2MX'en verkocht...)

the NVIDIA BIOS Editor utility from Ray Adams
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/xbios/rv2.jpg
http://www.guru3d.com/xbios/

Bovenstaande editor heb ik andersom gebruikt: out-of-the-box overklokken...

Alternatief: een ZM-50HP (of oude Socket7/A koeler monteren.

Alufolie is meestal wat dunnig, zinkfolie werkt al beter en een stukje oude zijplaat werkt perfect. Je kunt de alufolie ook op boeklon plakken en dan meerdere lagen toepassen. Op die manier wordt het aluminiumfolie minder fragiel.

Eventueel een probleempje vóór zijn: met of zonder monitor: boot probleem

edit:
[quote]risico bij flashen[/quote]
zo groot is dat risico ook niet... Het is niets anders als gegevens naar een geheugenchipje schrijven, iets wat je RAM meermalen per seconden doet en mijn modem/digitale camera/flashcard dagelijks)...
Bovendien werkt de onderklok met PowerStrip alleen in Windows, en niet vanaf POST/Bios of onder een ander OS - dus in geval van een booterror blijft de kaart overgeklokt staan, terwijl bij een biosedit er niets aan de hand zou zijn. Bovendien moet bij een reinstall Powerstrip weer opnieuw ingesteld worden, terwijl bij een flash dit eenmalig is.
Alternatief voor PowerStrip is gewoon een Coolbits.reg gebruiken of RivaTuner, die zijn nl. wel gratis te gebruiken zonder serialgezooi.
M'n Geforce2MX werd default 52'C, overgeklokt 59'C en ondergeklokt 42'C - alle met de standaard (actieve) koeler

[ Voor 136% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 17:49 ]

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 17:08:
Je kan de Geforce2MX ook onderklokken door de bios te editten en opnieuw te flashen (en er werden ook passief gekoelde Geforce2MX'en verkocht...)
Thankx! Sounds cool. Ik zal es op zoek gaan, da's misschien ook een idee voor de Celly 366, onderklokken. Misschien kan ik daar dan ook de fan afhalen, ik wil eigenlijk maar 1 casefan en de airflow langs de belangrijkste onderdelen leiden.

ja, graag!

• BJD

BJD

je kan ook dit: http://www.entechtaiwan.com/index.htm tooltje gebruiken.
Helemaal geen risico bij flashen ofzo, want het gaat rechtstreeks uit windows.
1 Nadeel: de tijd tussen bios en windows is ie gewoone spec`s.
Maar ik denk dat dat niet zoveel warmte met zich meebrengt.
En voor je celly: gewoon onderklokken naar 200Mhz (als het mogenlijk is) en win 98 er op.
Werkt perfect. (Als monitor zou ik VNC gebruiken.)

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat ik eerst een ander probleem om moet gaan lossen. Bij het booten in een proefopstelling geeft hij aan dat er een fout in het Power Management zit. Het BIOS zegt vervolgens dat de -12V een waarde heeft van 0.0V [err] :?

Ik moest de voeding uit het kastje halen omdat het anders nooit zou passen, maar ik had er nog geen spanning op gehad. Zal de boel eens nalopen. Misschien ergens kortsluiting.

ja, graag!

Verwijderd

-12 heb je alleen nodig voor je Com-poorten, je zou kunnen overwegen om Halt on Errors uit te schakelen in de bios als je toch geen serieele poorten gaat gebruiken...

Check je bedrading:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/atx20m.gif
Pin 12, blauw aan de ATX connector = -12V

Het zou ook kunnen zijn dat je met je mobo kortsluiting maakt (bijv. met die montageboutjes / standoff's)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2003 18:10 ]

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 June 2003 @ 18:07:
-12 heb je alleen nodig voor je Com-poorten, je zou kunnen overwegen om Halt on Errors uit te schakelen in de bios als je toch geen serieele poorten gaat gebruiken...

Check je bedrading:
[afbeelding]
Pin 12, blauw aan de ATX connector = -12V

Het zou ook kunnen zijn dat je met je mobo kortsluiting maakt (bijv. met die montageboutjes / standoff's)
Ik zal eens booten met ignore in het BIOS. Ik heb een com-poorten echter wel nodig voor de remote control van de XCard.

Alle bekabeling lijt goed. En ook geen kortsluiting gezien met montageboutjes. Zal het mobo eens loshalen van de plank. En die blauwe lijn checken.

ja, graag!

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Ik kan verder wel normaal booten.

[ Voor 90% gewijzigd door PJKs op 12-06-2003 18:14 ]

ja, graag!

• BJD

BJD

Ik zou idd ff het lijntje van de voeding tot het mobo ff nalopen op onderbrekingen o.i.d.
offtopic:
FF een dom vraagje maar wat is een Xkaart :?

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
BJDI schreef op 12 June 2003 @ 18:16:
Ik zou idd ff het lijntje van de voeding tot het mobo ff nalopen op onderbrekingen o.i.d.
[offtopic]FF een dom vraagje maar wat is een Xkaart :?[offtopic]
http://www.sigmadesigns.com/products/xcard_intro.htm

Dat ding is strax mijn interface naar de TV. Kan DivX (3.xx, 4.xx, 5.xx) alsmede MPEG-1, MPEG-2 en MPEG-4 en MP3 hardwarematig afspelen. Met de afstandsbediening (die dus op de COM-poort komt) browse ik door mijn collectie op HD en netwerk. Kunt er trouwens ook mee internetten. Dat allemaal met Joveplayer 2.1

Ik zal eens een multimetertje gaan lenen om die lijn te checken. Kijken of het in de voeding zit of op het mobo.

[ Voor 5% gewijzigd door PJKs op 12-06-2003 18:22 ]

ja, graag!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

lol, tweakers zitten ook vol goede ideeën he, straks weet hij helemaal niet meer wat hij moet doen met zijn cd-speler omdat hij niet kan kiezen :*)

[ Voor 7% gewijzigd door floriske.nl op 12-06-2003 18:28 ]

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:33
Supergave MoD

Kzou je oude vu meters gebruiken en je toetsen van het tapedeck nog laten zitten. Die monteer je vrij eenvoudig aan een gemod (lees totaal uitelkaar gehaald) toetsenbord
Ik zou proberen de voorkant zo standaard mogelijk te houden en dan in een klein hoekje een usb connector.

diskeltische lurker

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Over het voedingsprobleem: ik heb de voeding aan mijn andere PC gehangen. Een Gigabyte GA-8IRXP. Daar in het BIOS gekeken, en die geeft niet eens de status van de -12V en de -5 volt aan. :? Wel van de rest, en dat is OK.

Is de -12V dan wel zo nodig? Bij het eerst test-booten van mijn MOD was hij de BIOS-gegevens kwijt, die zijn teruggezet naar de standaardwaarden. Misschien dat voorheen (toen het mobo wel goed met die voeding werkte) er ook wel geen -12V was, maar hij op negeren stond?

EDIT:
Verwijderd schreef op 12 juni 2003 @ 18:07:
De errorsignalersignalering voor -12V staat nu uit in het BIOS, en alles werkt gewoon. De software reageert op de remotecontrol, die aan COM1 hangt. Misschien een signaleringsfout? Dat er wel toch gewoon -12V opstaat? Ik heb nog geen multimeter kunnen vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door PJKs op 12-06-2003 21:06 ]

ja, graag!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-11 20:54
gokje, doe der es een nieuwe batterij in je Mobo. DIt omdat je ook zei dat je bios gegevens kwijt waren

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Hoe staat t er nu mee? Kom elke dag ff kijken of je al verder bent maar heb al poosje niets meer gezien..

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 17:50

Stoney3K

Flatsehats!

Goeie mod, lijkt me errug :9~

BTW Ben je trouwens van plan die PC in een 19" rek te monteren?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
frickY schreef op 19 June 2003 @ 15:40:
Hoe staat t er nu mee? Kom elke dag ff kijken of je al verder bent maar heb al poosje niets meer gezien..
Ik ben morgen weer vrij! Dan ga ik weer door. Ben even met de voeding bezig geweest, da's niet zo interessant voor foto's. Maar die zit er nu in. Verder de boel aan het vastzetten, HD zit erin. Dan moet ik alleen nog wat onderdelen bestellen: LCD en de schakelingen voor de VU-meters. Dat kan even duren, weet nog niet waar (een 240x128 blue/white grafisch)
Daarna de airflow stroomlijnen en dan...
Stoney3K schreef op 19 June 2003 @ 15:58:
Goeie mod, lijkt me errug :9~

BTW Ben je trouwens van plan die PC in een 19" rek te monteren?
Ja natuurlijk! Met de versterker en tuner in bijpassend rek ;)

ja, graag!

• frickY
Je houdt t wel spannend heh? *geeft subtiele hint*

[ Voor 14% gewijzigd door frickY op 27-06-2003 11:37 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Jah tis idd een beetje stil geworden dit topic, en het is toch de bedoeling in een CiP topic dat er iig om de paar dagen een updat is en het liefst een update met foto's :)

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-10 20:46
EmielC schreef op 12 juni 2003 @ 14:01:
of je maakt aan de achterkant een soort ide stekker, zodat je als je bijvoorbeeld windows moet installerren dat je dan ff een cdrom speler inplugd en dan installeerd...
Of je installeerd windows 1x en dan een image via et netwerk als je hem opnieuw moet installere, aangezien et een mulitmedia station is en alleen bij dat soort gebruik blijft lijkt een cd rom me overbodig.
alhoewel deez wel heel erg :9~ is

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
An00bis schreef op 27 June 2003 @ 11:41:
Jah tis idd een beetje stil geworden dit topic, en het is toch de bedoeling in een CiP topic dat er iig om de paar dagen een updat is en het liefst een update met foto's :)
Ik ben nu negen dagen achtereen aan het werk. Er komt wat aan, maar het blijft een hobby; ik neem er geen vrij voor... :)

ja, graag!

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Even een update. Ik werk de laatste tijd nogal veel wegens zieke collega's en vakanties, dus ik heb niet zo veel tijd als velen hier in de vakantieperiode hebben, maar ik ben wel degelijk nog bezig wanneer mogelijk.

Allereerst zit de voeding op zijn definitieve plaats en heeft de harddisk vaste schroefverbindingen gekregen. Het systeem draait goed. Nu nog de 'extra's'...

Ik was van plan een 320x128 blauw-wit LCD in de kast te zetten. Die past mooi in het tapedeckgat, maar is me eigenlijk te duur (€165).

Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.nl/tapedeckmod/thumb_tapedeckmod013.jpg

Nu had ik hetvolgende in een verlekkerde bui in Singapore gekocht op een reis: een TF-TV. Breedbeeld (dacht ik) maar eigenlijk is het gewoon 3x4 waar het onderste stuk (vaak de ondertiteling) gewoon wordt afgehakt. Hij heeft een TV-tuner en 2 AV-ingangen (composiet) aan boord. Gebruiken doe ik hem toch niet, dus wil ik deze opofferen voor de mod.

Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.nl/tapedeckmod/thumb_tapedeckmod014.jpg

Van binnen ziet hij er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.nl/tapedeckmod/thumb_tapedeckmod015.jpg

Het scherm pas exact binnen de 'schroefrandjes' van het voorpaneel. Dus dat is geen probleem.

Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.nl/tapedeckmod/thumb_tapedeckmod016.jpg

Enige punt is... dat het scherm niet mooi overeen komt met het gat. Dat moet ik dus vergroten aan de zijkanten, en verkleinen onder en boven. En de powe-knop kan niet meer in de originele setting mee... :|

Afbeeldingslocatie: http://www.PJKs.nl/tapedeckmod/thumb_tapedeckmod017.jpg

Volgende klus: decoupeerzaag lenen, en dat gat uitzagen. Want dremelen wordt niet mooi denk ik (met mijn dremelknusten).

ja, graag!

Verwijderd

Ah nee niet zagen. Please niet doen. Dan haal je het speciale van je mod weg. Dit LCD is gewoon te groot. Alles met mate zei mijn moeder altijd. Persoonlijk zou ik gewoon het orginele cassettedeck laten zitten. Da's toch stoer. Als je dan kijkt denk je hé een cassettedeck, maar dan blijkt het gewoon een pc te zijn BRRRRRILJANT!!! Je vrienden zullen je James Bond gaan noemen en de vrouwen zullen als een blok voor je vallen. (ik draaf een beetje door)

Serieus: wat is het nut van een cassettedeck mod als je het cassettedeck weg haalt, toch? Nu wordt het een lcd doos met twee Vu metertjes.....aparte combi O+ :|

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:05
Kun je niet beter het plastic van die tft wegzagen? Het scherm zul je vast wel op een of andere manier kunnen verkleinen als het ding nog steeds te groot is :).

tvw

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 juli 2003 @ 04:30:
Ah nee niet zagen. Please niet doen. Dan haal je het speciale van je mod weg.
Ik heb nog niet gezaagd. Misschien heb je wel gelijk, maar ik wil daar wel een schermpje in. Aan het TFT-scherm is niets te verkleinnen helaas. En zo'n geweldig scherm is het niet. Misschien moet ik het bijv. een heel klein 2-regelig LCD-schermpje houden in het gat voor de bedieningsknoppen (play, rew, stop etc) onder het grote gat. Die zal nog wel te betalen zijn. Je brengt me aan het twijfelen. :?

ja, graag!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

PJK schreef op 04 juli 2003 @ 12:19:
[...]
Ik heb nog niet gezaagd. Misschien heb je wel gelijk, maar ik wil daar wel een schermpje in. Aan het TFT-scherm is niets te verkleinnen helaas. En zo'n geweldig scherm is het niet. Misschien moet ik het bijv. een heel klein 2-regelig LCD-schermpje houden in het gat voor de bedieningsknoppen (play, rew, stop etc) onder het grote gat. Die zal nog wel te betalen zijn. Je brengt me aan het twijfelen. :?
ik zou inderdaad ook de looks van het tapedeck zoveel mogenlijk intact houden, misschien is het leuk om het zo te maken dat als je het klepje van het tapedeck open doet daar je diskdrive in zit o.i.d.

Verwijderd

PJK schreef op 04 juli 2003 @ 12:19:
[...]
Ik breng je dus aan het twijfelen, mooi. Daar was mijn post ook voor bedoeld. Ik vind je mod dus echt heel stoer mits je de voorkant 100% orgineel laat. Om die rede zou ik ook de knoppen voor rewind, forward, play, ect lekkker laten zitten. Dat is juist gaaf. Die zou je zelfs nog kunnen gebruiken voor je mp3's. Wat normaal op een toetsenbord zit. Zit bij jou op je kast en zeg nou zelf wat is cooler een 2-regelig lcd (wat voor 'spannende' info komt daar op dan?) of super vette jaren tachtig knoppen. Zelfs als je die niet aangesloten krijgt so what. Niet alles aan je mod hoeft toch een functie te hebben.

Ik hoop dat ik je nog meer aan het twijfelen heb gebracht. :)

• frickY
*duuwtje* Nog vorderingen?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

frickY schreef op 10 July 2003 @ 13:53:
*duuwtje* Nog vorderingen?
daar komt ie vanzelf wel mee als het zover is. Beetje nutteloos

• frickY
*nog n keer*
Sorry, maar ben gewoon erg nieuwsgierig. Ik dacht dat je in een [CiP] vrij vlotte updates kon verwachten O-)

Verwijderd

Geduld is een schone zaak.
en anders neem je contact met hem op: [img]http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/profile.gif[/img] PJK

dicht voor onderhoud/overleg

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 09:46 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.