Ik ben in het bezit van een Marantz SR 7000 surround receiver in combinatie met Quadral Aurum 7 frontspeakers (daarnaast zitten er ook nog 2 Acoustic Research 308 HO speakers als surround en een Quadral Base Prestige als center op aangesloten). Omdat ik toch voornamelijk stereo luister en veel minder vaak surround gebruik, heb ik er wel eens over zitten denken om voor de frontspeakers losse eindversterkers te gebruiken. Nu kwam ik ergens een advertentie tegen van iemand die een aantal Marantz MA 6100 monoblokken aanbiedt.
Ik twijfel nu: zou het een waardevolle uitbreiding zijn als ik de twee frontspeakers op zulke blokken zou aansluiten of zou het verschil dermate miniem zijn dat het de upgrade niet waard is? Op zich zijn de specs van die monoblokken wel een stuk hoger dan de ingebouwde versterkers van mijn receiver, maar dat zegt ook niet altijd alles..
Ik twijfel nu: zou het een waardevolle uitbreiding zijn als ik de twee frontspeakers op zulke blokken zou aansluiten of zou het verschil dermate miniem zijn dat het de upgrade niet waard is? Op zich zijn de specs van die monoblokken wel een stuk hoger dan de ingebouwde versterkers van mijn receiver, maar dat zegt ook niet altijd alles..