Toon posts:

Bios voor Radeon 9700TX gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Bios-flash uitgevoerd op mijn Radeon 9700 TX van Dell, zodat ik hem kon overklokken. Aleen begin ik nu problemen te krijgen(fouten in beeld/ beeld schokt) en dus wil ik deze Bios-flash ongedaan maken. Hiervoor heb ik de originele Bios versie van mijn videokaart nodig. Ik heb het al aan Dell gevraagt maar die hadden hem niet. Ik hoop dus dat iemand hier op dit forum mij kan helpen aan deze Bios versie of weet waar ik hem anders vandaan kan halen.

Alvast bedankt.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Je had dus je originele Bios versie moeten opslaan. Probeer gewoon een generiek 9700 (kies gewoon een random merk) Bios of de originele ATI 9700 BIOS. Ik denk niet dat Dell je die Bios gaat leveren.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat de bios versies van de 9700TX en van de ''gewone'' totaal verschillend zijn. Ik heb ook een aparte Bios-flash moeten gebruiken. Ik kan het natuurlijk wel proberen maar ik weet niet of het werkt. Hoe kan ik anders een back-up maken van mijn huidige Bios?

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je kan die backup maken met de flash utility waarmee je de BIOS erin geflashed hebt. Hoe dat precies moet staat waarschijnlijk in de readme van de flash utility. :)

• Par_Martinos
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
hier vind je een aantal biossen, maar die chinese karakters beloven niet veel goeds.

Is die 9700XT niet zoals gezegd identiek aan een 9700? Dan zou ik gewoon een 'standaard' 9700 bios proberen.

Om dit te vinden is een handig zoekprogramma beschikbaar. Een beetje flauw, ik kan me levendig voorstellen dat je met zweet in je handen je monitortje bekijkt als je flasht. Ik heb pas namelijk een mobo verpest op deze manier. Het was maar een QDI, maar toch...

Je moet geen zoute slakken op laag water spijkeren

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil ook een Bios van de ''gewone'' 9700 gaan proberen, maar dan moet ik eerst mijn originele Bios back-upen. En ik weet dus niet hoe dat moet... :?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2003 23:37 ]

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Waarom wil je eigenlijk een back-up maken van je huidige BIOS, daar heb je toch juist problemen mee? Maar goed, het is niet zo moeilijk als je denkt hoor. :) In de read me file van de Ati Flash Utility staat oa het volgende:
If you just type ATIFLASH at the A:\ , it will show a list of all of the possible switches that are available
Je start dus op met je opstartdiskette met daarop de Ati Flash Utility. Je typt dan in "atiflash". Je krijgt dan een lijstje met opties van de flash utility. Een van die opties is:
-s <Num> <File> [Size]
Save BIOS image form adapter <Num> to file <File>. First [Size] kbytes of ROM content is saved if [Size] is specified

*<Num> = adapter number, <File> = filename, [Size] = data block size in KBytes
* use command -i to see the adapter numbers in the system
Als je dus de huidige bios van de videokaart met adapter number 0 op wilt slaan als backup.bin, dan typ je "atiflash -s 0 backup.bin" in. Dit had je dus eigenlijk moeten doen vóór je een andere BIOS flashde.

Verwijderd

Topicstarter
Is er echt niemand op dit gehele forum die een Radeon 9700 TX heeft dan? :|

Verwijderd

de warp11 BIOS werkt wel prima met de 9700TX, maar ik heb de originele BIOS helaas niet voor je..
Pagina: 1